גוגל מעדכנת את מנוע החיפוש שלה – יציג פחות ספאם ותוכן מקודם
"אנו משפרים את החיפוש כדי שתראו יותר מידע שימושי ופחות תוצאות שמרגישות שהוכנו במיוחד עבור מנועי החיפוש", הסבירה אליזבת טאקר, דירקטורית ניהול מוצר בגוגל ● מה צפוי להשתנות בתוצאות החיפוש?
גוגל בישרה אתמול (ג'), בפוסט חדש שעלה לבלוג החברה, על שינויים משמעותיים במנגנון הדירוג שעומד מאחורי מנוע החיפוש הדומיננטי שלה, ה-Google Search. מטרת השינויים, כך נכתב, היא להפחית את כמות התוכן המיועד לקידום אתרים (SEO) ואת תכני הספאם שמגיעים לתוצאות החיפוש של המשתמשים, וכן לשפר את איכות התוצאות המוצגות לגולשים באינטרנט.
הפוסט נכתב על ידי אליזבת טאקר, דירקטורית ניהול מוצר בגוגל. טאקר הסבירה בו כי גוגל זיהתה עלייה במספר האתרים המשתמשים בטכניקות SEO מניפולטיביות, במטרה להשיג דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. טכניקות אלו כוללות, בין היתר, מילוי יתר מזויף ומאולץ של מילות מפתח, יצירת קישורים מלאכותיים ותוכן באיכות ירודה.
צפי ל-40% פחות תוכן נחות ו"מטופל"
כתוצאה מכך, כתבה טאקר, גוגל תבצע כעת מספר שינויי מפתח במנגנון הדירוג שלה, ואלו כוללים בין השאר אלגוריתמים חדשים שיופעלו לשם זיהוי תכני SEO וספאם – כשענקית הטק מבטיחה שתפעל לפיתוח אלגוריתמים מתקדמים יותר שיוכלו לזהות ולסנן תכנים אלו. טאקר הבהירה כי בחברה "משפרים את החיפוש כדי שתראו יותר מידע שימושי ופחות תוצאות שמרגישות שהוכנו במיוחד עבור מנועי החיפוש".
בנוסף התחייבה גוגל שתיתן מעתה משקל רב יותר לגורמים כמו איכות הכתיבה באתרים, רלוונטיות התוכן והתועלת שלו עבור המשתמש.
"אנו מאמינים שהעדכונים הללו יצמצמו את כמות התוכן באיכות נמוכה בחיפוש וישלחו יותר תנועה לאתרים מועילים ואיכותיים", ציינה טאקר בפוסט שלה. "בהתבסס על ההערכות שלנו, אנו מצפים שהשילוב של עדכון זה והמאמצים הקודמים שלנו יצמצמו יחדיו תוכן נחות ולא מקורי בתוצאות החיפוש ב-40%".
מאחר שאפשר כי השינויים שגוגל מתכננת יפגעו באתרים מסוימים ובדרך פעולתם, בעיקר באתרים המסתמכים על טכניקות SEO מניפולטיביות לקידום עצמם במנוע החיפוש שלה, החברה מליצה לבעלי אתרים להתמקד יותר ביצירת תוכן איכותי ומועיל, תוך שימוש בטכניקות SEO הוגנות.
יותר מ-80% מהחיפושים בעולם – דרך Google Search
נכון ל-2023, גוגל מחזיקה בנתח שוק של למעלה מ-80% מכלל החיפושים במנועים השונים הפעילים בעולם, ביניהם בולטים יאהו! (Yahoo!), בינג (Bing), יאנדקס (Yandex) הרוסי וביידו (Baidu) הסיני. משמעות הדבר היא שיותר מ-8 מתוך 10 חיפושים באינטרנט מתבצעים באמצעות מנוע החיפוש של הענקית ממאונטיין וויו.
החברה מרוויחה סכומים אדירים מפרסום במנוע החיפוש שלה, לכן ככל שיותר אנשים משתמשים ב-Google Search – כך הפרסום דרך גוגל גדל, וכך גדלות הכנסותיה. לכן גוגל חייבת לשמר את פופולריות המנוע שלה גבוהה בכל עת.
באחרונה החלו כלי GenAI ובוטי AI חכמים לערוך בעצמם חיפושים באינטרנט, אם משתמשיהם מבקשים מהם לחפש אחרי מידע לצורך יצירת התכנים. כך קרה למשל ש-CoPilot שבבעלות מיקרוסופט, ושמתבסס על טכנולוגיית ChatGPT של השותפה העסקית שלה OpenAI, שולב בין השאר עם פעילות מנוע החיפוש של הענקית מרדמונד, בינג.
לכשתשתכלל, הפעילות המתקדמת הזו של חיפוש באמצעות AI יכולה בפוטנציה לפגוע ברייטינג של ה-Google Search, משום שהתופעה של קבלת תוכן שיווקי ולא איכותי מספיק בתוצאות החיפוש הייתה מאוד רווחת ב-גוגל, לכאורה. לפיכך נראה שהחברה פשוט נאלצת לבצע את הכיוונון והתיקון האחרון עליו הכריזה בכלי החיפוש הדומיננטי שלה, בעיקר כדי שהפופולריות שלו לא תפגע.
תגובות
(0)