יבמ ממשיכה במסע הקניות: רכשה את בלייד, ספקית טכנולוגיות למיטוב רשת, תמורת 400 מיליון דולרים

אנליסטים העריכו, כי יותר משרצתה יבמ לרכוש את החברה, הענק הכחול רצה למנוע את רכישת בלייד על ידי HP ● לבלייד שרתי להב חסכוניים באנרגיה, מתגי תקשורת, ותוכנות לווירטואליזציה, לעבודה ולניהול סביבת מיחשוב ענן ● הטכנולוגיה של החברה מסייעת בניתוב מידע משרתי הארגון ואליהם

ידו של סם פלמיסאנו, מנכ"ל יבמ (IBM), לא מפסיקה לחתום על צ'קים: שבוע לאחר רכישת נטצה (Netezza) תמורת 1.7 מיליארד דולרים, הודיע אמש (ב') הענק הכחול, כי רכש את בלייד (Blade Network Technologies), ספקית טכנולוגיות למיטוב תעבורת רשת. אנליסטים העריכו, כי יותר משרצתה יבמ לרכוש את החברה, הענק הכחול רצה למנוע את רכישתה מהיריבה, HP.

פרטיה הכספיים של העסקה לא פורסמו, אולם העיתונות הכלכלית והטכנולוגית בארה"ב ציטטה מקורות המקורבים לעסקה, לפיהם היקפה עומד על כ-400 מיליון דולרים. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הרביעי השנה, בכפוף להסכמת הרגולטור בארה"ב.

בלייד היא חברה לטכנולוגיות רשת, הפועלת מסנטה קלרה שבקליפורניה. מוצרי החברה פועלים בכמה שדות: שרתי להב חסכוניים באנרגיה, מתגי תקשורת, ותוכנות לווירטואליזציה, לעבודה ולניהול סביבת מיחשוב ענן. הטכנולוגיה של בלייד מסייעת בניתוב מידע משרתי הארגון ואליהם. בלייד מספקת מערכת רשת, המסייעת לארגונים לשלב את המיחשוב והתקשורת שלהם בקופסה אחת, באופן המזכיר את תפיסת המיחשוב האחוד של סיסקו (Cisco).

בלייד מספקת מתגים בסביבת הדטה-סנטר הארגוני, ואלה מביאים לרשת התקשורת הארגונית ביצועים מהירים יותר של תעבורת הנתונים. המתגים המותקנים מטייבים את תעבורת רשת התקשורת מהשרתים ואליהם, בין אם הם פיסיים או וירטואליים, וכן את התעבורה ממערכי האחסון והרשתות אל הדטה-סנטר וממנו.

שווי השוק של בלייד נאמד השנה בכ-130 מיליון דולרים, וההערכה היא שמכפיל הרכישה עמד על 3. היא דיווחה על מחזור מכירות של 79 מיליון דולרים ב-2009, והייתה צפויה לדווח על מחזור של כ-100 מיליון דולרים השנה. בלייד החלה את דרכה כספין-אוף של ענקית התקשורת הקנדית הכושלת נורטל (Nortel), ולאחר מכן, ב-2006, נרכשה על ידי קרן ההון Garnett & Helfrich.

מחצית מחברות הפורצ'ן 500 הם לקוחות בלייד. 9,500 מלקוחות החברה מצויים במגוון 26 מגזרי תעשיה, ביניהם ייצור כלי רכב, טלקום ושירותי תקשורת, ממשלה, בריאות ופיננסים. יבמ ובלייד משתפות פעולה ביניהן כבר כמה שנים, ולהן אלפי לקוחות משותפים.

מתגי בלייד מורכבים על שרתי HP ויבמ, והחברה הייתה, על פי האנליסטים, מועמדת לרכישה על ידי מי מהשתיים. סיבת הרכישה על ידי יבמ, לדברי האנליסטים, נועדה בעיקרה למנוע מ-HP לרכוש את בלייד. יבמ מסרה, כי מחצית מלקוחותיה בעולם שרתי ה-BladeCenter מטמיעים את מתגי בלייד. HP, לעומתה, מרכיבה את המתגים שלה על שרתיה, עם מוצרי ProCurve ואלה של 3Com, אותה רכשה בנובמבר האחרון בעבור 7.3 מיליארד דולרים.

נפגעת נוספת מהעסקה היא ג'וניפר (Juniper) לה היה שיתוף פעולה מעמיק עם יבמ, כמשקל נגד לסיסקו, שנכנסה לפני זמן מה לעולם השרתים. בתגובה לרכישה הודיעה ג'וניפר, כי אינה נפגעת ממנה, כיוון שהיא אחת מהמשקיעות בבלייד.

מיבמ נמסר, כי הרכישה נועדה למטב את ההיצע של הענק הכחול בתחום המערכות שלה, ולסייע ללקוחות להתמודד עם הגידול הנמשך בתעבורת הנתונים ושינועם, תוך מתן מענה לבעיות ביצועים, עומסים וניהול. "יחד עם בלייד", נמסר, "לקוחות יבמ יוכלו להתמודד טוב יותר עם הצורך בהעברה מהירה יותר של יותר נתונים בין מערכות IT שונות, עם ניתוח הנתונים העסקיים והתמודדות עם מיחשוב ענן לגווניו. כל זאת, תוך צמצום עלויות התחזוקה של הדטה-סנטר וצמצום האנרגיה שהוא צורך. מוצרי בלייד מביאים לשיפור הביצועים הכולל של מערכות ה-IT הארגוניות, מיטוב הסביבה הווירטואלית וחסכון בעלויות האנרגיה בהן".

בריאן טרוסקובסקי, מנכ"ל חטיבת המערכות, האחסון והרשתות ביבמ, אמר, כי "בלייד תסייע ליבמ לשלב בצורה טובה יותר בין עולמות המערכות והרשתות, תוך מיטוב התעבורה, שיפור הביצועים ואיזון העומסים. העברת נתונים מהירה יותר תביא לקבלת החלטות טובה יותר בדרג הניהולי של ארגונים".

לדברי ויקראם מהטה, מנכ"ל בלייד, "אנו שמחים על ההזדמנות שנקרתה לנו להמשיך ולעבוד עם יבמ, המהווה חלק מההצלחה שלנו. נמשיך לסייע ללקוחות בשינוע נתונים ומידע ברשתות המיחשוב והתקשורת הארגוניות. נסייע ליבמ לממש את חזונה בדבר מערכות IT חכמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים