"מנמ"ר.ית: לכו לענן – אחרת לא תשרדו"

לדברי חיים חזק, מנכ"ל קלאודוג'ו, "בשל המצב, חברות עוצרות יוזמות חדשנות סביב הענן – למרות שהוא עשוי להיות מנוע צמיחה"

חיים חזק, מנכ"ל קלאודוג'ו

"על אף של-63% ממערכי ה-IT בארגונים יש כבר עומסי עבודה בענן, מרביתם מודאגים מהעלויות הכרוכות בו. הענן דורש היערכות, תוכנית ומומחיות אחרת – עם עלויות משתנות, כלים ונראות. בשל המצב, חברות עוצרות יוזמות חדשנות סביב הענן – למרות שהוא עשוי להיות מנוע צמיחה. אסור למנמ"רים.יות לעשות זאת, זה מהלך הנדמה ל'עשו או תמותו' – אל להם להיוותר מאחור", כך אמר חיים חזק, מנכ"ל קלאודוג'ו (Cloudojo).

חזק דיבר במפגש של 3C – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך בשבוע שעבר ביורדי הסירה בתל אביב. את המפגש פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, והנחה אותו רונן זרצקי, יושב ראש הפורום. נושאו היה "אתגרי המנמ"ר – עשה יותר ושלם פחות".

קלאודוג'ו הוקמה בסוף 2023 כפעילות עצמאית של בזק בינלאומי, והיא הזרוע של החברה לשיווק, יישום והטמעת פתרונות ענן מקצה לקצה, ובראשם אלה של AWS.

לדברי חזק, "אנו מסייעים לארגונים לחסוך עד 18% מעלויות הענן, עם תוכנית מוכללת אחת מלאה. זו כוללת: ארכיטקטורה שתדע לפעול למול טכנולוגיות עתיד משבשות, מיכון ושליטה בעלויות, על בסיס מדידת המשאבים הנצרכים, איתור משאבים שמבזבזים משאבים בלא צורך, ושימוש בכלי AI".

"המעבר לענן דורש התאמה אישית לצורכי הלקוח", אמר חזק, "הצרכים של לקוח אנטרפרייז ושל ארגון שנולד בעולם הדיגיטל הם שונים, והמסע של כל ארגון לענן הוא שונה. אנחנו מציעים לארגונים שירותים מקצה לקצה בעולם הענן של AWS".

"המטרה שלנו", סיכם, "היא להפוך את המסע של הארגונים לענן למקצועי ושלם יותר – והרבה יותר מהיר".

מיכון מרכזי אחד

עידן יורפסט, ה-CTO של סרוויס נאו (ServiceNow) ישראל, אמר כי "גוף ה-IT בארגון הוא קריטי – עליו להיות מאפשר של תהליכים עסקיים, ולכן עליו להיות יעיל, תפוקתי, ממוכן, בעל יכולות שירות עצמי וחוויית שירות גבוהה – על בסיס נתונים אחיד". האתגרים בארגונים, ציין, "הם ריבוי מערכות, עבודה לא משתפת בין המערכות, הפועלות בצורת 'איים', 'עמודים' – ועלויות. ארגונים נדרשים לשיפור תהליכים שיהיו שקופים למשתמש עם תחזוקה נוחה ותמיכה ביישומים העסקיים. לכן, ה-IT בארגון נדרש להיות דינמי ולייצר תהליכים בצורה מהירה".

"אנו", ציין, "מביאים לשינוי בתפיסת הארגון באמצעות שילוב תהליכי AI, מיכון מרכזי אחד, כאשר כלל התהליכים נערכים במקום אחד".

עידן יורפסט, ה-CTO של סרוויס נאו ישראל.

עידן יורפסט, ה-CTO של סרוויס נאו ישראל. צילום: יח"צ

"הפלטפורמה שלנו", ציין יורפסט, "יודעת להתחבר ולהתממשק לכל מקור, למכן את התהליכים ולהפעיל עליהם יכולות AI. כך, ניתן להפיק באמצעותה תובנות מהמידע. המערכת מתממשקת לכלים של OpenAI וגוגל קלאוד. המטרה היא לבנות ולמקסם תהליכים כמה שיותר אוטומטיים על ידי AI". כך, סיכם, "הארגון מקבל תמונה עסקית אחת – בין אם המערכות נמצאות און-פרמיס או בענן. זו מפשטת את קבלת ההחלטות ומסייעת להצלחת הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים