שירות חדש של בזק בינלאומי וספארקל: אתרי גיבוי מאובטח ביוון
שיתוף הפעולה החדש מציע מענה הוליסטי, הכולל הקמת אתר גיבוי באתונה, קישוריות מהירה באמצעות סיב אופטי המחבר בין ישראל ליוון ואירוח מנוהל בסטנדרטים הגבוהים ביותר
בזק בינלאומי, אחת מחברות ה-ICT המובילות בישראל וספארקל ישראל, מכריזות בימים אלו על שיתוף פעולה ראשון מסוגו, שבמסגרתו יציעו לחברות ישראליות להקים אתר גיבוי (DR) באחד מאתרי האירוח של ספארקל באתונה.
במסגרת הפתרון יציעו בזק בינלאומי וספארקל אירוח בדאטה סנטר באתונה וכן קישוריות עם יתירות באמצעות הכבל התת ימי של ספארקל, MedNautilus, והכבל התת ימי של בזק בינלאומי Jonah, אשר ישמשו להעברת הנתונים באופן קבוע ומאובטח לאתר הגיבוי.
הבחירה באתונה כאתר גיבוי עבור חברות ישראליות נובעת מן הקירבה היחסית של יוון לישראל, המאפשרת לבצע רפליקציה של הנתונים באופן מהיר. הפתרון מיועד לחברות ישראליות וגלובליותת הנדרשות או מעוניינות להקים אתר גיבוי נוסף מחוץ לישראל.
ספארקל היא חברה בת של תאגיד טלקום איטליה. היא מציעה מגוון רחב של שירותי תשתית וקישוריות גלובלית באמצעות רשת סיבים אופטיים, המתפרסים על למעלה מ-600,000 ק"מ של סיבים ברחבי העולם ובעלת דאטה סנטרים באתרים שונים בעולם, המתחברים ישירות לרשת הסיבים שבבעלותה.
באתונה, ספארקל מפעילה שלושה מתקני דאטה סנטר, המארחים חברות מקומיות ובינלאומיות. כל האתרים עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומציעים מגוון שירותים – החל מארון בודד במיקום משותף, כלובים וחדרים מאובטחים, שירותי התאוששות מאסון בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר.
רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי: "בזק בינלאומי ממשיכה להוות חברה מובילה בשוק ה-ICT המקומי ולהרחיב את שירותיה המוצעים ללקוחות העסקיים בתחומי תשתיות IT ותקשורת הנבחרות. אנו מחזיקים כיום ברשת הדאטה סנטר הגדולה במדינה, עם חמש חוות שרתים ברחבי הארץ, וכעת החיבור בינינו לבין ספארקל יוצר פתרון משלים וסינרגטי למען הלקוחות בישראל. הפתרון של גיבוי המידע בחוות שרתים מחוץ לגבולות המדינה מאפשר לחברות ישראליות הפועלות בזירה הגלובלית לשמור את הנתונים מחוץ לישראל, ובסטנדרטים מחמירים מאוד".
לדברי דורון סימה, מנכ"ל ספארקל ישראל: "לקוחות הזקוקים לאחסון המידע שלהם מחוץ לישראל ימצאו מגוון רחב של יתרונות באתרי האירוח ביוון. מעבר לקרבה בין ישראל ליוון, למתקני האירוח המאובטחים ולהעברת הנתונים המגובה באמצעות שיתוף הפעולה עם בזק בינלאומי, הלקוחות ייהנו מפתרון מובנה מקצה לקצה עם one stop shop לכל מרכיבי הפתרון. הלקוחות מקבלים מענה ממרכז שירות הלקוחות של בזק בינלאומי בישראל ושירות הלקוחות באתר ביוון של ספארקל, הפועל 24/7 , כך שבכל בעיה יהיה מענה ישיר ללקוחות, ללא התערבות חברת צד שלישי".
מירי שורקי, סמנכ"לית עסקים גלובליים בבזק בינלאומי: "בתור חברה שמחזיקה כבר 13 שנים בכבל התת ימי Jonah המקשר את ישראל לעולם, מגיעות אלינו לא מעט פניות מחברות אשר נדרשות להחזיק גיבוי למידע במדינה חיצונית נוספת, ובכך להבטיח את יכולת הגיבוי והשחזור בתקופות של חוסר וודאות. חוסר וודאות זה מהווה זרז נוסף גם בקרב חברות נוספות רבות המתמודדות עם עלייה באיומים כנגדן בשל המלחמה בישראל. הקירבה של יוון לישראל וגם לאירופה, מאפשרת לחברות אלו לבצע את העברת הנתונים מאתר לאתר בצורה בטוחה ומהירה, קרוב לזמן אמת", מוסיפה שורקי.
סימה מוסיף, כי "בימים אלה קבוצת ספארקל מניחה את מערכת BlueMed, שתספק קישוריות שרידה נוספת בין תל אביב ישראל, קפריסין, יוון, קטניה ומילאנו באיטליה ומרסיי בצרפת. ההקמה של התשתית החדשה תוסיף נדבך נוסף וחשוב לחיבוריות בין ישראל לאירופה ולמזרח. אנחנו רואים את בזק בינלאומי כשותפה טבעית לפתרון של הגיבוי והאירוח בחו"ל בשל הניסיון הרב וההצלחות המוכחות שלה כחברה המנהלת תשתיות קריטיות דומות להמשכיות עסקית בישראל".