תוכן שיווקי
בעקבות כנס IT for IDF

המסע הטכנולוגי המרתק של בני צ'רני, מייסד ומנכ"ל OPSWAT

בעידן בו הטכנולוגיה חודרת לכל פן בחיינו, דרכו של יזם טכנולוגי מורכבת כמו שהיא משכנעת ● היה לנו העונג לשבת עם בני - "בחור, חנון", להגדרתו - שבילה למעלה משני עשורים בניווט הנוף הטכנולוגי, המתפתח כל העת

01/08/2024 13:29
בני צ'רני, מייסד ומנכ"ל OPSWAT.

בני צ'רני, מייסד ומנכ"ל OPSWAT, הוא אולי בן 52 – אבל העניין והתשוקה שלו לטכנולוגיה זהים לאלו שהיו לו כבר בכיתה ד', כך למדנו מדבריו. בשיחה איתו הוא מספר על מה שהחל בתכנות על ZX 81 והגיע עד להובלת חברת אבטחת סייבר מתקדמת. המסע של בני מציע נקודת מבט ייחודית על הצמתים של תשוקה, חדשנות וחוסן.

"אז למה טכנולוגיה?" שאלנו, להוטים לצלול אל מקורות הקריירה שלו.
"אתה שואל בחור חנון למה הוא בחר בטכנולוגיה", הגיב צ'רני, שהמשיך וסיפר, כשהתלהבותו ניכרת אפילו דרך ממשק דיגיטלי: "התחלתי לתכנת ב-ZX 81 בכיתה ד'". לדבריו, החשיפה המוקדמת הזו למחשבים הייתה יותר מסתם תחביב; זה היה הניצוץ שהצית קסם לכל החיים מהטכנולוגיה.

צ'רני לא השתמש רק במחשבים; הוא יצר איתם, והפיק סרטים קצרים על השפעת העידן הדיגיטלי, שאחד מהם נשאר בפרופיל הפייסבוק שלו היום. "התלהבתי מזה", המשיך, "העניין שלי באבטחת סייבר התחיל מוקדם, ובכיתה י"א זה כבר היה בראש שלי".

מסלול הקריירה של צ'רני מסומן בשינויים טכנולוגיים משמעותיים, מבועת הדוט-קום ועד לעליית מחשוב הענן והבינה המלאכותית. הוא הקים את החברה הראשונה שלו לפני 20 שנה, בתוך המהומה של בועת הדוט-קום.

"כל שלב הביא אתגרים והזדמנויות חדשות", שיתף. במהלך השנים הראשונות הללו, צ'רני עבד על תשתית קריטית, ויצר שפת אבטחת סייבר שאפשרה למוצרי אבטחה שונים לתקשר בצורה חלקה. חידוש זה היה דומה לבניית מתרגם אוניברסלי לאבטחת סייבר, המבטיח אינטגרציה ואבטחה טובים יותר בפלטפורמות שונות.

בניית חברה מהיסוד לא הייתה הישג של מה בכך. צ'רני ציין את החשיבות של בנייה ופיתוח של צוות. "שימור כישרון על ידי יישור תפקידים עם חוזקות ותשוקות אישיות היה המפתח", הוא מציין. גישה דינמית זו עזרה לחברה שלו לצמוח, להסתגל לנוף הטכנולוגי המשתנה, תוך שמירה על צוות מגובש וחדור מוטיבציה.

צ'רני מאמין שטעויות הן חלק בלתי נפרד מהמסע היזמי. "אם אני לא עושה טעויות, אני כנראה בחופשה", אמר. בנייה ופיתוח של הצוות הנכון, ככל שהחברה גדלה, היו אתגר משמעותי.

תקשורת ברורה והתאמה בתוך הצוות היו קריטיים. "למדנו לטפח תרבות של שקיפות ושיתוף פעולה", אמר, והדגיש שטעויות הן הזדמנויות למידה. "למשל, עובד שהתחיל במכירות ובמשפטים התמקד בסופו של דבר רק בפיתוח תאגידי. שימור כישרון פירושו גם להיות פתוח לשינוי ולתמוך בצמיחת חברי הצוות".

השיטה: הישארות לפני העקומה – למשל בשילוב AI באבטחת הסייבר

הנוף הטכנולוגי השתנה באופן דרמטי במהלך שני העשורים האחרונים, וצ'רני הסתגל על ​​ידי הישארות לפני העקומה. מההתמקדות הראשונית בהגדרת קטגוריות אבטחת סייבר, ועד לאימוץ מחשוב ענן ובינה מלאכותית, הגישה שלו הייתה פרואקטיבית. "היינו בין הראשונים לשלב פתרונות ענן, וכעת אנו משלבים עמוקות AI במוצרים שלנו", הסביר.

בינה מלאכותית, הבאזזז הנוכחי בטכנולוגיה, היא חרב פיפיות באבטחת סייבר. למרות שהיא מציעה כלי הגנה מתקדמים, היא גם מספקת אפיקים חדשים לאיומי סייבר. "יותר תוכנות זדוניות משתמשות בבינה מלאכותית כדי להתחמק מזיהוי", ציין צ'רני.

ב-OPSWAT, החברה שהוא מוביל, בינה מלאכותית משולבת בין מוצרים כדי לשפר את יכולות הזיהוי, להפחית תוצאות חיוביות שגויות, ולהפיק דו"חות מקיפים. שימוש יזום זה בבינה מלאכותית מבטיח ש-OPSWAT תשאר לפני האיומים המתעוררים.

"כל מוצר בפורטפוליו שלנו משלב בינה מלאכותית במידה מסוימת, מה שמבטיח שנישאר לפני העקומה. מבחינה פנימית, AI עוזרת לנו לפתח קוד מהר יותר, לשפר את תמיכת הלקוחות ולשפר תהליכי שיווק וחשבונאות", סיפר צ'רני.

המזרח התיכון – הזדמנויות משמעותיות לאבטחת סייבר

"המזרח התיכון פורח", ציין צ'רני שהזכיר את ההשקעות החכמות והפיזור של האזור מתעשיות נפט מסורתיות למגזרי בנקאות ונדל"ן.

מדבריו למדנו כי הצמיחה הכלכלית והפתיחות לטכנולוגיות חדשות הופכות את המזרח התיכון לשוק תוסס עבור פתרונות אבטחת סייבר. "הקלות של עשיית עסקים במדינות אלה השתפרה באופן משמעותי, והיא מייצרת משיכה של כישרונות מובילים ומטפחת חדשנות".

כשהרהר במסעו, שיתף צ'רני, "החלק הטוב ביותר בלהיות יזם הוא השמחה לבנות משהו משמעותי. החלק הגרוע ביותר הוא הלחץ המתמיד; כמייסד, אתה אף פעם לא מרגיש שזה מושלם מספיק. תמיד יש עוד משהו להשיג, מטרה גבוהה יותר".

הוא מייחס הרבה מהצלחתו לתמיכה משפחתית. "בלי אשתי, לא יכולתי לעשות את זה. היא מספקת איזון ופרספקטיבה", קבע צ'רני. אפילו הכלב שלו ממלא תפקיד בניהול הלחצים היומיומיים בהובלת חברת טכנולוגיה. "אחרי יום לחוץ, לחזור הביתה לכלב שלי נותן לי אהבה ללא תנאי ותחושת רוגע", אמר בחיוך.

העצות של צ'רני ליזמי טכנולוגיה בשאיפה נטועות בתשוקה ומחויבות. "עשה את זה מהסיבות הנכונות. אולי תרצה לשקול מחדש אם אתה מקים חברה רק בשביל כסף. הצלחה אמיתית נובעת מתשוקה ומחויבות", ייעץ. "הישאר סתגלן ופתוח לשינויים. הנוף הטכנולוגי מתפתח כל הזמן, והיותך גמיש יעזור לך לנווט בשינויים הללו בהצלחה".

מה צופן העתיד ל-OPSWAT?

החזון של צ'רני לעתיד OPSWAT ברור – החברה משקיעה בטכנולוגיות מתקדמות, כמו שערים חד-כיווניים או חומות אש אופטיות, המספקות אבטחה חזקה יותר מחומת אש מסורתית. חומות אש אופטיות אלה משתמשות בסיבים אופטיים כדי להבטיח זרימת נתונים בכיוון אחד בלבד, מה שהופך אותן לכמעט בלתי ניתנים לפריצה.

טכנולוגיה זו רלוונטית במיוחד לתשתיות קריטיות, שבהן האבטחה היא מעל הכל. תחום מיקוד נוסף הוא טכנולוגיית ה-CDR (ר"ת Content Disarm and Reconstruction) של OPSWAT, המונעת ביעילות תוכנות זדוניות מבוססות בינה מלאכותית, על ידי יצירת קבצים מחדש כדי למנוע איומים.

"טכנולוגיית ה-CDR שלנו יעילה במיוחד נגד תוכנות זדוניות מבוססות בינה מלאכותית, מכיוון שהיא מייצרת קבצים מחדש, ובעצם מנטרלת כל איומים משובצים", הסביר צ'רני.

כשהוא מסתכל לעבר העתיד, החזון שלו עבור OPSWAT הוא שאפתני. הוא שואף להביא את החברה לציבור, מתוך אמונה שפלטפורמה ציבורית תשפר את נראות המותג, תשפר מודלים פיננסיים ותקל על רכישות. "הייתי רוצה לראות את OPSWAT בין 20 חברות אבטחת הסייבר הנסחרות בבורסה", אמר. "זה עוסק ביצירת ערך, בשמירה על תשוקה ולמידה מתמדת".

המסע של צ'רני הוא עדות לכוחם של חוסן, חדשנות ומחויבות בלתי מעורערת למצוינות בתעשייה שלעולם לא עומדת במקום. הסיפור שלו נותן השראה למי שחפצים להפוך ליזמי טכנולוגיה, ומציע מפת דרכים לניווט במורכבות של בניית חברת טכנולוגיה מצליחה בנוף משתנה ללא הרף.

כשהשיחה שלנו התקרבה לסיומה, צ'רני התייחס גם לחשיבות של קהילה וחונכות בתעשיית הטכנולוגיה. "להנחות אחרים ולשתף בחוויות שלי היו פעולות מתגמלות להפליא", סיפר. "זה עניין של לתת בחזרה ולעזור לדור הבא של היזמים למצוא את דרכם", אמר. ואכן, מסירותו של צ'רני לטפח קהילה תומכת וחדשנית ניכרת בגישתו לחברתו ולתעשיית הטכנולוגיה הרחבה יותר.

אירועים קרובים