עובדי OpenAI: החברה מאלצת אותנו לחתום על הסכמי סודיות מגבילים

טוענים ש-OpenAI הנפיקה הסכמים מגבילים, שיכולים להוביל לעונשים נגד עובדים שהעלו חששות לגבי OpenAI בפני הרשויות הפדרליות, וגם דורשת מעובדים לקבל הסכמה מוקדמת מהחברה אם הם רוצים לחשוף מידע לרגולטורים

עובדים מתללוננים נגד החברה. OpenAI

חושפי שחיתויות מחברת OpenAI הגישו תלונה לרשות ניירות ערך של ארה"ב, וקראו לחקור את הסכמי הסודיות המגבילים לכאורה של חברת הבינה המלאכותית, כך לפי מכתב שהגיע לידי רויטרס

"בהתחשב בסיכונים הפוטנציאליים המתועדים היטב, הנובעים מהפריסה חסרת האחריות של AI, אנו קוראים לנציבים לאשר מיידית חקירה של הסכמי הסודיות הקודמים של OpenAI, ולבחון את המאמצים הנוכחיים שכנראה נוקטת החברה כדי להבטיח עמידה מלאה בחוקי ה-SEC".

לפי המכתב, שנמסר לרויטרס על ידי משרדו של הסנאטור צ'אק גרסלי, חברת ה-AI גרמה לעובדים לחתום על הסכמים שחייבו אותם לוותר על זכויותיהם הפדרליות לפיצויים לחושפי שחיתויות.

חושפי השחיתויות ביקשו מה-SEC לקנוס את OpenAI על כל הסכם לא תקין שנעשה במידה שהסוכנות מצאה לנכון.

דובר של ה-SEC אמר בהצהרה, כי היא אינה מגיבה על קיומה או אי-קיומה של הגשת תלונה של חושפי שחיתויות.

חושפי השחיתויות טענו ש-OpenAI הנפיקה הסכמי העסקה, פיטורים ואי-גילוי מגבילים מדי לעובדיה, מה שיכול היה להוביל לעונשים נגד עובדים שהעלו חששות לגבי OpenAI בפני הרשויות הפדרליות. במכתב צוין גם, ש-OpenAI דורשת מעובדים לקבל הסכמה מוקדמת מהחברה אם הם רוצים לחשוף מידע לרגולטורים פדרליים, והוסיפו, ש-OpenAI לא יצרה פטורים בסעיפי אי-זלזול בהסכמים עם העובדים על חשיפת הפרות ניירות ערך ל-SEC.

המכתב גם ביקש מה-SEC לדרוש מ-OpenAI להמציא לצורך בדיקה כל חוזה המכיל הסכם סודיות, כולל הסכמי עבודה, הסכמי פיטורים והסכמי משקיעים.

הצ'אטבוטים של OpenAI עם יכולות בינה מלאכותיות, כגון שיחות ויצירת תמונות המבוססות על הנחיות טקסט, עוררו דאגות אתיות ובטיחותיות לאור שיפורם ועוצמתם של מודלי ה-AI.

OpenAI לא הגיבה מיד לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים