משרד התקשורת מקדם סגירה הדרגתית של תשתיות הנחושת

משרד התקשורת מפרסם היום שימוע ציבורי לקביעת מתווה לסגירה הדרגתית של תשתיות הנחושת של בזק והוט טלקום, שייפרס עד 2030, במקביל להרחבת הפריסה של סיבים אופטיים

סיבים אופטיים במקום כבלי נחושת.

משרד התקשורת מפרסם היום (ב') שימוע ציבורי לקביעת מתווה לסגירה הדרגתית של תשתיות הנחושת של בזק והוט טלקום, וזאת במטרה להחליפן בתשתית מתקדמת מבוססת סיבים אופטיים, שתיתן מענה לביקושים ההולכים וגוברים לתקשורת רחבת פס.

לדברי המשרד, "החזקת רשתות הנחושת הישנות ובמקביל לרשתות מתקדמות היא כפילות מיותרת, אשר משמעותה נטל כלכלי עודף כבד ומורכבות תפעולית גדולה.

אין כל הצדקה צרכנית, כלכלית או תחרותית להמשיך ולחייב את בעלות התשתית בהפעלה של שתי רשתות במקביל".

השלב הראשון בתהליך הינו באזורים עם בנייה חדשה, שבהם בזק והוט טלקום לא יידרשו לפרוס רשת נחושת, ובלבד שיפרסו תשתית רשת מתקדמת ובאמצעותה יספקו שירותים לציבור.

במהלך שנת 2025 תבוטל החובה של בזק והוט לחבר מנויים קמעונאיים וסיטונאיים חדשים על גבי תשתיות הנחושת שבמקום בו פרוסה רשת מתקדמת, שבאמצעותה הן מספקות את שירותיהן. כמו כן, במהלך שנת 2025 תבוטל החובה לספק שירות אוניברסלי על בסיס תשתית נחושת, כך שבזק והוט טלקום תהיינה רשאיות לכבות את רשת הנחושת באזור סטטיסטי מסוים לאחר שמספר המנויים (הסיטונאיים והקמעונאיים) שמחוברים לרשת הסיבים שלהן יהיה לכל הפחות 85% מכלל המנויים באותו אזור סטטיסטי. באותו המועד, בעל התשתית יהיה רשאי להעביר באופן יזום את הלקוחות מתשתית הנחושת לתשתית הסיבים (על חשבון המנויים), או לנתקם.

עוד על פי השימוע, בשנת 2030 בזק והוט יוכלו לסגור את מה שנותר מרשתות הנחושת אף אם לא יגיעו באזורים סטטיסטיים מסוימים ל-85% מהמנויים שיקבלו שירות על תשתית הסיבים, ובלבד שקיימת תשתית סיבים באותם האזורים ותוך מתן התראה ללקוחות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טעות

    פריסת רשתות הקואקס והנחושת הן נכס שניתן לקדם עליו פתרונות אחרים.

אירועים קרובים