סקירה: שעון חכם Black Shark GS3

השעון החדש של בלק שארק מבית שיאומי הוא שעון קשיח ומיוחד, שמיועד לשימוש בשטח ובתנאים קשים, בלי לפחד משריטות, מכות, נפילות, טמפרטורות גבוהות ונמוכות וגם לא ממים זורמים

חכם וחזק. Black Shark GS3.

לפני כמה שנים, כשנישת הטלפונים למשחקים נראתה לוהטת מתמיד, שיאומי עמוסת מותגי המשנה הכריזה על עוד מותג חדש בשם בלק שארק כדי לשווק את ההצעות הייעודיות שלה לשוק, שבאותם ימים נראה מאוד מתפתח.

אבל, ואצל שיאומי כאמור מדובר בסוג של מגמה מוכרת, בלק שארק הפך למעין חברה עצמאית שהתפתחה אל עוד כמה תחומים שעוטפים על פניו את שוק המשחקים, וגם לא, כולל אוזניות, אביזרי קירור, בקרי משחק וגם שעונים חכמים.

ה-GS3 הוא השעון החדש שלה, שאמור להיות מושק בפועל בסוף החודש – למרות שכבר הגיע, כפי שאתם רואים לסקירה – ומדובר הפעם בשעון קשיח ומיוחד, שמיועד לשימוש בשטח ובתנאים קשים, בלי לפחד משריטות, מכות, נפילות, טמפרטורות גבוהות ונמוכות וגם לא ממים זורמים – ואחרי הבדיקות אני יכול לספר שאפילו אם נכנסים למקלחת לא צריך לחשוש, כי הוא מתפקד היטב גם במצב הזה וגם אחריו, ובלי צורך בייבוש מיוחד, ובלי בעיית התמודדות עם מים חמים, וזאת בזכות תמיכה בתקן הסביבתי IP69.

וכדי "להצדיק" את השימוש במותג המשחקים, כי אחרת הרי לשיאומי ולחברות השותפות שלה יש מספיק שעונים משלהן להציג גם בטווחי המחיר היחסית זולים, שולב ב-GS3 מצב פעילות "ספורטיבית" המיועד לשחקני מחשב, שמראה כמה זמן עבר מתחילת ההפעלה של המצב יחד עם מדדי קצב פעימות לב ולחץ. זה אחד מיותר ממאה סוגי פעילות ספורטיבית שאפשר לבדוק, ויש כנראה ברשימה הזו יותר מפעילות אחת שכנראה לא חשבתם למדוד אף פעם: באולינג ודיג, לדוגמה – אבל זה משהו שאפשר למצוא בעוד שעונים רבים בשוק כיום.

השעון גם מגיע עם GPS מובנה, וזה אחד היתרונות שלו עבור משתמשים שרוצים לצאת לשטח בלי טלפון. עם תחילת פעילות מתאימה לוקח מספר שניות למיצוב ומציאת הקישורים הלווייניים, והשעון זוכר את המסלול. לאחר מכן, כשמתחברים לאפליקציה הייעודית של השעון, שמכונה Shark Wear, ומבוצע סנכרון אוטומטי, הפעילות נשמרת במלואה על כל הנתונים שלה, כולל המפה, ובכל בדיקה שביצעתי, ולא משנה אם מדובר בהליכה או קצת ריצה, וחבר אף בדק את זה ברכיבה על אופניים למרחק קצת יותר גדול, התוצאות היו מצוינות.

עוד דבר נהדר בשעון הזה הוא התצוגה שלו, שמבוססת על פאנל AMOLED עם הגנה של Gorilla Glass בגודל 1.43 אינץ' וברזולוציה של 466×466 פיקסלים, שמציעה בהירות יחסית גבוהה של 600 ניט, ובמהלך הבדיקות התברר שהיא טובה מאוד, גם בעוצמה של 50%, כדי לראות היטב את פני השעון גם בשמש בצבעים חדים ובהירים מאוד.

מצד ימין יש שלושה כפתורים, שני העליונים מעבירים בלחיצה בין ההגדרות של השעון למסך הבית אבל הכפתור האמצעי הוא כפתור "כתר", שמאפשר לעבור במהירות בין האפשרויות השונות שקיימות בכל מסך, ועושה זאת מצוין – כן, עוד משהו מצוין שאפשר לומר על המכשיר. הכפתור השלישי, התחתון, הוא כפתור בחירת מצב הספורט שרוצים למדוד, ואז הכפתורים האחרים גם משמשים ככפתורי הפעלה, השהיה ועצירה. הכל מאוד נוח לשימוש – כולל הממשק כולו עם הזחה מעלה כדי לראות הגדרות מהירות כמו רמת בהירות, הפעלת פנס, שעון מעורר ועוד, הזחה ימינה כדי לעבור ימינה בין האריחים של אפליקציות שונות, הזחה מטה כדי לראות את ההתראות שהתקבלו והזחה שמאלה לפקדי המדיה, לאנשי הקשר וגם ל-GPT Shark – כן, מה חשבתם? שתימלטו מאימת הבינה המלאכותית? וזה כל כך מיותר כאן. יש גם בינה מלאכותית ליצירת רקעים לשעון, וגם במקרה הזה התוצאות מעלות תהייה.

אחרי הצימוד, השעון מתפקד היטב גם בשיחות טלפוניות, ואפילו בלי להצמיד את היד לפנים, ויש עוד המון אפשרויות טובות לבדוק.

אבל יש אבל ענק: החיישנים שלו אינם מדויקים, ובהיבט אחד משמעותי במיוחד – הוא סופר יותר מדי צעדים. לפעמים זה 30% יותר ממספר הצעדים שעושים באמת, לפעמים אפילו כפול, ובכל מקרה מאוד לא אמין. אם בוחרים מצב ספורט הקריאה משתפרת, אבל עם הזמן ואורך הפעילות הפער נפתח שוב לרעת השעון – ואחרי כחצי שעת פעילות שוב נפתח פער גדול מדי וכן, זה יכול להיות עבור רבים מכם דיל קילר, ובצדק.

ההשקה של השעון Black Watch GS3 תתרחש בפועל, כאמור, בסוף החודש בגירסה הגלובלית שלה, וזה אומר שיש תמיכה יחסית לא רעה בעברית, כולל בהצגת התראות והודעות בהתאם לבחירה באפליקציה. אמנם יש כמה ביטויים וכמה בחירות מילים לא ממש מובנות, וגם קצת מצחיקות לעיתים, אבל הכל מובן ונהיר, כולל האפשרויות השונות שמציע השעון.

השעון הגיע לבדיקה מהחנות הרשמית של בלק שארק בעליאקספרס, אבל תתייחסו למחיר שמופיע שם כרגע – העלות שלו תהיה בסביבות ה-70 דולר לאחר ההשקה הרשמית, והמחיר כולל גם רצועת בד שנמצאת בקופסה. אני מקווה שעד ההשקה יהיה עדכון קושחה מתאים לבעיית החיישנים – ואם כן, הוא יהפוך לרכישה מוצלחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים