מיקרוסופט: "דלתא סירבה לעזרה שלנו – והתעלמה ממייל מהמנכ"ל"

המלחמות בעקבות השבתת הענק: הענקית מרדמונד טוענת שהבעיות של ענקית התעופה נובעות מתשתיות IT ישנות - ולא קשורות ל-Windows

תובעים את דלתא, שתובעת את קראודסטרייק ואת מיקרוסופט בשל הנזקים שספגה בעקבות התקלה בקראודסטרייק.

המאבקים בשל השבתת הענק מלפני שבועיים של מחשבים שהותקן בהם עדכון אבטחה פגום של קראודסטרייק נמשכים: מיקרוסופט דחתה אתמול (ג') את טענות דלתא, וטוענת שהבעיות של ענקית התעופה נובעות מתשתיות IT ישנות – ולא קשורות ל-Windows.

דלתא רוצה פיצוי מקראודסטרייק וממיקרוסופט בגין הפסדים שחוותה בשל ההשבתה, והודיעה כי תגיש תביעה. מיקרוסופט, בתגובה, טוענת שדלתא סירבה לעזרה, בחינם, בכמה הזדמנויות, ואף התעלמה ממייל ששלח המנכ"ל שלה, סאטיה נאדלה, למנכ"ל דלתא, אד בסטיאן.

בסטיאן, מנכ"ל ענקית התעופה שנפגעה מהפגם בהיקף גדול ביותר, אמר בשבוע שעבר בראיון ל-CNBC כי עלות ההשבתה לחברת התעופה עומדת על כחצי מיליארד דולר בדמות אובדן הכנסות מטיסות שבוטלו, מלונות לשיכון הנוסעים ופיצויים אחרים ללקוחות. הוא ציין כי "אין לנו ברירה… דלתא מתכננת להגיש תביעה בגין ההשבתה". בסטיאן סיפר כי התקשר למיקרוסופט כשהוא "שבור", ושאל: "מתי בפעם האחרונה שמעתם על השבתה גדולה באפל?". הוא חשף שיותר מ-40 אלף משרתי החברה נפגעו בשל הפגם בעדכון האבטחה.

הטענות של מיקרוסופט בהרחבה

מיקרוסופט טוענת כי הבעיות של דלתא עלולות להיות עמוקות הרבה יותר מהשבתת השרתים שלה. במכתב ששלח מארק שפו, יו"ר משותף של פירמת עורכי הדין Dechert, שמייצגת את הענקית מרדמונד, נטען כי "מיקרוסופט מזדהה עם דלתא ולקוחותיה בנוגע להשפעת התקרית. אבל הדברים של דלתא אינם שלמים, שקריים, מטעים ומזיקים למיקרוסופט ולמוניטין שלה". לפי שפו, "על אף שהתוכנה של מיקרוסופט לא גרמה לתקרית, היא מיד הציעה לדלתא סיוע ללא תשלום בעקבות ההשבתה. בכל יום מהימים 19-23 ביולי, עובדי מיקרוסופט חזרו על ההצעות שלהם לעזור לדלתא. בכל פעם דלתא דחתה את הצעות העזרה".

יתרה מזאת, מיקרוסופט טוענת שעובד שלה יצר קשר עם דלתא ב-22 ביולי, כדי להציע כל עזרה שחברת התעופה זקוקה לה, אולם עובד דלתא השיב ש-"הכול בסדר". היה זה היום שבו דלתא ביטלה יותר מ-1,100 טיסות, ולמחרת היא ביטלה 500 טיסות נוספות.

"גם מנהלים בכירים יותר במיקרוסופט ניסו שוב ושוב לעזור לעמיתיהם בדלתא, והתוצאות היו זהות", כתב שפו. "ביום רביעי, ה-24 ביולי, נאדלה שלח מייל לבסטיאן, שמעולם לא השיב לו".

לפי מיקרוסופט, "דלתא סירבה לעזרה כי ככל הנראה, היא נאבקה לשחזר מערכת שאינה Windows. מערכת ה-IT שהיא התקשתה לשחזר – מערכת מעקב ותזמון הצוות שלה – קיבלה שירות תחזוקה מספקי טכנולוגיה אחרים, כמו יבמ, וישבה על תשתית שאיננה מיקרוסופטית. דלתא ככל הנראה לא ביצעה מודרניזציה של תשתית ה-IT שלה – וזו הסיבה שהיא נפגעה מההשבתה יותר מאשר יריבותיה, אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים