צפרא כץ ובכירי טק נוספים פועלים בסנאט למען שחרור החטופים

הם נפגשו לפני ימים אחדים בוושינגטון עם סנאטורים משתי המפלגות, על רקע המשא ומתן התקוע והטענות לעיכוב במשלוחי הנשק לישראל

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל.

קבוצה של בכירים בכלכלה האמריקנית, ובהם המנכ"לים של חברות טק וקרנות פרייבט אקוויטי כגון אורקל, פלנטיר ובלקסטון, נפגשו לפני ימים אחדים עם סנאטורים משתי המפלגות בארצות הברית בנושאים הקשורים לישראל – כך דווח בבלומברג. מטרת הפגישה הייתה, על פי הדיווח, להגביר את הלחץ על הממשל האמריקני לשחרר את העיכוב במשלוח נשק לישראל, ולמצוא דרכים לשחרור החטופים הישראליים בעזה.

את הפגישה ארגנו הסנאטורים לינדזי גרהם מהמפלגה הרפובליקנית וקורי בוקר מהמפלגה הדמוקרטית. צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הוזמן אליה, אולם לא הגיע. מהצד של אנשי העסקים נכחו בה, בין היתר, צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר, וסטפן שוורצמן, מנכ"ל בלקסטון. שם בולט נוסף מקרב אנשי העסקים שנטלו חלק בפגישה הוא אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר. בפגישה נכחו בנוסף תורמים בולטים לסנאטורים, בעיקר מהמפלגה הרפובליקנית.

הפגישה באה על רקע המשא ומתן התקוע לשחרור החטופים והסרטון שפרסם בשבוע שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבו הוא האשים את ממשל ביידן בעיכוב משלוחי נשק לישראל. מקורות בממשל אמרו בתגובה כי הם לא מבינים מה נתניהו רוצה וכי מדובר במשלוח אחד בלבד שמעוכב, משלל משלוחי נשק שישראל מקבלת מהאמריקנים. קבלת נשק מארצות הברית קריטית במיוחד לנוכח האפשרות שתיפתח בקרוב מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, שעלולה להוביל למלחמה אזורית כוללת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים