חוקרי נאס"א ו-SETI: להשתמש ב-AI כדי ליצור קשר עם חייזרים

החוקרים טוענים שיש לפתח מעין צ'אטבוט ייעודי, המבוסס על מודל שפה גדולה, שעימו יוכלו החייזרים לתקשר כדי ללמוד ולהבין את הגזע האנושי

AI תדבר עם חייזרים.

חוקרים ב-נאס"א וב-SETI טוענים שיש להכניס לשימוש כמה שיותר מהר את הבינה המלאכותית כדי לנסות ליצור קשר עם ישויות חוצניות – חייזרים. למעשה, הם טוענים שיש לפתח מעין צ'אטבוט ייעודי, המבוסס על מודל שפה גדולה, שעימו יוכלו החייזרים לתקשר כדי ללמוד ולהבין את הגזע האנושי.

לחוקרים, פרנק מארצ'יס מ-SETI, וג'יי לפז פרנקוס, מהנדס מחקר ב-NASA, ברור שלאחר 40 שנה של ניסיונות, שעד עתה לא זכו למענה, הגיע הזמן לשנות כיוון. בנייר העמדה שלהם הם מציינים, שהאמצעים שבהם השתמשו עד עתה הם פשוטים ומופשטים מדי ולכן יש צורך דחוף בשינוי אסטרטגיה.

"זה יאפשר לציוויליזציות חוצניות לשוחח איתנו בעקיפין וללמוד עלינו מבלי שיפריעו למרחקים העצומים של החלל והעיכובים שיכולים באופן טבעי להימשך חיים אנושיים שלמים. חייזרים יוכלו ללמוד את אחת מהשפות שלנו, לשאול את הצ'אטבוט שאלות עלינו ולקבל תשובות שמייצגות את האנושות", כתבו החוקרים.

החוקרים גם מתייחסים לכך, ששליחת מודל מלא בטכנולוגיות הנוכחיות יכול להימשך מאות שנים. מכיוון שכך, הם מציעים לפתח מודל שישתמש במידע הרלוונטי בלבד, וכן להשתמש במערכות לייזר מתקדמות כדי לשלוח את האותות לחלל – מה שיכול לקצר את התהליך ל-20 שנה בלבד.

"ולא רק טקסט, אלא גם תמונות וצלילים. התוכן, האישיות והטון של הצ'אטבוט צריכים להיקבע בידי חוקרים, פילוסופים, היסטוריונים ומומחים אחרים כדי לייצג את האנושות בכללותה", הם כתבו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    איני מבין למה? מדברים אנגלית בינהם ומבינים היטב אחד את האחר.

אירועים קרובים