"ב-2025 – עשירית מהכנסות הקבוצה יגיעו מחו"ל"

כך אמר אילן טוקר, מנכ''ל משותף של קבוצת מלם-תים, בפתחו של מפגש 3C - פורום המנכ''לים והמנמ''רים מבית אנשים ומחשבים - שנושאו המסע לענן ● המפגש נערך היום (ג') בבית הקבוצה בפתח תקווה

אילן טוקר, מנכ''ל משותף, קבוצת מלם תים.

"בשלוש השנים האחרונות אנו עם הפנים לא רק פנימה, לישראל – אלא גם החוצה. בשנה החולפת חצינו את רף ההכנסות השנתי של 3 מיליארד שקלים, ובשנה הבאה נגיע למחזור של כ-3.5 מיליארד שקלים. מתוכו, כ-10% מההכנסות, כמאה מיליון דולר – יגיעו מלקוחות בחו"ל", כך אמר אילן טוקר, מנכ"ל משותף קבוצת מלם תים.

טוקר דיבר בפתחו של מפגש 3C – פורום המנכ"לים והמנמ"רים מבית אנשים ומחשבים. עשרות חברי הפורום התכנסו היום (ג') בבית הקבוצה בפתח תקווה, למפגש שנושאו 'המסע לענן'. את המפגש פתח פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, והנחה אביחי בליצקי, מנהל השיווק של הקבוצה.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"היום לפני 97 שנים", אמר טוקר, "ב-21 במאי 1927, צ'רלס לינדברג נחת בפריז, לאחר שחצה את האוקיינוס מארה"ב. אנו גם עורכים מסעות בין עננים. הקבוצה מונה יותר מ-5,000 עובדים, ולה כ-7,200 לקוחות ארגוניים ו-125 שותפים עסקיים. יש לנו 40 חברות בת, מתוכן עשר פועלות בחו"ל. שמונה מחברות הבת הוקמו בשנה האחרונה. הקבוצה פועלת בכל מגזרי פעילות ה-ICT, פרויקטים, מיקור חוץ, יועצים, מערכות שכר ונוכחות, סטארט-אפים, פיתוח ואינטגרציה".

טוקר סיים באומרו כי "64% מהיקף הפעילות שלנו הוא במגזר העסקי, ומעט יותר משליש מהפעילות, כ-36% ממנה, נערך בקרב גופי ממשל וביטחון".

קורין גרוס, מובילת הפעילות העסקית ב-Malam Cloud, חטיבת הענן של קבוצת מלם תים.

קורין גרוס, מובילת הפעילות העסקית ב-Malam Cloud, חטיבת הענן של קבוצת מלם תים. צילום: פלי הנמר

פאנל המסע לענן

קורין גרוס, מובילת הפעילות העסקית ב-Malam Cloud, חטיבת הענן של הקבוצה, הנחתה פאנל בנושא המסע לענן.

יהוד מרסיאנו, מנהל מערך שירותים ומוצרים במערך הדיגיטל הלאומי, אמר כי "המערך מספק תשתיות IT רוחביות למשרדי הממשלה. אנו רוצים לנצל את נימבוס, הענן הממשלתי, ולהעביר כמה שיותר עומסי עבודה לשם ולפתח כמה שיותר שירותים עליו".

"האתגרים", ציין מרסיאנו, "הם בהיבט כוח האדם. צוותים שעבדו בדפוס עבודה קודם נדרשים לשינוי שאינו טכני במהותו, אלא תפישתי-מחשבתי. אנו מובילים תכנית הכשרות עם AWS וגוגל קלאוד בתחום. אתגר נוסף הוא שינוי המודל העסקי, כי החיוב, הצריכה וניהול המשאבים – שונים בענן – הגבולות טושטשו, ויש להחליט מה עולה לענן ומתי. לאחר ההחלטה מה יעבור לענן, בוחנים שיקולי עלות, אינטגרציה ומוכנות, ומשקללים את המדדים השונים – מה מהשירותים יביא להכי הרבה השפעה על איכות השירות לאזרחים, בהיבטי זמן או כסף, אל מול המורכבות – האם להרחיב מוצר קיים, או לפתחו מחדש בענן".

יהוד מרסיאנו, מנהל מערך שירותים ומוצרים במערך הדיגיטל הלאומי.

יהוד מרסיאנו, מנהל מערך שירותים ומוצרים במערך הדיגיטל הלאומי. צילום: פלי הנמר

דגנית לוי בודק, מנהלת חטיבת מוצרים באגף יישומים ב-מלם תים, אמרה כי "יש אתגרים רבים בעת המעבר לענן, שהוא הליך חוצה ארגון. אחד מהם הוא האינטגרציה ויכולות המיכון. אימוץ של שירותי SaaS רבים ובקלות, הוא דיון תרבותי, שבסופו יביא להתייעלות ולזמינות באופן השונה מהקרקע המסורתי. כך, מתקבלים ייעול בניהול תשתיות והתפעול שלהם".

לדבריה, "בעת המעבר לענן, נוצר פרדוקס בתוך הארגון, מעין 'דיסוננס תרבותי', כי נדרש להיות יעיל עסקית מחד ומאמץ מהיר מאידך, תוך התמודדות עם היבטים תפישתיים. בנוסף, יש מקומות בהן מערכות לגאסי לא יכולות לעבור לענן, אבל עדיין רוצים התייעלות. המטרה היא הגעה מהירה לשוק, TTM, עם כלי צד ג', שיאפשרו חיבור מהיר בין המערכות. המטרה היא לקבל תרבות עננית סביב השעון, עם קיצור ופישוט כל השלבים בתהליך".

דגנית לוי בודק, מנהלת חטיבת מוצרים באגף יישומים ב-מלם תים.

דגנית לוי בודק, מנהלת חטיבת מוצרים באגף יישומים ב-מלם תים. צילום: פלי הנמר

אלעד ניסימוב, סמנכ"ל חטיבת סייבר, תקשורת ושו"ב ב-מלם תים, אמר כי "ריבוי הפלטפורמות והעבודה בסביבה מבוזרת מביאים לגידול במשטח התקיפה הארגוני. לכן, למרות התועלות הטמונות בענן, המניבות שיפור בחוויית המשתמש וייעול תהליכים – יש לוודא שזה נעשה באופן מאובטח".

אלעד ניסימוב, סמנכ''ל חטיבת סייבר, תקשורת ושו''ב ב-מלם תים.

אלעד ניסימוב, סמנכ"ל חטיבת סייבר, תקשורת ושו"ב ב-מלם תים. צילום: פלי הנמר

הוא ציין כי "אתגר נוסף נובע מהצורך לאבטח יותר מסביבת ענן אחת. עולם ה-AI שפרץ לחיינו מעצים את יכולות ההגנה, כי כל התחקור נעשה בענן – אז זיהוי האנומליות, ההתנהגויות והכניסות החשודות נעצר על ידי מכונות. כך, בינה מלאכותית מונעת את הטעויות הנוצרות על ידי הגורם האנושי, היוצר הגדול ביותר של טעויות".

הוא סיכם בציינו כי "בעבודה מול סביבה מרובת עננים עלינו לצאת מתפישה שהורגלנו אליה: אנו כבר לא בדטה סנטר שלנו, ועלינו לנצל את שירותי העננים תוך החלת מדיניות האבטחה שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביחי בליצקי

    תודה לאנשים ומחשבים על כל העזרה בהפקת הכנס. היינו בעננים.

אירועים קרובים