פרטנר: צמיחה של 96% ברווח הנקי – הגיע ל-55 מיליון שקל

הקבוצה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024 והציגה, בהשוואה לרבעון המקביל, גם צמיחה של 51% ברווח התפעולי, ל-86 מיליון, וצמיחה של 15% ב-EBITDA, ל-281 מיליון ש'

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

קבוצת התקשורת פרטנר דיווחה היום (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024. בדו"ח החברה הציגה, בהשוואה לרבעון המקביל, צמיחה של 96% ברווח הנקי – ל-55 מיליון שקל; צמיחה של 51% ברווח התפעולי – ל-86 מיליון שקל; וצמיחה של 15% ב-EBITDA – ל-281 מיליון שקל. 

ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-764 מיליון שקל – גידול של כ-2% בהשוואה ל-749 מיליון ש' ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה.

ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות ב-845 מיליון שקל – שינוי של כ-2% בהשוואה ל-862 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג החל מיוני 2023.

ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש"ג הסתכמו ב-605 מיליון שקל – גידול של כ-2% בהשוואה ל-596 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות משירותים ב-686 מיליון שקל – שינוי של כ-3% בהשוואה ל-709 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כאמור.

אחרי 8 רבעונים – עלייה בהכנסות מציוד 

ההכנסות מציוד מציגות לראשונה מזה 8 רבעונים עלייה (רבעון אל מול רבעון מקביל), והסתכמו ב-159 מיליון שקל – גידול של כ-4% בהשוואה ל-153 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם ב-86 מיליון שקל – צמיחה של כ-51% בהשוואה ל-57 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזזה בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה.

ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל-281 מיליון שקל – צמיחה של כ-15% בהשוואה ל-245 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל – צמיחה של כ-96% בהשוואה ל-28 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה ממשיכה לשמור על חוב פיננסי נטו נמוך, שהסתכם ב-542 מיליון שקל – קיטון של כ-18% בהשוואה ל-660 מיליון שקל ברבעון המקביל.

יצוין כי מעלות S&P העלתה לאחרונה את דירוג החברה וסדרות האג"ח שלה ל: ilAA-, בשל שיפור ביחסים הפיננסיים. תחזית הדירוג יציבה.

צמיחה של 20 אלף מנויים בחזית הסיבים האופטיים

פרטנר היא ספקית הסיבים הגדולה בישראל, היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים, הודות להסכמים שחתמה עם כלל החברות בעלות התשתית בישראל.

מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-389 אלף בסוף הרבעון – צמיחה של 20 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם.

מצבת מנויי האינטרנט הסתכמה ב-447 אלף בסוף הרבעון – עלייה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-87% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.

מצבת מנויי טלוויזיה הסתכמה ב-206 אלף בסוף הרבעון – שינוי של אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם, לאור המשך מיקוד החברה בחבילות ערך.

למעלה מ-80% מהמנויים נמצאים בחבילות משולבות אינטרנט.

מצבת מנויי הסלולר של החברה הסתכמה בכ-2.637 מיליון בסוף הרבעון (כ-93% מנויי פוסט-פייד) – שינוי של 7 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם, הנובע מהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בחבילות ערך. ההחלטה מוכיחה את עצמה עם עלייה במדדי רווחיות המגזר: 28% ברווח תפעולי שהסתכם ב-83 מיליון ש', בהשוואה ל-65 מיליון שקל ברבעון המקביל; ו-12% ב-EBITDA שהסתכם ב-183 מיליון שקל, בהשוואה ל-164 מיליון ש' ברבעון המקביל.

בהתאם לאסטרטגיה, ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-41 שקל – גידול של 1 שקל בהשוואה ל-40 שקל ברבעון המקביל, שקוזז מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, עמד ה-ARPU על 51 שקל – שינוי של 3 שקל בהשוואה ל-54 שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג ומהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "לאחר ההשקעות של השנתיים האחרונות, פרטנר החלה היום עידן חדש עם רשת הדור ה-5 המתקדמת בעולם. תהליכי העומק שאנו מבצעים מניבים תוצאות ובאים לידי ביטוי במדדי הרווחיות. לצד זאת, אנחנו מדינה במלחמה, והמחויבות הראשונה במעלה שלנו היא להמשיך ולתמוך בלקוחותינו המפונים ובכוחות הביטחון, למען המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים