מייסד פייסבוק, מרק זוקרברג, יתרום 100 מיליון דולרים למערכת החינוך הציבורית בניוארק

זוקרברג הכריז על התרומה ביום ו', בתוכנית הטלוויזיה של אופרה ווינפרי ● הוא הכחיש את הטענות שהתרומה נועדה להסיט את תשומת הלב מסרט הקולנוע שמתאר את היזם בן ה- 26 באור לא מחמיא ● "זכיתי להרבה הזדמנויות בחיי, וחלק גדול מהן נובע מכך שלמדתי בבתי ספר טובים. אני רוצה להבטיח שכולם ייהנו מהזדמנויות דומות", אמר זוקרברג

מרק זוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook), הכריז על תרומה של 100 מיליון דולרים למערכת החינוך הציבורית בעיר ניוארק שבמדינת ניו ג'רזי בארה"ב. התרומה מיועדת לשיפור החינוך בעיר שסובלת מפשע, ניוון ושחיתות, ואשר לזוקרברג אין קשר מיוחד אליה.

זוקרברג הכריז על התרומה ביום ו', בתוכנית הטלוויזיה של אופרה ווינפרי. הוא הכחיש את הטענות שהתרומה נועדה להסיט את תשומת הלב מסרט הקולנוע שמתאר את היזם בן ה- 26 באור לא מחמיא. "זכיתי להרבה הזדמנויות בחיי, וחלק גדול מהן נובע מכך שלמדתי בבתי ספר טובים. אני רוצה להבטיח שכולם ייהנו מהזדמנויות דומות", אמר זוקרברג לווינפרי.

במסיבת עיתונאים משותפים עם ראש העיר של ניוארק, קורי בוקר, ומושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, אמר זוקרברג כי בחר לתרום דווקא לעיר ניוארק לאחר שפגש את בוקר בוועידה שנערכה בקיץ האחרון והתרשם מהתוכניות שלו לקידום החינוך בעיר.

בתוכניתה של ווינפרי אמר בוקר, אפרו-אמריקני מהמפלגה הדמוקרטית, בוגר בית הספר למשפטים של אוניברסיטת ייל ומי שהמרוץ שלו לראשות העיר תואר בסרט התיעודי המועמד לאוסקר Street Fight, כי "נשנה בניוארק את הפרדיגמה של מערכת חינוך עירונית".

כריסטי, מהמפלגה הרפובליקנית, בעל תדמית של מושל קשוח שיעשה הכל כדי לשמור על התקציב, אמר כי ניוארק "זקוקה בדחיפות לשינוי". במסגרת התוכנית לקידום החינוך יעביר כריסטי לבוקר חלק מהסמכויות בתחום החינוך, אך ישמור את הזכות להשיב אותן לעצמו במקרה הצורך.

זוקרברג "משקיע בחזון של קורי" אמר כריסטי במסיבת העיתונאים. "גם אני משקיע בחזון של קורי. יחדיו, מרק ואני, נסייע לקורי להוציא אל הפועל את החזון לשיפור החיים של המשפחות בעיר ניוארק".

במסגרת התרומה הקים זוקרברג קרן חדשה לחינוך, אשר תעביר את הכספים במשך תקופה של חמש שנים. הוא הוסיף כי בכוונתו לתרום בשנים הקרובות למיזמים נוספים והסביר כי מקור הכספים שייתרמו במכירה של מניות בחברה הפרטית פייסבוק. בחודש יוני האחרון הוערך שוויה של חברת פייסבוק, אשר מפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, בסכום של 23 מיליארד דולרים.

במערכת החינוך של ניוארק לומדים למעלה מ-40 אלף תלמידים, והישגיהם הם מהגרועים ביותר במדינת ניו ג'רזי – רק 40% מבין התלמידים יודעים קרוא וכתוב בתום כיתה ג'. המדינה נטלה לידיה את השליטה על בתי הספר בעיר בתקווה להשיג שיפור, אך השיפור המיוחל לא הושג. כריסטי קרא לזוקרברג לעצור את התרומה אם הציפיות לשיפור לא יתממשו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים