מילות השירים נעלמו מספוטיפיי? זאת הסיבה

פלטפורמות הזרמת המוזיקה והפודקאסטים המצליחה ניסתה להעביר את התכונה של הצגת מילות השירים, שהייתה חינמית, למנויי פירמיום בתשלום בלבד, אבל המשתמשים לא אהבו את הרעיון ● מה יקרה כעת?

לא תגבה דמי מנוי על הצגת מילים. ספוטיפיי.

ספוטיפיי (Spotify) – פלטפורמת הזרמת המוזיקה והפודקאסטים הפופולרית – ניסתה באחרונה ליישם החלטה שנויה במחלוקת ואפשר למשתמשים החינמיים שלה לקבל תצוגה של מילות השירים רק אחרי תשלום עבור כך. אלא שהמהלך גרר ביקורת מהמשתמשים וכעת החברה השוודית נסוגה בה מהרעיון הלא מוצלח. אם עדיין אינכם רואים את המילים – אל דאגה, בחברה מבטיחים שהן ישובו להיות זמינות לתצוגה בקרוב.

שירות הזרמת המוזיקה הפך בתחילה את המילים לזמינות לכלל המשתמשים בחינם, זאת בהנחה שיש מילים שפורסמו על ידי היוצרים בהישג ידו. אלא שבאחרונה החליטה החברה להכניס את התכונה שהייתה כאמור חינמית לכזו שזמינה רק לבעלי מנוי פרימיום (Spotify Premium), והגביל אליהן את הגישה של משתמשים שעושים שימוש בפלטפורמה במתכונת החינמית. כאמור, החברה נסוגה בה מהניסיון הזה בגלל המשוב השלילי של המשתמשים בפלטפורמה, וכן למשל בשל מאמרי ביקורת חריפים, כמו זה בעל הכותרת: "למה עזבתי סוף סוף את ספוטיפיי?", שהתפרסם בעמוד הראשון של הניו יורקר.

המשתמשים שמחו על ביטול הרעיון ה"טיפשי"

כעת, ובתגובה לתגובת הנגד, ספוטיפיי הודיעה כאמור כי היא תציג שוב גישה חופשית למילות השירים לכלל המשתמשים והדבר יקרה בשבועות הקרובים.

דובר ספוטיפיי הצהיר: "במהלך השבועות הקרובים נרחיב את זמינות המילים עבור משתמשי Spotify Free, כך שיותר אנשים יוכלו ליהנות מצפייה ביותר מילים, ברחבי העולם".

המהלך להשבת הגישה החופשית למילות השירים התקבל בברכה בקרב משתמשי השירות, שרבים מהם הביעו במדיה החברתית הקלה ושביעות רצון מהביטול של הכוונה לחייב עבור הצפייה במילים. כך למשל, משתמשת X בכינוי Reisuka כתבה בציוץ: "ספוטיפיי סופסוף הבינה כמה טיפשי היה הרעיון לגרום לאנשים לקנות את הפרימיום שלהם כדי לראות את המילים".

שינוי זה בגישה מתיישב עם המטרה הרחבה יותר של ספוטיפיי – לשפר את הפלטפורמה ולספק יותר הטבות ותכונות גם למשתמשי המסלול החינמי, וזאת בתקופה שבה התחרות בתחום הסטרימינג הולכת וגוברת.

כעקרון הרעיון לכשעצמו היה משונה – ראשית משום שמשתמשים לא אוהבים שמסירים תכונות חינמיות שהיו זמינות עבורם כל העת ולפתע דורשים בעבורן תשלום. שנית, משום שממש קשה לחשוב על מישהו שמוכן לשלם דמי מנוי לשירות רק כדי לזכות שוב בתצוגת מילות השירים, וזאת בזמן שחיפוש מהיר באינטרנט – כנראה בשירונט אם מדובר במילים בעברית, או סתם בגוגל בלווית המילה Lyrics עבור מילים בלועזית – יספק להם את המילים בלי עלות נוספת.

לפי טענות במדיה העולמית, הניסיון להשיג עוד מינויי פרימיום הגיע בעקבות המגמה של רווחים גבוהים, כמו זו שעליה ספוטיפיי דיווחה בסוף יולי, שמקורם בכך שהחברה הצליחה להעלות את מחירי המנוי שלה, ועדיין להמשיך ולהשיג צמיחה למניותיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סתם רעים

    אבל אם הייתי הם, הייתי מוריד את הסנכרון עם השיר ומשאיר רק את המילים, כמו שירונט. אבל אחרי הפארסה, הם כבר לא יוכלו לעשות את זה

אירועים קרובים