המשתמשים זועמים: אינסטגרם רוצה לשלב בפיד מודעות – לצפיית חובה

הרשת החברתית שבבעלות מטא החלה באחרונה בבחינת תכונה בשם 'הפסקת פרסומות', הדומה למערכת הפרסומות ב-יוטיוב, שלא ניתן לדלג עליה מלבד ברכישת מנוי ● התכונה מחייבת צפייה למשך זמן, לפני שניתן להמשיך לגלוש

בקרוב היא תכלול פרסומות בצפיית חובה? אינסטגרם של מטא.

אינסטגרם (Instagram) החלה, כך לפי דיווחי גולשים שונים, בבחינת תכונה חדשה ושנויה במחלוקת: הפסקת פרסמות. מדובר בפרסומות שלא ניתן לדלג עליהן הצצות באמצע הפיד בעת הגלישה ברשת החברתית.

משתמשים החלו לדווח כי בזמן שגללו בין התמונות והפוסטים של מי שאחריו הם עוקבים, הם נתקלו בפרסומות עם טיימר ובו ספירה לאחור, אשר מונה את השניות עד שיוכלו לחדש את השימוש הרגיל בפלטפורמה, ושעד שהוא לא מסתיים הם נאלצים לצפות בפרוסמות וידיאו. מדובר ככל הנראה בפיילוט שמבצעת החברה האם של 'אינסטה', מטא (Meta), המוגבל כרגע לקבוצה קטנה של משתמשים, ובכל זאת החידוש המסוים כבר מעורר משוב משמעותי מהקהילה, ולא כזה שמחמיא ל-מטא או לאינסטגרם במיוחד.

מספר משתמשים הביעו חוסר שביעות רצון מהתכונה החדשה הזו. כך למשל, משתמש בשם דניאל לוי מטורונטו פנה ל-X כדי לבטא שם את התסכול מהשינוי המתגעש. הוא כתב: "לעזאזל! לכאורה מטא מאלצת אותנו כעת לצפות בפרסומות בפיד שלנו באינסטגרם! האפליקציה פשוט מנעה ממני לגלול מעבר למודעה הזו, ומדובר במהלך מטורף בשבילי". 

גם ברדיט (Reddit) ניתן היה להתקל בתגובות של משתמשים שהביעו דאגה מהכיוון החדש של אינסטגרם. אחד המשתמשים מתח ביקורת על ההפרעה שנגרמת על ידי המודעות שלא ניתן לדלג עליהן, והטיל ספק אם מעצבי חווית המשתמש של הפלטפורמה חקרו ביסודיות את ההשפעה של שינוי שכזה בטרם החלו לבדוק אותו לפני אימוצו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RapTV (@rap)

שלמו כסף – או צפו בפרסומות

למעשה רוח התגובות של הגולשים למודעות שמטא כנראה תאלץ את המשתמשים לצפות בהן באינסטגרם, ושלא ניתן יהיה לדלג עליהן, הייתה בעיקר שלילית. חלק מהמשתמשים ציינו מפורשות שהם שוקלים להפסיק את השימוש באפליקציה – אם אכן היא תתחדש בפיצ'ר הלא רצוי.

בנוסף היו משתמשים שהעלו השערות שבמקביל לשינוי תוצע להם גרסה בתשלום של אינסטגרם ללא פרסומות, בדומה למה שגוגל מציעה ב-יוטיוב (YouTube) שלה – תכונת 'הפסקת פרסומות', שלא ניתן לדלג עליה מלבד באמצעות רכישת מנוי.

ככלל, נראה כי מגמת המודעות שלא ניתן לדלג עליהן הופכת נפוצה יותר ויותר כיום. פלטפורמות כמו ספוטיפיי (Spotify) היו מחלוצות הפורמט, שצץ בעוד ועוד מקומות כיום, אפילו באפליקציות כמו מוביט (Moovit). המשתמשים כבר מתחילים להבין שבשירותים רבים יותר ויותר יהיה עליהם לספוג צפייה בפרסומות, או לשלם כסף כדי לבטל אותה.

עדיין לא ברור אם אינסטגרם תמשיך בהשקה נרחבת של "הפסקת הפרסומות" הלא ממש מלהיבה שלה, ואולי היא ו-מטא ירתעו מהמשוב הלא חיובי במיוחד שהתקבל כבר בשלב הבדיקה. מאידך, אם השינוי ייושם באינטסגרם, אפשר שהשתמשים יתקלו בו בשלב הבא בפייסבוק, ת'רדס ואפילו בווטסאפ, שנמצאות גם הן בבעלות מטא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים