הכנסת הקימה שדולה לחקר וקידום הבינה המלאכותית

השדולה תעסוק ברגולציה בתחום הבינה המלאכותית, ובשימוש בטכנולוגיה המתקדמת ● בראש השדולה עומדים הח"כים בועז טופורובסקי ומיכל שיר

שדולת ה-AI בכנסת. מימין לשמאל: ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר השדולה; גילה גמליאל, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה; וגדי אריאלי, מנכ"ל המשרד.

שדולה חדשה לחקר וקידום נושא הבינה המלאכותית הושקה אתמול (ב') בכנסת. היו"רים של השדולה הם הח"כים בועז טופורובסקי ומיכל שיר, וחברים בה נציגים מתעשיית ההיי-טק וממשרדי ממשלה.

השדולה תתמקד באסדרה (רגולציה) הלאומית בתחום הבינה המלאכותית, בסכנות הפוטנציאליות בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון דיפ פייק והשפעתן על החברה, וכן בדרכים להעלאת המודעות הציבורית לפיתוח כלים רגולטוריים מתקדמים ובטוחים.

במושב הפתיחה השתתפו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, מנכ"ל המשרד, גדי אריאלי, חברי כנסת ואורחים.

גמליאל בירכה על הקמת השדולה, ואמרה כי היא מבטאת את החשיבות שמייחסת הממשלה לנושא הבינה המלאכותית. היא התחייבה לפעול להתוויית רגולציה מאוזנת ואחראית, שתבטיח הגנה על אינטרסים ציבוריים, זכויות אדם, ושמירה על פרטיותם ובטיחותם של האזרחים.

השרה גמליאל פירטה בהרצאתה את מיתווה האסדרה שהממשלה מתכוונת ליישם. "החלטנו לאמץ את הגישה של אסדרה סקטוריאלית הנהוגה בארצות הברית ובריטניה, הבוחנת את התועלות והסיכונים לפי ענף, ומתאימה את מאמצי האסדרה לאופי ולצרכים של כל סקטור לגופו", אמרה גמליאל.

עוד ציינה השרה כי במשרדה הוקם מרכז ידע לרגולציה ומדיניות לבינה מלאכותית, שיעבוד בצמוד עם משרדי הממשלה.

שדולה חדשה בכנסת תעסוק בה. בינה מלאכותית.

שדולה חדשה בכנסת תעסוק בה. בינה מלאכותית. צילום: Shutterstock

"צריך תמיכה מהמדינה"

במפגש השתתף היזם איתמר גולן, מייסד משותף ומנכ"ל חברת הסייבר פרומפט סקיוריטי (Prompt Security). לדבריו, עד היום מספיקים היו כמה יזמים נבונים, יוצאי 8200, כדי להקים סטארט-אפ ולהצליח, אבל בעידן הבינה המלאכותית – זה כבר לא יהיה המצב. "חסם הכניסה יהיה גבוה בהרבה, והרעב של היזמים כבר לא יספיק", אמר גולן. הוא הדגיש כי לטכנולוגיות מבוססות AI יש צורך בהשקעות גבוהות, שחברה בתחילת דרכה עם הון ראשוני לא יכולה לאפשר לעצמה.

"אם ישראל רוצה להישאר רלוונטית בתחום החדשנות גם בעתיד, צריך תמיכה מהמדינה. יש כיום החלטה על תקציב של מיליארד שקל לאסדרת ה-AI, אבל אין תוכניות מעשיות מה לעשות עם ההון", אמר גולן.

בדיון השתתף גם יוני דילר, שורד מסיבת "נובה", שסיפר על ניסיונו בחודשים האחרונים בהתמודדות ברשתות החברתיות עם מתקפות מאורגנות שמשתמשות בבינה מלאכותית ככלי התקפי רב עוצמה. "לישראל אין פעילות מספקת לבלימת מתקפות ברשתות, ועבודה פרואקטיבית להעברת המסרים בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים במאבק על דעת הקהל", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים