תוכן שיווקי
לקראת כנס העמותה לניהול פרויקטים, מחר (ג') בלאגו בראשון לציון

צמיחה מכישלון מפואר

17/06/2024 15:58
אפי מגדסי, מנכ"ל KamAI מקבוצת קורסנט IL.

כתב: אפי מגדסי, מנכ"ל KamAI מקבוצת קורסנט IL.

הכישלון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים והדרך להצלחה. על אף שהוא עלול לגרום לתסכול ואכזבה, יש לראות בכישלונות הזדמנות לצמיחה אישית ומקצועית. להלן תקציר מהרצאה שאתן בכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים (PMI), שייערך מחר (ג'), על הדרך להפיק תועלת מכישלונות ולהשתמש בהם ככלי לשיפור עצמי.

כישלונות לא חייבים להיות חוויה שלילית לחלוטין. למעשה, ניתן לראות בהם הזדמנות ללמידה, התפתחות אישית וצמיחה מקצועית. הגישה החיובית לכישלונות היא שהם מאפשרים לנו לזהות את נקודות החולשה והחוזקה שלנו, לתקן את הטעויות, ולהתקדם קדימה בצורה חכמה ומוּשכלת יותר. הצעד הראשון להפקת לקחים מכישלון הוא לקחת אחריות מלאה עליו. במקום להאשים גורמים חיצוניים או להצדיק את עצמנו, חשוב לנתח את הסיבות לכישלון באופן אובייקטיבי: מהם הגורמים שתרמו לתוצאה הלא רצויה? האם היו החלטות או פעולות שבוצעו שגרמו לכך? ניתוח מדויק של הגורמים לכשל יאפשר לזהות היכן יש מקום לשיפור.

בנוסף, יש לשים לב לנקודות החוזקה. כישלונות לא צריכים להצביע רק על חולשות, אלא גם על נקודות החוזקה שלנו. חשוב לזהות מהם הדברים שעשינו נכון, איפה הצלחנו ואילו כוחות פנימיים עזרו לנו להתמודד עם האתגרים. הכרה בנקודות החוזקה האלה תעזור לבסס את הביטחון העצמי ולהשתמש בהן בעתיד.

השלב הבא, לאחר שאיתרנו את הגורמים לכישלון וזיהינו את נקודות החוזקה, הוא ללמוד מהטעויות שנעשו. חשוב לשאול את עצמנו מה היינו עושים אחרת במצב דומה ואילו שינויים נדרשים על מנת להימנע מטעויות דומות בעתיד. רצוי גם לחפש משאבים והדרכה שיסייעו לנו לפתח את הכישורים החסרים.

מה עושים כדי להפוך את הכישלון להצלחה?

הלקח החשוב ביותר מכישלון הוא לתרגם את התובנות שהפקנו ללימודים קונקרטיים ולבצע שינויים התנהגותיים בהתאם. אם, למשל, גילינו שפרויקט כשל בשל חוסר ניהול זמנים נאות, עלינו להקפיד על תכנון וניהול של זמן בפרויקטים הבאים. אם הכשל היה תוצאה של חוסר תקשורת, אנחנו צריכים לרכוש כלים ומיומנויות להידברות טובה יותר.

מה שחשוב להצלחה לאחר כישלון הוא לשמור על גישה חיובית ונחושה. יש להתייחס לכישלון כאל חוויה זמנית שממנה ניתן ללמוד ולצמוח, ולא כאל משהו שמגדיר אותנו ככלואים לצמיתות. עם הלמידה והשיפור העצמי, הסיכוי להצליח בעתיד גדל באופן משמעותי.

לסיכום, כולנו נתקלים ועוד ניתקל במהלך החיים בכישלונות – החל מכישלונות קטנים וזניחים ועד ליעדים ואתגרים גדולים שלא הצלחנו להשיג. אלא שבכל פעם שאנחנו נתקלים בכישלון, יש בפנינו הזדמנות לצמיחה משמעותית. על ידי ניתוח אובייקטיבי של הכישלון, מיקוד בנקודות החוזקה, למידה מהטעויות ותרגום התובנות לשינוי נוכל להפוך אותו להצלחה עתידית.

לאתר העמותה לניהול פרויקטים לחצו כאן. לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס לחצו כאן – יש בונוסים שווים לנרשמים.

אירועים קרובים