אפל תייצר את הדור הבא של המעבדים שלה בצורה היברידית

החברה תשתמש בטכנולוגיית ה-SoIC של TSMC, שמייצרת מעבדים לפי דרישה לחברות שאין להן מפעלי ייצור ● הייצור ההיברידי יאפשר לאפל להתחיל לתכנן תצורות מעבדים לשימוש בשרתים שאמורים לספק את שירותי ה-AI שלה

מרחיבה את המעבר ל-M4. אפל.

אפל מחזקת את שיתוף הפעולה עם TSMC – מפעלי ייצור השבבים הטיוואניים, שמובילים כיום את שוק ייצור המעבדים לפי דרישה עבור חברות שאין להן מפעלי ייצור משל עצמן. לפי דיווחים בתקשורת הטכנולוגית, אפל תשתמש בדור המעודכן של טכנולוגיית ה-SoIC (מערכת על שבב מוכלל) של TSMC וביכולת שלה לייצר מעבדים במעטפת תלת ממדית כדי לנוע לנתיב ייצור היברידי בדור הבא של מעבדיה – ה-M5.

הייצור ההיברידי יאפשר לאפל, לצד המשך הפיתוח והקידום של המעבדים הצרכניים שלה – התחום שבו היא התמקדה עד עתה, להתחיל לתכנן תצורות מעבדים שיהיו מיועדות לשימוש בשרתים שאמורים לספק את שירותי הבינה המלאכותית שלה. יצוין שאפל מתכננת להתחיל להציע את יכולות הבינה המלאכותית של OpenAI תחת הכותרת Apple Intelligence בעוד כמה חודשים, עם ההשקה של iOS 18, שתגיע עם הדור החדש של האייפונים – ומשם היא צפויה להתרחב לכל קווי המוצרים של החברה.

גם מעבדי ה-M5 של אפל, לכל אורכם, ייוצרו בליתוגרפיה של 3 ננו-מטר, והמטרה של החברה היא להגיע לייצור המוני שלהם במחצית השנייה של 2025. עם זאת, יכול להיות שהם יגיעו בפועל לשוק רק בתחילת 2026 – לפחות בהיבט של השרתים.

נכון להיום, שרתי הבינה המלאכותית של אפל מבוססים על אשכולות של מעבדי M2 Ultra. ייתכן שעוד לפני שהחברה תתחיל להציע שרתים המבוססים על מעבדי M5 ייעודיים, היא תבנה מחשבי M4 כדי להתחיל לספק את עוצמת המחשוב, שתגדל עקב השינוי המסיבי בגישה של החברה לשירותי הבינה המלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים