העלית של ההיי-טק הישראלי

נס מפעילה בבית''ר עלית מרכז פיתוח לנשים חרדיות מהעיר ● איציק נמרודי, מנהל נס עלית, וענת מאירי, מנהלת משאבי אנוש במרכז, מסבירים איך הוא עונה על האתגרים - גם בעתות מלחמה

מרכז מו"פ בבית"ר עילית. נס

"דווקא בתקופות של אי ודאות וחוסר שקט גיאו-פוליטי, כשהזמינות של כוח אדם מקצועי מחו"ל מוטלת בספק, גדלה החשיבות של פעילות Near Shore – עם הון אנושי ישראלי, דובר עברית, ניהול מקומי ותרבות דומה", כך אמר איציק נמרודי, מנהל נס עלית (Ness Elite), מרכז המו"פ של נס בבית"ר עילית.

מרכז הפיתוח לנשים חרדיות מהעיר הוקם לאחר שחטיבת ESD ב-HP ישראל (לימים DXC, שנרכשה על ידי נס) זכתה ב-2009 בפרויקט הטאבו של משרד המשפטים. המרכז התרחב בהמשך משמעותית, בין היתר בזכות פרויקטים ברשות האכיפה.

איציק נמרודי, מנהל נס עלית.

איציק נמרודי, מנהל נס עלית. צילום: יח"צ

נמרודי הסביר כי "המרכז הוקם כדי לענות על הדרישה הגוברת להון אנושי איכותי, בעל מומחיות טכנולוגית – בעיקר בעולמות הפיתוח, האוטומציה, והסביבות של מיקרוסופט וסאפ, במטרה לספק פתרון מנצח: מענה מוכלל של כוח אדם מקצועי-טכנולוגי איכותי לארגונים, לצד מענה תעסוקתי לאוכלוסיית הנשים החרדיות – בסביבת עבודה מקומית ושמותאמת להן. כך ניתן לקדם ולשלב אותן בשוק העבודה, עם ניצול מדויק של היכולות שלהן ומיצוי היתרונות הטמונים בהן, במודלי התקשרות גמישים, מקצועיים ואיכותיים".

הוא ציין כי "אנחנו לוקחים הנדסאיות, ולאחר מבחני קבלה והתאמה הן עוברות הכשרה אינטנסיבית בת שלושה חודשים לתפקידי מפתחות ובודקות מקצועיות. אנחנו בונים תוכנית מותאמת להכשרה תוך כדי העבודה (OJT), שמשלבת בין צרכי הלקוחות ויכולות העובדות".

"כיום יש במרכז יותר מ-80 עובדות – רובן מפתחות בסביבות Net. וסאפ, והשאר בתפקידי בדיקות ואוטומציה", אמר נמרודי. "אלה עובדות עם נאמנות גבוהה, שמאריכות שנים בעבודה ומממשות את הקריירה שאנחנו בונים איתן. זו אוכלוסייה מסורה ומתמידה, שאינה תזזיתית: 40% מהן עובדות חמש שנים ויותר במרכז – מה שמעיד גם על שביעות רצונן".

לדבריו, "מרכז הפיתוח מספק כמה יתרונות לארגונים: יציבות גבוהה; התמדה ומסירות – לצד הספק עבודה גבוה; מודלי התקשרות גמישים, קצרי וארוכי טווח; הון אנושי איכותי וטכנולוגי, שעונה לצרכי המגזר החרדי, תוך קידום ושילוב של הנשים החרדיות בשוק העבודה; מענה כולל למחזור חיים של פיתוח תוכנה; סקייל-אפ – יכולת גידול והרחבה מהירה; עבודה במתחמים מסווגים לפי דרישת הלקוח; עבודה במתודולוגיות סדורות, כחבילות עבודה בפרויקטים, או בצוותים קיימים; מנעד רחב של טכנולוגיות ומיומנויות במקום אחד; ניוד בהתאם לצרכים הטכנולוגיים של לקוחותינו; ועוד".

"בדרך זו", הסביר, "ארגונים מקבלים יכולות טכנולוגיות ומיומנויות מקצועיות – מתקדמות. בשל זמינותן ויכולות ההכשרה שלנו ושלהן, ניתן להאיץ את הליך ההנעה של פרויקטים ולהקים אותם מאפס במהירות, תוך דילוג על הליכי גיוס ארוכים".

"הנשים החרדיות שמועסקות במרכז – קריטיות במלחמה"

ענת מאירי, מנהלת משאבי אנוש ב-נס עלית, אמרה כי "באתר יש רק נשים חרדיות, ויש להן היתר רבני לעבודה. האתר עונה על כל הצרכים הייחודיים שלהן, וכולל חדר הנקה, מטבח ואינטרנט כשרים, ואירועי חברה שנערכים בנפרד. העובדות עובדות בצורה היברידית, כשחלק מהעבודה נעשה מהבית".

ענת מאירי, מנהלת משאבי אנוש ב-נס עלית.

ענת מאירי, מנהלת משאבי אנוש ב-נס עלית. צילום: יח"צ

"נס הייתה חלוצה בגיוס חרדיות", אמרה מאירי, "וכיום העובדות שלנו עוסקות בעוד ועוד טכנולוגיות מתקדמות. למשל, בשל יכולותיהן בעולמות המודרניזציה וההגירה לענן, הן בעלות הסמכות ענן רבות, וברמה גבוהה – כולן בחזית הטכנולוגיה".

"הנשים החרדיות שמועסקות במרכז היו ועודן קריטיות במלחמה", הוסיפה. "בשל השינויים המהירים בדרישות, לצד מצוקת כוח האדם בענף בגלל גיוס של עשרות אלפים מעובדי ה-IT המקומי למילואים, הן אפשרו לנו לסייע ללקוחות הארגוניים בהיבטי כוח האדם – והם לא חוו פיגורים".

נמרודי אמר לסיכום כי "בזמנים שכאלה, עבודה בתצורת Near Shore מספקת 'מענה ישראלי הולם' למצב. המרכז שלנו עונה לאתגר הגיוון וההכללה, ותורם למשק ולכלכלה, עם יכולת לגידול בפרויקטים וידע ברמה גבוהה – והכול על בסיס מתודולוגיות סדורות. נרחיב את היקף כוח האדם במרכז – עד סוף 2024 נחצה את רף 100 העובדות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מעניין מה השכר שלהן

    במרכזים כאלה יש הרבה רווח לחברה המעסיקה

אירועים קרובים