דו"ח חדש של מק'אפי: תכנים חינמיים באינטרנט עלולים לעלות ביוקר
החוקרים גילו, כי הוספת המילה "חינם" בחיפוש באינטרנט מגבירה את הסיכוי שהמחפש יגיע לאתר זדוני ● עוד הם גילו, כי חיפוש המילה “MP3s” מעלה את רמת הסיכון בתוצאות חיפוש המוזיקה, והוספת המילה "חינם" לחיפוש מגבירה את רמת הסיכון אף יותר
הוספת המילה "חינם" (free) בחיפוש באינטרנט מגבירה את הסיכוי שהמחפש יגיע לאתר זדוני – כך עולה מדו"ח שפרסמה הבוקר (ג') ענקית האבטחה מק'אפי (McAfee). הדו"ח עוסק בסיכונים הקשורים לסרטים ולמוזיקה באינטרנט. הוא חושף את המספר ההולך וגדל של איומים הקשורים לפופולריות של מוזיקה ו-וידיאו און ליין. עוד עולה מהמחקר, כי פושעי המיחשוב מסתירים תוכן זדוני באתרים הקשורים למוזיקה ולסרטים, וכן באתרי מעריצים.
בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר גולשים משתמשים באינטרנט לצפייה בוידיאו או להורדת מוזיקה, פושעי המיחשוב משכללים את שיטות הפעולה שלהם. לפי חברת המחקר comScore, יותר מ-177 מיליון משתמשי אינטרנט בארצות הברית צפו בתכני וידיאו ברשת במהלך יוני האחרון, לעומת 157 מיליון ביוני אשתקד.
חוקרי מק'אפי הדגישו בדו"ח מספר איומים ספציפיים, בהם איומים הנשקפים מתוכנות חינמיות, קבצי MP3, קבצי וידיאו, דפי אוהדים מסוכנים ומודעות זדוניות, שעלולות להופיע אפילו באתרים ממוסדים ובעלי מוניטין. המחקר מצא שהוספת המילה "חינם" (free) לחיפוש רינגטונים במנועי החיפוש מעלה פי שלושה את רמת הסיכון בתוצאות החיפוש. במק'אפי מציינים, כי סיכון זה קיים באנגלית ובשפות נוספות.
בנוסף, מצאו החוקרים, כי חיפוש המילה “MP3s” מעלה את רמת הסיכון בתוצאות חיפוש המוזיקה, והוספת המילה "חינם" לחיפוש (שאילתא עם הביטוי “free MP3s”) מגבירה את רמת הסיכון אף יותר. עוד הם גילו, כי אפילו כאשר הגולש מציין בחיפוש שהוא מעוניין לשלם עבור ה-MP3, הוא יופנה לתכנים פיראטיים. מק'אפי גם גילתה אלפי כתובות URL זדוניות וחשודות הקשורות למועדוני מעריצים או לתגובות באתרים כמו יו-טיוב (YouTube) או טוויטר (Twitter). דרך נוספת להעברת תוכנות זדוניות הינה באמצעות פרסומות זדוניות (malvertising), כאשר מודעה משמשת להפצת תוכנה זדונית או לפריצה לדפדפן של המשתמש.
ממק'אפי נמסר, כי "גולשים מבקרים באתרי מעריצים, מורידים סרטים וקוראים חדשות אודות סלבריטאים, אך לרוב אינם מודעים לסכנות הכרוכות בכך. הם יכולים לגשת לתוכן חינמי במהירות ובקלות, אך למעשה – יש לכך מחיר. על הלקוחות להיות מודעים לסכנות הקיימות ולפוטנציאל לסכנות חדשות".
תגובות
(0)