תוספת חדשה ל"פנקס הרשימות" של מיקרוסופט – בדיקת איות

במסגרת השיפור השיטתי שמיקרוסופט עורכת ביישום "פנקס הרשימות, הוסיפה כעת החברה אפשרות של בדיקת איות, שכוללת גם תיקון אוטומטי כשהיא מזהה שגיאה

חידושים ב"פנקס הרשימות" של מיקרוסופט

מאז ששלחה את ה-"כתבן" לעולם הזיכרונות, מיקרוסופט משפרת באופן די שיטתי את יישום עריכת הטקסטים "פנקס רשימות". התוספת החדשה היא בדיקת איות, יכולת שהיא לכל דבר ועניין קשורה מאוד לתוכנות עיבוד תמלילים. אולי זה איזה סוג של פיצוי עבור אלו שכן השתמשו בעורך הטקסט החינמי.

כך או כך, בדיקת האיות – שעובדת היטב גם בשילוב של טקסט בשפה זרה ועברית (נבדק עם אנגלית) – היא יכולת שפעילה כברירת מחדל, כמו גם התכונה המלווה שלה, "תיקון אוטומטי" שמבצעת תיקון ברגע שהיא מזהה שגיאה אם היא כבר כלולה במילון של המערכת.

כל משתמש יכול לגשת להגדרות ולבטל את היכולות הללו, וכן אפשר לקבוע עבור אילו סוגי קבצים בדיקת האיות לא תהיה פעילה, מרשימה שבמיקרוסופט הגדירו מראש.

במקרה של שגיאת כתיב שהמערכת אינה מזהה איך לתקן אותה, ואם מבטלים את התיקון האוטומטי – מילים שגויות יסומנו בקו תחתון אדום כמו ברוב מעבדי התמלילים המוכרים. לחיצה עם הכפתור השמאלי של העכבר על מילה שגויה תציג רשימת תיקונים אפשרית, אם יש. לחיצה עם הכפתור הימני של העכבר ובחירת האפשרות "בדיקת איות" מהרשימה תפתח אותה רשימת תיקונים אבל עם כמה אפשרויות נוספות, כמו התעלמות, הוספה למילון וכדומה.

כזכור, מיקרוסופט במשך השנתיים האחרונות הקנתה לפנקס עיצוב מודרני, הוסיפה את האפשרות לפתוח כמה מסמכים במקביל בכרטיסיות באותו חלון, וכן מאפשרת לבחור גופן לכתיבה ואף האם להשתמש ברקע בהיר, כהה או תואם את הגדרות המערכת.

כך נראה בודק האיות ב"פנקס רשימות".

כך נראה בודק האיות ב"פנקס רשימות". צילום: צילום מסך

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים