מק'אפי: מחצית מהמנהלים בארגונים רואים בווב 2.0 סיכון אבטחה

ששה מכל עשרה ארגונים דיווחו, כי חוו נזק כספי בשל נוזקה שפגעה בהם לאחר שימוש ביישומי ווב 2.0 ● העלות הממוצעת של הנזק עמדה על שני מיליון דולרים לארגון, הנזק הגבוה ביותר - 1.1 מיליארד דולרים ● הנהלות ארגונים מצליחות לראות את התועלות הטמונות בווב 2.0, אולם חוששות מבעיות אבטחת המידע שנלוות אליו ● למרות החששות, שלושה מכל ארבעה ארגונים משתמשים בכלי המדיה החברתית השונים, לטובת קידום העסקים במגוון היבטים

טכנולוגיות ווב 2.0 (Web 2.0) עשויות להעלות את תפוקת העובדים בארגונים ולייצר עבורם עוד רווחים, אולם למרות זאת, מחצית מהנהלות הארגונים חוששים מהיבטי אבטחת המידע והסכנות הנלוות לשימוש בטכנולוגיות אלו – כך עולה ממחקר משותף שערכו מק'אפי (McAfee) ואוניברסיטת פרדו (Purdue) שבאינדיאנה, ארה"ב.

הסקר שהיווה בסיס למחקר נערך בחודשים יוני-יולי השנה בקרב יותר מאלף מנהלים ב-17 מדינות, מהמגזר הפרטי והציבורי-ממשלתי ובחן את התועלות והסיכונים עבור ארגונים בשל שימוש ב-ווב 2.0. 49% מהמשיבים אמרו, כי הם חוששים מהיבטי אבטחת המידע והסיכונים הנובעים בשל השימוש ברשתות חברתיות, בלוגים, ואתרי שיתוף תוכן ומדיה.

למרות החששות, עולה מהמחקר, כי שלושה מכל ארבעה ארגונים משתמשים בכלי המדיה החברתית השונים, לטובת קידום העסקים במגוון היבטים – אגפי ה-IT, מערכי השיווק והמכירות, מערכות לניהול קשרי לקוחות, פרסום ומשאבי אנוש. רוב הארגונים רואים את הפוטנציאל הגלום בשימוש בווב 2.0 לקידום מכירות הארגון, וחלקם הבחינו כבר בהגדלת התפוקה של העובדים ויצירת אסטרטגיות מכירה חדשות בשל כך.

מנהלים בארגונים רואים מגוון איומים פוטנציאליים בשל השימוש בווב 2.0, החל מחדירת נוזקות, וירוסים ורוגלות למערכי ה-IT הארגוניים, וכלה בחשיפת מידע עסקי מסווג ברשת על ידי העובדים. חלקם הודו כי חוו נזקים בשל איומים שהתממשו. כך, ששה מכל עשרה ארגונים דיווחו כי חוו נזק כספי בשל נוזקה שפגעה בהם לאחר שימוש ביישומי ווב 2.0. העלות הממוצעת של הנזק עמדה על שני מיליון דולרים לארגון, כאשר הנזק הגבוה ביותר שדווח עמד על 1.1 מיליארד דולרים.

60% מהארגונים דיווחו, כי הם חוששים לשמו הטוב של הארגון ולמוניטין שלו שייפגע בשל שימוש לא ראוי של העובדים ברשתות החברתיות ובכלי המדיה החדשה. שימוש שכזה, נכתב במחקר, הוא נושא מפתח לדאגה. בשל כך, 33% מהמנהלים אמרו, כי הם מגבילים את השימוש בכלי הרשתות החברתיות, 25% השיבו, כי הם מנטרים את פעילות העובדים בווב 2.0 ו-13% חוסמים כל גישה למדיה החדה לעובדיהם. כך, לדוגמה, מחצית מהארגונים חסמו את הגישה של עובדיהם לפייסבוק (Facebook). שני שלישים מהארגונים ציינו, כי הם הנפיקו מדיניות ארגונית במטרה לחנך את העובדים לשימוש ראוי ברשתות החברתיות ו-71% מהם אמרו כי הם מבצעים בקרה ואכיפה של המדיניות הארגונית.

בסך הכל, מציינים עורכי המחקר, פתרונות ווב 2.0 אינם מהווים גורם מכריע עבור רוב הארגונים. אלא שמצב זה צפוי להשתנות בעתיד, ככל שהשימוש בכלי הרשתות החברתיות והמדיה החדשה יגדל ויהיה נפוץ יותר בחלוף הזמן בשוק הפרטי – ומשם יאומץ יותר ויותר על ידי המגזר הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים