העובדים מתלהבים מה-AI, אך פערי ידע מונעים את מיצוי יתרונותיה

מסקר חדש שמפרסמת סיילספורס עולה, כי עסקים חייבים להעצים את כוח העבודה שלהם להשתמש ב-AI ביעילות כדי שיוכלו להפיק ממנה את המירב

תועלות עצומות לצד אתגרים גדולים בניהולים האחראי. מוצרי בינה מלאכותית.

עם הופעת הבינה המלאכותית, עובדים רבים חשבו שסוף סוף נגמרו הימים של עבודה עמוסה, אך בשל בעיות הכשרה מתמשכות ובעיות אמון, העובדים עדיין לא מממשים את כל היתרונות שקיימים ב-AI. כך עולה מסקר חדש של סלאק (SLACK) על שוק העבודה, שמפרסמת סיילספורס, שנערך בקרב 10,045 עובדים המועסקים במשרה מלאה בארגונים שונים ברחבי העולם בתפקידי הנהלה, הנהלה בכירה, ניהול ביניים, הנהלה זוטרה וצוות בכיר.

למעשה, הסקר מראה שעובדים מתכננים למקד את זמנם הפנוי בדיוק במשימות שהם צריכים להאציל לבינה מלאכותית, תוך דחיפה של תחומי מיקוד בעלי ערך גבוה, כמו חדשנות, יצירתיות ופיתוח מקצועי. עם זאת, לאלו שהוכשרו להשתמש בבינה מלאכותית יש סיכוי גבוה פי 19 לשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

הסקר מגלה, שללא ההכשרה וההכוונה הדרושים, ייתכן שהעובדים לא ינצלו מספיק את היעילות בשימוש ב-AI, ובמקום לנצל את הזמן שהבינה המלאכותית חוסכת, העובדים צפויים להשקיע 37% יותר מזמנם במשימות אדמיניסטרטיביות שגרתיות.

עוד עולה מהסקר, כי העובדים מדווחים שהם סובלים מעומס ומשחיקה ומבלים חלקים נכבדים מהיום שלהם במשימות שגרתיות, רובם (64%) חווים שחיקה פעם בחודש או יותר, כשליש אומרים שהם לחוצים באופן קבוע ו- 30% אינם חשים תשוקה לעבודתם. כמו כן, אנשים מבלים שליש מהיום שלהם במשימות ש"אינן משמעותיות לעבודה שלהם", כמו פגישות מיותרות, מיילים בעלי ערך נמוך והזנת נתונים.

נתונים נוספים מהסקר:

השימוש בבינה מלאכותית בקרב עובדים עלה ב-23% מאז ינואר וב-60% מאז ספטמבר. כמחצית (47%) מהעובדים מביעים התלהבות מהטיפול של הבינה המלאכותית במשימות בעבודתם.

כשנשאלו כיצד הם מתכננים לבלות את הזמן שנחסך על ידי AI, השיבו העובדים, כי יבצעו משימות ניהוליות, במקום לקדם משימות פיתוח מקצועיות בעלות ערך גבוה כמו חדשנות, יצירה ויצירת קשרים עם עמיתים, שלא יקבלו תעדוף גבוה. למעשה, עובדים צפויים להשקיע 37% יותר מזמנם בעבודה אדמיניסטרטיבית מאשר במשימות אלו.

לא סומכים על AI למשימות עבודה

93% מהעובדים אינם רואים בתפוקות בינה מלאכותית מספיק מהימנות עבור משימות הקשורות לעבודה, ורק 15% מהעובדים מסכימים שיש להם את ההשכלה וההכשרה הדרושים כדי להשתמש בבינה מלאכותית ביעילות. פערי אמון וידע אלה מעכבים את העובדים ממינוף מלא של בינה מלאכותית.

כדי שהעובדים יוכלו לסמוך ולהאציל משימות לבינה מלאכותית, חברות חייבות להכשיר את כוח העבודה שלהן כיצד להפיק את המרב ממנה. עובדים בחברות שהקנו הרשאות לשימוש בבינה מלאכותית נוטים כמעט פי 6 להתנסות בכלי בינה מלאכותית. לאלו שהוכשרו להשתמש בבינה מלאכותית יש סיכוי גבוה פי 19 שהיא תשפר להם את הפרודוקטיביות.

"אנחנו בנקודת מפנה מכרעת עם AI", אומרת כריסטינה ג'אנצר, ראש מעבדות Slack Workforce. "אם אנחנו רוצים להפיק את המרב ממה שבינה מלאכותית יכולה להציע מבלי רק להגביר את הלחץ והשחיקה, עלינו לצייד את הצוותים בכלים שהם יכולים לסמוך עליהם ולעזור לעובדים לכוון את הזמן הנוסף הזה לעבודה מתגמלת".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים