הפתעה: סמסונג כבר לא מובילת תחום הניידים המתקפלים – מי כן?

נכון לרבעון הראשון של 2024, יש חברה אחרת שמכרה הכי הרבה מכשירים חדשניים בעלי מסך מתקפל והיא - וואווי, שהולכת והופכת להצלחה פנומנלית בתחומה, על אף החרם המוטל עליה בארה"ב

הצליחה לעקוף את סמסונג ולהוביל את התחום. וואווי עם הניידים המתקפלים שלה.

שוק הטלפונים המתקפלים צמח ברבעון הראשון של 2024, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2023, ב-49%. בסך הכל נמכרו לפי הנתונים של חברת מחקר השוק קאונטרפוינט כ-3.35 מיליון יחידות, כך שהגידול היחסית עצום היה די צפוי – אם כי הוא נמוך לעומת ה-64% ברבעון הראשון לפני שנה.

אבל כנראה הדבר הכי מעניין הוא השינוי המשמעותי ביותר של נתחי השוק של היצרניות השונות, וגולת הכותרת היא שברבעון הנוכחי המובילה היא לא סמסונג, אלא וואווי. האחרונה חוותה גידול של לא פחות מ-257% במונחים של שנה לשנה, וצמחה אל נתח שוק של 35%. סמסונג לא רק הפסידה מכירות בשיעור של 42%, אלא שהדבר גם דחק אותה כאמור אל המקום השני, עם 23% בלבד. בשנה שעברה, באותו רבעון, לסמסונג היה נתח שוק של 58% מול 14% בלבד של וואווי, שהייתה במקום השני.

הגלקסי המתקפל של סמסונג.

הגלקסי המתקפל של סמסונג. צילום: פליקר

עשו קניבליזם לסמסונג

ב-קאונטרפוינט מציינים את החוזקה שנותרה לשוק הסיני, ותולים את השינוי בכך שלפי שנה הציעה וואווי טלפונים מתקפלים עם תמיכה ב-4G בלבד, ושהמעבר ל-5G הקפיץ את המכירות שלה, עם שילוב חזק מאוד של לוקאל פטריוטיזם.

אבל לא רק וואווי עשתה קניבליזם לסמסונג. הנתח בשוק המתקפלים של הונור צמח מ-3% ברבעון הראשון של 2023 ל-12% ברבעון הראשון של 2024, עם גידול של לא פחות מ-460%, ואילו זה של מוטורולה צמח על 1,473% ונתח השוק של החברה כבר הגיע ל-11%.

החלוקה בשוק הטלפונים המתקפלים, דרך אגב, בין טלפונים שמתקפלים באמצע כמו 'מחברת', כלומר על ציר האורך, לבין טלפונים שמתקפלים אל תצורת 'צדפה', עומד כרגע על 55:45, לטובת הטלפונים הגדולים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים