במקום לחפוֹש: בני נוער ישראלים מפתחים מיזמים מועילים

בני הנוער מכל קצוות הארץ, חניכי עמותת יוניסטרים, פיתחו פתרונות שונים, גם לבעיות חברתיות ● בין הפיתוחים למשל, מיזם העוסק בלימוד בני נוער להתנהל עם כסף וגם סטארט-אפ שפיתח אמצעים חדשניים המונעים בחילות

קבוצת בני הנוער, חניכי עמותת יוניסטרים מעפולה.

צעירים וצעירות בני 15-18 מכל רחבי הארץ, מקרית שמונה בצפון ועד אילת הדרומית, מקדישים את ימי החופש הגדול, על אף המלחמה והקשיים הרבים בדרך, לעבודה נמרצת בפיתוח מיזמים שפותרים בין היתר גם בעיות חברתיות שונות.

לקראת תחרות מיזם השנה לבני נוער של עמותת יוניסטרים, קיבלנו הצצה למספר סטארט-אפים שבני ובנות הנוער, חניכי עמותת יוניסטרים, מפתחים ממש בימים אלה.

פעילים ביזמות על אף שהם מפונים מביתם. בני הנוער מקרית שמונה.

פעילים ביזמות על אף שהם מפונים מביתם. בני הנוער מקרית שמונה. צילום: יוניסטרים

איך ללמד בני נוער להתנהל עם כסף?

פיתוח אשר יוצג בתחרות הוא של קבוצת בני ובנות נוער ממרכז היזמות יוניסטרים קרית שמונה, בתמיכת קבוצת תנובה והפדרציה היהודית של ונקובר, אשר על אף היותם מפונים מבתיהם כבר תשעה חודשים, הם מפתחים יחד אפליקציה פיננסית, המשמשת הן ככרטיס אשראי בטוח לנוער מתחת לגיל 18 והן כפלטפורמה לחינוך פיננסי באמצעות משחק חווייתי.

הרעיון הגיע מכך שבני הנוער בעצמם הבינו שהם לא יודעים להתנהל כלכלית וגם לא לומדים זאת בביה"ס, ושיש צורך ממשי לפתח ולהנגיש את הנושא לבני נוער נוספים.

מציגים את הפיתוח שלהם. בני הנוער מקרית שמונה.

מציגים את הפיתוח שלהם. בני הנוער מקרית שמונה. צילום: neo מדיה

"הנוער שלנו מגיע לבגרות, מסיים בית ספר, משתחרר מהצבא ואין לו באמת מושג איך להתנהל נכון כלכלית בעולם של המבוגרים. משם הגיע הרעיון שלנו לפיתוח האפליקציה. אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של פיתוח ואבטיפוס", שיתף ירדן חרמוני בן ה-17 מקרית שמונה, מנכ"ל המיזם וחניך בעמותה.

לצפות בסרט ללא הפרעות

חניכי עמותת יוניסטרים מצפת מפתחים סטארט-אפ חדשני המאפשר צפייה ממושכת בסרט ללא הפרעות. בחופש הגדול ילדים רבים מבקרים בקולנוע יחד עם ההורים, אבל מה עושים כשצריך להתפנות או לצאת באמצע הסרט? ומה עושים אם מתחשק פתאום פופקורן או שתייה ולא הספקנו לרכוש?

בני הנוער מפתחים אפליקציה מיוחדת, אשר ממשיכה את הקרנת הסרט למשל גם בעת יציאה לשירותים באמצע ההקרנה.

בנוסף, האפליקציה גם מאפשרת רכישה של משקאות ופופקורן במהלך הסרט ללא צורך לקום מהכיסא. עוד מאפשרת האפליקציה חיבור לקהילת משתמשים בה ניתן לרכוש כרטיסים, לדרג סרטים מומלצים ועוד.

בני הנוער מעפולה בוועדת השקעות. מימין: דגם השקית נגד בחילות.

בני הנוער מעפולה בוועדת השקעות. מימין: דגם השקית נגד בחילות. צילום: יוניסטרים

מונעים בחילה באמצעים חדשניים

חניכי יוניסטרים מעפולה החליטו להילחם בבחילות וייצרו שקית הקאה המכילה שמנים צמחיים טבעיים המוכחים מדעית כיעלים כנגד בחילות.

השקית אטומה, קומפקטית, עשויה מפולימר ידידותי לסביבה, ותערובת השמנים בתוכה מאושרות על ידי משרד הבריאות ומכון התקנים הישראלי. היעד הראשוני של המוצר הוא נשים בהיריון, אשר חוות בחילות על בסיס יומיומי, ורובן מעדיפות להשתמש בתחליף טבעי בשימוש חיצוני.

לאחר כשלוש שנים של עבודה רציפה, מחקרים מעמיקים וניסויים רבים, בליווי אנשי מקצוע, הגיעה קבוצת בני הנוער לתובנות לגביי החומרים האידיאליים לבניית השקית. בנוסף, מדובר בקבוצה מאוד זריזה, שכבר פיתחה את הסטארט-אפ ואף ייצרה למעלה מכ-3,000 יחידות המיועדות כבר כעת למכירה.

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים צילום: שחר עזרן

מיזם השנה 2024

כאמור, בני הנוער יציגו את המיזמים שלהם בשבוע הבא במסגרת אירוע הגמר "מיזם השנה 2024" של עמותת יוניסטרים, אשר מתקיים על אף חודשים קשים ומורכבים של מלחמה, בהם בני ובנות הנוער מכל רחבי המדינה המשיכו בפעילות, שתרמה לא מעט לחוסנם הרגשי.

בתחרות יוצגו כ-100 מיזמים של אלפי בני ובנות הנוער המשתתפים בתכניות יוניסטרים השונות, מכ-80 יישובים מקרית שמונה ועד אילת, מנתיבות, שדרות ויישובי הדרום וכן קבוצות מקרית שמונה, אשר חבריהן פונו מבתיהם, ועל אף המצב ממשיכות בפעילות בכל הכח.

כמו כן מדובר על קבוצות ממגוון רחב מאוד של מגזרים – יהודים, ערבים, דרוזים, מהחברה הבדואית, חילונים, דתיים, עולים חדשים ועוד, וכולם יתמודדו על תואר המיזם המצטיין, שכולל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו.

מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור: "אנו רואים זאת ב-יוניסטרים היום יותר מתמיד – היזמות מאפשרת לבני ובנות הנוער לשקם את החוסן שלהם ולהחזיר את תחושת השליטה והתקווה לחייהם. המשך הפעילות של בני ובנות הנוער שלנו על המיזמים שלהם לאורך השנה, על אף המלחמה והקושי הרב, מסייעים להם מאוד, והתחרות היא רגע השיא עבורם, היא מאפשרת להם לחוות את החוויה האותנטית ביותר ביזמות, ועל ידי כך להעלות את תחושת הביטחון העצמי שלהם.

באמצעות הפעילות לאורך השנה, וחיזוק הקהילות בצפון ובדרום, הנערים והנערות מפתחים מודעות חברתית וקהילתית, שתוביל אותם ממעגל של דאגה למעגל ההשפעה והאחריות שבעשייה למען האחר ולמען עצמם, וכן לייצר תחושת מסוגלות מחדש. תודה לכל אנשי ונשות העסקים שנרתמו לקחת חלק באירוע ולשפוט.

השקעה בדור המנהיגות היזמית הבא תמשיך לחזק את החברה הישראלית ותניב את העובדים והמובילים הבאים של ההיי-טק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים