פלאפון וסלקום יתמודדו על אספקת שירותי סלולר לעובדי המדינה; ההיקף: 900 מיליון ש' לחמש שנים

המכרז יתקיים בחודש הבא באופן מקוון, כאשר החברה הזוכה תיתן שירותים ל-110 אלף מכשירים של עובדי המדינה ובני משפחותיהם ● המרכיב הדומיננטי במכרז הוא התעריפים שהחברות יציעו, כאשר החשב הכללי קבע סף עליון של 14 אגורות לדקה - פי שניים מהמחיר שעובדי המדינה משלמים כיום ● החברה שתזכה תתקשר עם הממשלה לשלוש שנים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות ● פרטנר החליטה שלא להשתתף במכרז, בטענה שהוא לא יניב לה רווח

סלקום ופלאפון יתמודדו "ראש בראש" במכרז סגור של משרד האוצר לאספקת שירותים ומכשירים ל-110 אלף עובדי מדינה, עם אופציה להוספת 30 אלף מנויים נוספים. המכרז יתקיים בחודש הבא, מיד אחרי החגים. ההתקשרות בין החברה שתזכה במכרז לממשלה תהיה לשלוש שנים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. היקף ההתקשרות הכולל נאמד על ידי החשב הכללי במשרד האוצר ב-900 מיליון שקל לחמש שנים.

מדובר במכרז מקוון, ללא התערבות יד אדם, וכל אחת משתי החברות עתידה להציע בו את התעריפים הזולים ביותר שהיא יכולה לתת מבלי להפסיד. המחיר שעובדי המדינה ובני משפחותיהם משלמים כיום לפלאפון, החברה שזכתה במכרז הקודם, הוא 7 אגורות לדקה – כתשיעית ממה שמשלם לקוח פרטי באופן ממוצע. הרף העליון שאותו קבע החשב הכללי במשרד האוצר למכרז הנוכחי עומד על 14 אגורות לדקה.

על פי דיווחים שפורסמו באחרונה, פרטנר לא עתידה להשתתף במכרז. בחברה סבורים שתנאי הסף שהציב החשב הכללי, ובראשם הרף העליון של המחיר, אינם מאפשרים לחברה להציג הצעה שתניב לה רווח.

רווח מזה – והשקעות רבות מזה

הזכייה במכרז תורמת להכנסות החברות ולמספר המנויים שלהן, אך דורשת בנוסף השקעות רבות בהצבת תשתית סלולרית בבנייני הממשלה ובחלוקת מכשירי טלפון חדשים לכל המנויים. לפלאפון יש יתרון במכרז הנוכחי, כיוון שהיא ביצעה את רוב ההשקעות הדרושות לאחר שזכתה במכרז הקודם.

בנוסף, הטיפול השוטף בלקוחות יקר במקרה הזה יותר מהטיפול בלקוח עסקי רגיל, כיוון שהמנויים במכרז זכאים לשירות פרטני במרכזי השירות של החברות, ולא מול אנשי קשר, כמקובל בלקוחות עסקיים מן השורה. לגבי סלקום זהו מכרז אסטרטגי ביותר, על רקע זכייתה במכרז הטלפונים הנייחים על תשתיות של בזק.

תנאי נוסף שהציב החשב הכללי לחברות שיתמודדו במכרז הוא אספקת מכשירים סלולריים המאפשרים חיבור לדואר אלקטרוני, שירותי גלישה ונדידה. "המציעים שישתתפו במכרז, יידרשו להציע מכשירים סלולריים התומכים בסנכרון מלא לדואר אלקטרוני, שירותי גלישה לאינטרנט בארץ ובחו"ל, דרישות לאבטחת מידע ועוד", נכתב במכרז. כמו כן, קיימת בו התייחסות למכשירים עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, כמו: מכשירים כשרים (הכוללים רק אפשרויות שיחה), מכשירים לבעלי מוגבלויות ומכשירים המותאמים לצרכים מיוחדים של גופים בטחוניים.

המכרז ייערך בשני שלבים. בשלב הראשון יתקיימו בדיקות טכנולוגיות, תוך שימת דגש על החדשנות הטכנולוגית הקיימת בענף הסלולר, ראייה ארוכת טווח לשיפורים טכנולוגיים עתידיים ורמת השירות למנויים. בשלב השני יבדוק משרד האוצר איזו חברה מציעה את התעריפים הנמוכים ביותר, ועל פי זה יבחר בחברה שתספק את השירותים הסלולריים לעובדי המדינה.

החברה שתזכה במכרז היא זו שתקבל את הציון המשוקלל הנמוך ביותר. הקריטריונים שייבחנו הם העלויות המוצעות של דקת שיחה מהמכשירים הניידים, דקת שיחה ממרכזיות לרשת הספק, משלוח הודעת SMS וכן תעריף לשירותי גלישה מזדמנת.

מספר המנויים של פלאפון כתוצאה מהמכרז הקודם עומד על 53 אלף, מתוכם 17,500 מנויי VPN. מנויים אלה מבצעים 29 מיליון דקות שיחה ושולחים שלושה מיליון הודעות SMS בכל חודש.

הן בפלאפון והן בסלקום ביקשו שלא להגיב על המכרז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים