חרף התנגדות בעלי המניות: אושר מענק הפרישה של ברק עילם מנייס

דירקטוריון נייס אישר לתת למנכ"ל הפורש מענק של 50 אלף מניות חסומות של החברה בסך שווה ערך לכ-8.6 מיליון שקלים ● זאת, על אף שבעלי המניות דחו אותו באספה שלהם, שהתקיימה בשבוע שעבר

ברק עילם, מנכ"ל נייס.

ועדת התגמולים והדירקטוריון של נייס אישרו היום (ב') את מענק הפרישה של ברק עילם מתפקיד המנכ"ל – 50 אלף מניות חסומות שלה בסך שווה ערך לכ-8.6 מיליון שקלים, לפי השער הנוכחי של מניית החברה. זאת, על אף שבעלי המניות דחו את המענק באספה שהתקיימה ביום ד' האחרון. 60% מהמניות יבשילו ב-1 ביולי 2025, כשעילם יעזוב סופית את החברה, ו-40% יתבססו על התוצאות העסקיות שלה ב-2024.

החברה הדואלית, שנסחרת בתל אביב ובניו יורק, הודיעה היום ל-SEC ולבורסה בארץ כי "בעקבות האספה הכללית של בעלי המניות של החברה, ועדת התגמול ומועצת המנהלים שלה דנו בתוצאות ההצבעה על המענק למנכ"ל… והחליטו לאשר אותו עם שינויים ספציפיים, שנעשו לאור המשוב שהתקבל מבעלי המניות ומהחברות שמייעצות להם. הכול נעשה ברשות מועצת המנהלים, לפי חוק החברות הישראלי". יצוין כי החוק מאפשר לנייס לתת לעילם את המענק על אף התנגדות בעלי המניות, ובלבד שמועצת המנהלים אישרה אותו שוב – כמו שקרה כאן.

עילם הודיע על פרישתו בחודש מאי, לאחר כעשור בתפקיד מנכ"ל נייס. הוא יכהן בתפקיד עד ל-31 בדצמבר שנה זו, כאשר לאחר מכן הוא יישאר בנייס למשך חודשיים נוספים ועד סוף יוני ישמש כיועץ לחברה. או אז, הוא יפרוש ממנה סופית וכאמור, חלק מהמניות החסומות שהוא עתיד לקבל – ישתחררו.

יש לציין שבתקופתו של עילם צמחה נייס להיות אחת החברות הגדולות ביותר בהיי-טק הישראלי, כאשר ביום ההודעה על פרישתו היא הגיעה לשווי של 48.7 מיליארד שקלים. עם זאת, מאז אותה הפרישה שער המניה שלה צנח בכ-16% ושוויה הנוכחי עומד על קרוב ל-40 מיליארד שקלים.

עילם הצטרף לנייס לאחר שהשתחרר משירות ביחידה 8200. הוא החל לעבוד כמהנדס תוכנה, ולאחר מכן כיהן בתפקידי שיווק ומכירות בכירים. בין היתר, הוא הקים וניהל את חטיבת האנליטיקה של החברה ושימש נשיא נייס אמריקה. עילם מונה למנכ"ל נייס ב-2014, ובתקופתו הפך אותה לחברת תוכנה שמספקת פלטפורמות ענן ופתרונות מבוססי אנליטיקה. במהלך כהונתו ביצעה נייס את הרכישה הגדולה בתולדותיה – זו של חברת הענן אן קונטקט, תמורת 940 מיליון דולר.

עדיין לא נקבע מי יחליף את עילם בתפקיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים