ארה"ב: בינג עקף את יאהו! בשוק מנועי החיפוש
מנתונים שפרסמה חברת המחקר נילסן לחודש אוגוסט עולה, כי מנוע החיפוש של מיקרוסופט הגיע שני בשוק האמריקני, עם נתח שוק של 13.9%, בעוד הנתח של יאהו! עמד על 13.1% ● בינג מפגר כעת רק אחרי גוגל, שהנתח של מנוע החיפוש שלה עמד על 65% ● הגעתו של בינג למקום השני אינה מפתיעה, לאחר שבמהלך אוגוסט החל בינג להציג את תוצאות החיפוש באתרי יאהו!
בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft) הגיע בחודש אוגוסט למקום השני בשוק החיפוש בארצות הברית – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר נילסן (Nielsen). גוגל (Google) מוסיפה לשמור על המקום הראשון, בפער ענק.
על פי הנתונים, הנתח של בינג הגיע בחודש המדווח ל-13.9% מהשוק, בהשוואה ל-13.6% ביולי. בתקופה המקבילה ירד נתח השוק של יאהו! (!Yahoo) מ-14.6% ל-13.1%. בנתח של גוגל נרשמה עלייה קלה נוספת – מ-64.2% ביולי ל-65% באוגוסט.
העובדה שבינג עקף את יאהו! אינה אמורה להפתיע, שכן על פי ההסכם לשיתוף פעולה שנחתם בשנה שעברה בין יאהו! למיקרוסופט, ואשר החל להתממש ב-24 באוגוסט, מציג בינג את תוצאות החיפוש באתרי יאהו!.
ההטמעה של מנוע החיפוש של מיקרוסופט באתרי יאהו! כבר הושלמה בארצות הברית ובקנדה, ובהמשך תיושם במדינות נוספות. בכוונת יאהו! לאמץ גם את מערכת adCenter כפלטפורמת פרסום מקוונת, ומנהלי מיקרוסופט ציינו, כי המלאכה תושלם בסתיו הקרוב.
מיקרוסופט ויאהו! הכריזו על שיתוף הפעולה ב-29 ביולי בשנה שעברה. במסגרת ההסכם, שנחתם ל-10 שנים, תציב מיקרוסופט את מנוע החיפוש בינג בכל אתרי האינטרנט של יאהו!, ובשלב ראשון תשמור לעצמה נתח של 12% מההכנסות מפרסום שמקורן באתרי יאהו!. חברה זו אף תופקד על המכירות והשיווק של הפרסום באתרים של שתי החברות.
כן הסכימה מיקרוסופט להעסיק לפחות 400 מבין עובדי יאהו! במשרה מלאה, לצורך ההטמעה של בינג ביאהו!, ו-150 עובדים נוספים שיסייעו במעבר. קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!, ציינה, כי כתוצאה מההסכם עם מיקרוסופט, תחסוך החברה שבניהולה הוצאות הון של 200 מיליון דולרים בשנה.
תגובות
(0)