איטליה-צ'ק פוינט בתיקו שכולו ניצחון על קרואטיה-סיילספורס

אתמול (ב') ביורו 2024: איטליה-צ'ק פוינט הוכיחה את יכולות ההגנה שלה וסיימה את המשחק שלה בתיקו 1:1 עם קרואטיה-סיילספורס ● ומה עם גוגל-ספרד ואלבניה-סיטריקס?

25/06/2024 13:37
המלך של קרואטיה-סיילספורס. לוקה מודריץ'.

פרופ' דן אריאלי מסביר בספרו לא רציונלי ולא במקרה שהרבה דברים שקורים שוב ושוב נראים לא רציונליים, אבל זה לא כך. בסופו של דבר, לדבריו, הם לא קורים במקרה.

אתמול (ב') היה היום השני של מחזור הסיום ביורו 2024, ושוב נכבשו שלושה שערים בלבד, ושוב גול מעבר לדקה ה-90 עשה מהפכה במיקומים ובעלייה לשלבים הבאים. האם זה רציונלי שכמות השערים ירדה? האם זה במקרה שבדקות האחרונות מוכרע גורל העלייה, וקבוצות שדקה לפני כן נראו בדרך למעבר לשלב הבא – מודחות מהטורניר? בתחום ניהול הפרויקטים מתקיים הכלל שלפיו ההצלחה של הפרויקט נקבעת, בסופו של דבר, בדברים שעושים בסיומו. הרבה פעמים, כדי להשיג 20% מהתכולה הסופית של הפרויקט נדרשים 80% מהמשאבים. לכן, וכדי שפרויקט התוכנה יצליח, חשוב להשאיר משאבים לסוף ולהשקיע בהכנות ליום העלייה לאוויר.

קרואטיה-סיילספורס .Vs איטליה-צ'ק פוינט

המשחק בין קרואטיה-סיילספורס לאיטליה-צ'ק פוינט הפגיש שתי קבוצות שהן קצת תעלומה ואולי מעבר לשיא שלהן – מוזר ככל שזה יישמע, לפחות בהקשר של הנבחרת מארץ המגף וההיסטוריה הארוכה שלה. קרואטיה-סיילספורס מפתיעה כבר כמה טורנירים בינלאומיים ומגיעה לשלבים הסופיים, אלא שהיא עדיין לא הצליחה לזכות בתואר כלשהו. בהתאמה, אין ספק שסיילספורס היא מלכת ה-CRM, אבל בעולם התוכנה אסור לנוח על זרי הדפנה, כי לא לעולם חוסן, וכפי שסיילספורס לקחה את המלוכה על העולם הזה מסיבל, שלקחה אותה מפיפלסופט, כך עלולה להיות חברה שתיקח את המלוכה ממנה.

לקרואטיה-סיילספורס יש מלך – לוקה מודריץ', אבל לצערה, הוא מבוגר במונחים של כדורגל, ולא נראה שהקרואטים מצליחים לגדל כוכב חליפי. כאן יש ניגוד מסוים בין הנבחרת לחברה שהצמדתי לה, שכן בניגוד לסיילספורס, שקנתה חברות והרחיבה את מגוון המוצרים שלה, קרואטיה עדיין לא עשתה זאת – מה שבא לידי ביטוי לאורך הטורניר עד כה.

גם נבחרת איטליה-צ'ק פוינט, על המסורת וארון התארים העמוס לעייפה שלה, היא תעלומה: צ'ק פוינט, שהייתה חלוצה בעולם אבטחת המידע עם הפיירוול שלה, אמנם מציגה הצלחות גם יותר מ-30 שנה לאחר היווסדה, ושומרת על צמיחה יציבה בהכנסות ורווח לאורך כל השנים, אבל היא לא נתפסת כיום כספקית אבטחת המידע המובילה בעולם (ולדעתי לא בצדק). נבחרת איטליה זכתה ביורו הקודם, אבל לא עלתה למונדיאל האחרון וגם ביורו הנוכחי היא לא הפגינה עד כה את מה שאפשר היה לצפות ממנה.

למה זה קורה? מה יש לאיטליה-צ'ק פוינט? מצד אחד, יש לה הגנה חזקה, והיא ספגה עד כה בטורניר רק שלושה שערים, על אף ששיחקה מול קבוצות התקפה כמו ספרד-גוגל וקרואטיה-סיילספורס, ומהצד השני, בכל המשחקים היא הייתה זו שספגה ראשונה. במשחק אחד היא הפסידה, בשני היא עשתה מהפך ובשלישי, נגד קרואטיה-סיילספורס אתמול, היא סיימה בשוויון שכולו ניצחון.

האם האסטרטגיה השמרנית של גיל שוויד תנצח את היורו? בהחלט ייתכן. קחו למשל את מונדיאל 1982, שבו איטליה התחילה עם שלוש תוצאות תיקו וסיימה עם תואר.

מה היה לנו במשחק עצמו? בחלקו הראשון, קרואטיה-סיילספורס תקפה עם כל הכלים שיש לה בעולמות ה-CRM, השיווק וה-BI בענן, כדי לפרוץ את ההגנה של איטליה-צ'ק פוינט. בדקה ה-54 נראה היה שבעלי כוח המכירות ממדינת הבלקן בדרך למעלה, כאשר הם קיבלו פנדל, אבל דונארומה-דורית דור (סמנכ"לית הטכנולוגיות המיתולוגית של צ'ק פוינט) הוכיחה מדוע צ'ק פוינט מביאה כל השנים מוצרים שיודעים להגן על השער של הארגון, ועצר.ה את הבעיטה של מודריץ'. אלא שאם נשווה לרגע את מודריץ' להאקר (לבן, רק לבן), דקה אחרי שהוא החמיץ את הפנדל, הוא מצא פרצה בהגנה ובשער של הקבוצה היריבה וכבש מכדור שנהדף על ידי דונארומה-דורית דור. מאותו הרגע, איטליה שינתה אסטרטגיה, כמו שצ'ק פוינט שינתה את אסטרטגיית הרכישות שלה לפני כמה שנים, והתחילה לתקוף. כמו עם גרמניה-סאפ ביום שלפני, גם כאן נכנס נכנס מחליף – זקאני-נטלי קרמר (סמנכ"לית הפיתוח החדשה יחסית של צ'ק פוינט) ועשה, או עשתה, את המהפך בדקה ה-98. הגול הזה מוביל את איטליה-צ'ק פוינט לשלב הבא ושולח, כנראה, את קרואטיה-סיילספורס לזאגרב, לחשוב הרבה מה היה עליהם לעשות בדקות האחרונות כדי למנוע מהיריבה לכבוש.

ספרד-גוגל .Vs אלבניה-סיטריקס

במשחק השני עלתה למגרש ספרד-גוגל עם הרבה מחליפים, כאשר המטרה המרכזית שלה הייתה לעבור את המשחק בלי פציעות ובלי כרטיסים צהובים מיותרים (בזה היא נכשלה בדקה ה-90 עם צהוב לדני ויויאן). מולה התייצבה אלבניה-סיטריקס הצנועה, שלדעתי היא אחת ההפתעות הגדולות והנעימות של היורו הזה. כמו סיטריקס, אלבניה עשתה את העבודה בשקט לאורך כל המשחקים. היא הייתה בתמונה כל הזמן, אבל זה לא הספיק לעלייה לשלב הבא.

ספרד-גוגל, כמו הרבה נבחרות-חברות עוצמתיות אחרות, התחילה חזק, מצאה עם מנוע החיפוש שלה את השער מוקדם, ומאותו הרגע הלכה לישון ונתנה לנערים של אלבניה-סיטריקס לשחק לפניה.

בסיכום הבית, ספרד-גוגל מציגה מספרים מרשימים בצד ההגנתי – היא עדיין לא ספגה שער. עם זאת, בצד ההתקפי היא אמנם רשמה ניצחון גדול במחזור הראשון, אבל כבר שני משחקים שהיא מחפשת ומוצאת רק פעם אחת במנוע החיפוש שלה את הגול, ולא ממשיכה הלאה. האם היא תגלה בשלבים הבאים שמנוע חיפוש וגם פתרון מוביל בענן לא מספיקים כדי לזכות באליפות? לגרמניה-סאפ, שככל הנראה תפגוש אותה ברבע הגמר (בהנחה ששתיהן תעבורנה את שמינית הגמר) הפתרונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים