חברות היי-טק מובילות התאגדו לפורום AI ישראלי-אמריקני

אמדוקס, סיסקו, AWS, מיקרוסופט, גוגל, מטא ואחרות מהוות חלק מהפורום, שייסדה לשכת המסחר ישראל-אמריקה ● המטרה: לחזק את שיתוף הפעולה בתחום בין המגזרים הפרטי והציבורי, ובין שתי המדינות

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

אחד התחומים הבוערים ביותר בעולם הטכנולוגי הוא הבינה המלאכותית, והוא בוער הן בישראל והן בארצות הברית. זה מה שהביא את לשכת המסחר ישראל-אמריקה להודיע השבוע על הקמתו של פורום AI חדש, שיכלול חברות בולטות כגון אמדוקס, סיסקו, AWS, מיקרוסופט, גוגל, מטא, נטורל אינטליג'נס, אינטל ויבמ. הכינוס הראשון של הפורום נערך לפני ימים אחדים במשרדי AWS בתל אביב.

המטרה המרכזית של הפורום היא "לשמש גשר וכתובת מרכזית עבור התעשייה הישראלית-אמריקנית ולייצר הזדמנות להוביל לשינוי משמעותי, שיצעיד את תחום ה-AI בישראל קדימה, תוך שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה, התעשייה והאקדמיה", נכתב בהודעה שהוציא.

הפורום יאפשר במה לשיח ושיתוף פעולה בין החברות והגופים השונים בתחום הבינה המלאכותית, ויציע פלטפורמה לדיונים על פיתוח אקו-סיסטם ה-AI בישראל, בין היתר באמצעות תוכניות לשימור והכשרת הדור הבא, ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום אבטחת הסייבר ב-AI. כמו כן, הוא ישמש לקידום דיאלוג בין המגזר העסקי לממשלה, "שיאפשר עיצוב משותף של עתיד הבינה המלאכותית בדרך אחראית ובטוחה, תמיכה בהטמעת AI במגזר הציבורי ויצירת שיתופי פעולה בינלאומיים ואזוריים, לרבות עם חברות ממדינות הסכמי אברהם".

מנכ"ל סיסקו ישראל ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה, אורן שגיא, אמר כי "הפורום החדש יאפשר לנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם השותפים האסטרטגיים שלנו, ולקדם את תחום ה-AI בישראל, תוך יצירת אקו-סיסטם תומך ושיתוף פעולה עם גופי האקדמיה והממשל – הישראליים והאמריקנים".

הדס לורבר, מנהלת פורום ה-AI בלשכת המסחר ישראל-אמריקה.

הדס לורבר, מנהלת פורום ה-AI בלשכת המסחר ישראל-אמריקה. צילום: אסתי צילום

מנהלת הפורום בלשכת המסחר ישראל-אמריקה, הדס לורבר, שעד לא מזמן ניהלה את הדיאלוג הטכנולוגי בין ארצות הברית לישראל, ציינה ש-"יצירת סביבה תומכת בתחום ה-AI בישראל הינה מהותית לשימור המובילות הטכנולוגית של המדינה. העולם המערבי מצוי בתהליך של עיצוב רגולציה לעולם הבינה המלאכותית, שתאזן בין ההזדמנויות שטמונות בטכנולוגיה זו למין האנושי לבין הסיכונים הכרוכים בשימוש בה. בתהליך העיצוב קיימת חשיבות מכרעת לדיאלוג ישיר בין התעשייה לבין הממשלה, באופן שיוביל לרגולציה הטובה ביותר עבור מדינת ישראל. אנחנו מאמינים ששותפות בין המגזר הפרטי למגזר הציבורי תסייע בחיזוק הכלכלה הישראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים