תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב IT Awards

סלקום עסקים ועיריית רמת גן זכו בשורת פרסים בטקס מצטייני המחשוב

סלקום יישמה ארבעה פרויקטים חדשניים בעיריית רמת גן, שזכו בשורת קטגוריות בתחרות IT Awards של אנשים ומחשבים

09/04/2024 16:58
מימין: ישראל פלד, מנהל לקוחות ENT בסלקום עסקים; קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן; עמיר גבע, מנהל תחום שירותי מומחה בסלקום עסקים; ודניאל ספיר, מנכ"ל סלקום.

ארבעה פרויקטים של עיריית רמת גן וסלקום עסקים זכו בפרסים בטקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך ביום ה' האחרון. הפרויקטים זוכי הפרסים עסקו בשילוב פתרונות תקשורת וטכנולוגיה מתקדמים בפרויקטים מובילים של העירייה במגוון תחומים, והם מציבים סטנדרטים חדשים באיכות הניהול והשירותים לאזרח ברמת העיר.

הפרויקט הראשון שזכה בפרס הוא פרויקט ניידות האכיפה. מדובר בפיתוח ויישום של ניידות אכיפה חכמות, שמנטרות את התנועה בעיר, במטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל הבטיחות בכבישים, לטובת התושבים. על ניידות הפיקוח העירוניות מותקנות מערכות מצלמות מבוססות IP, בניהול מערכת שליטה ותיעוד על בסיס טאבלט, שמאפשרות לזהות חריגות בתנועה באופן קל, אוטומטי ומהיר.

הפרויקט השני הוא הקמת מרכז הפעלה בחירום. מדובר בחמ"ל שמרכז את כלל הגופים העוסקים בניהול אירועי חירום בעיר רמת גן, בהם פיקוד העורף, גופי חירום והצלה ועוד – לרבות, כמובן, העירייה. לחמ"ל העירוני פריסה של כ-750 נקודות ו-10 מכלולים שונים, שבהם הותקנו מערכות תקשורת ושליטה מתקדמות ביותר, שמטרתן להעניק יכולת רציפות תפקודית עירונית גבוהה גם במצבי קיצון מורכבים, שדורשים שילוב כוחות. החמ"ל מאפשר לעיריית רמת גן לנהל את המתרחש בעיר במצבי חירום תוך שימוש במערכת מולטימדיה over IP, בשילוב יכולות של ועידה פנימית ובסינרגיה עם מערכות השליטה והבקרה העירוניות, מערכות החירום ומערכות אחרות.

כמו כן, זכה בפרס פרויקט המרכז לתושב, שבמסגרתו נפרסו מעל 700 נקודות רשת עבור כלל מוצרי הקצה השונים, כגון מצלמות ביטחון, מערכת בקרות כניסה ברמה קומתית, מסכי הקרנה וציוד למרכז השו"ב העירוני. הפרויקט כלל אפיון מערכת גיבוי חשמל לריכוזי התקשורת החיוניים, וביצוע העבודה תחת אתגר וההגדרה של מבנים כ-"מבנים לשימור".

הפרויקט הרביעי הוא פרויקט הקמפוס החכם, שמציב סטנדרטים חדשים בתחום הכיתה החכמה. במסגרת המהלך הוחלפו הלוח הרגיל והמקרן הכיתתי במסכי מגע מקצועיים כאמצעי התצוגה והעברת החומר. המסכים מתפקדים כלוח כתיבה דיגיטלי לכל דבר ועניין, שמאפשר כתיבה וציור על גבי המסך בצורה חופשית, שמירה של כל מערך השיעור כפי שנכתב ושליחתו לכתובות המייל של התלמידים, שיתוף התוכן באמצעות קוד QR, קישור ועוד. בנוסף, ניתן לחבר את המסכים למחשבים הניידים של המורה או למחשב הכיתתי, על מנת לאפשר הצגת תוכן קיים, פתיחת דפדפן וגישה להצגת תוכן שנמצא באינטרנט.

סלקום זכתה בפרסים נוספים בטקס מצטייני המחשוב, עבור פרויקט החללית, פרויקט תצוגות מתקדמות למנהלים במוקדים, פרויקט ניהול משברים אוטומטי, פרויקט שמטרתו ניהול משברים והקצאת סקיילים באופן אוטומטי במוקדים, ופרויקט החלפת מערכת גיבוי למערכת מתקדמת עם הגנה מפני כופרה. ויקטור מלכה, סמנכ"ל מערכות המידע של סלקום, זכה באירוע בפרס המנמ"ר המצטיין.

"חיבור העשייה העירונית לטכנולוגיה וחדשנות – בראש סדר העדיפויות"

סיון שושן לישע, סמנכ"לית המגזר העסקי בסלקום.

סיון שושן לישע, סמנכ"לית המגזר העסקי בסלקום. צילום: ענבל מרמרי

סיון שושן לישע, סמנכ"לית המגזר העסקי בסלקום, אמרה על הזכיות: "אנחנו מודים לעיריית רמת גן על השותפות האמיצה והאמון המתמשך בכוחה של סלקום להעניק לה פתרונות איכותיים ואמינים במגוון תחומים. הפרויקטים הזוכים הם חלק משורה של שירותים מתקדמים שמעניקה סלקום לעיריית רמת גן בעולמות התקשורת והאינטגרציה – החל מסלולר ועד לעולמות העיר החכמה והאכיפה. סלקום גאה בזכייה ותמשיך לבסס את מעמדה כשחקנית מובילה בתחומי התקשורת וה-IT".

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן, ציין כי "אני שמח וגאה על הזכיות בתחרות IT Awards. בשנים האחרונות, ובהובלת ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, עיריית רמת גן שמה בראש סדר העדיפויות את החיבור בין העשייה העירונית לטכנולוגיה וחדשנות, עם עשרות פרויקטים שונים, בכדי לחזק את הנגישות לתושבים, ולהעניק שירות איכותי ובלתי מתפשר בכל תחומי החיים. שיתופי הפעולה של עיריית רמת גן עם גופים שונים הביאו להצלחה גדולה ולפתרונות טכנולוגיים לסוגיות שונות בסדר היום – ממוכנות למלחמה ועד לנגישות נוחה לקווי אוטובוס. אני מודה לעובדי ועובדות אגף מערכות המידע והחדשנות בעירייה על ההישג המרשים והמכובד".

אירועים קרובים