דל בוחנת את מכירת סקיורוורקס

אם העסקה תתממש, שוויה עתיד לעמוד על כ-800 מיליון דולר ● דל שכרה לטובת הרכישה האפשרית שני בנקי השקעות, את פייפר סנדלר ומורגן סטנלי

בוחנת אפשרות למכירת סקיורוורקס. דל.

דל (Dell Technologies) בוחנת אפשרות למכור את חברת אבטחת המידע שבבעלותה, סקיורוורקס (Secureworks). אם תתממש העסקה, שוויה עתיד לעמוד על כ-800 מיליון דולר.

לפי דיווחים בעיתונות הטכנולוגית בארה"ב, דל שוקלת את האפשרות למכור את חברת הגנת הסייבר לקרנות הון פרטיות, או לקונה אחר. דל – שאוחזת ברוב הבעלות על סקיורוורקס, הנסחרת בבורסה – שכרה לטובת הרכישה האפשרית שני בנקי השקעות, את מורגן סטנלי (Morgan Stanley) ו-פייפר סנדלר (Piper Sandler).

דובר סקיורוורקס לא הכחיש בתגובתו את הפרסום ומסר כי "אנו מודעים לספקולציות התקשורתיות האחרונות בנוגע לעסקה אפשרית, הכוללת את סקיורוורקס. כמדיניות, אנחנו לא מגיבים לשמועות בשוק. אנו נשארים ממוקדים בקידום המשימה שלנו: להבטיח התקדמות אנושית עם Taegis, פלטפורמת ההגנה שלנו".

דל שקלה כבר כמה פעמים למכור את סקיורוורקס

דל רכשה את סקיורוורקס ב-2011, תמורת 612 מיליון דולר, וכעבור חמש שנים, ב-2016, הנפיקה אותה בבורסה. מאז, בעקבות רכישת הענק של EMC, דל שקלה כמה פעמים למכור את סקיורוורקס.

בשנה שעברה, חברת האבטחה שנוסדה ב-1998, עברה שני סבבי פיטורים, בפברואר ובאוגוסט, ואלה כללו פיטורים של 9% ו-15% מכוח האדם בחברה, בהתאמה.

בשנים האחרונות החברה עברה שינוי: מספקית של שירותים מנוהלים, לכזו המתמקדת במתן יכולות XDR, גילוי ותגובה מורחבים. במאי השנה היא הרחיבה את היצע המוצרים שלה עם ה-Taegis NDR (זיהוי ותגובה ברשת). למרות זאת, החברה לא כיכבה פיננסית: מניות סקיורוורקס איבדו יותר משני שלישים מערכן, מאז שהיו בשיאן בספטמבר 2021, זאת כי החברה נאבקה בספקיות אבטחת סייבר גדולות יותר. 

בשנים האחרונות, כמה חברות אבטחת מידע והגנת סייבר, הנסחרות בבורסה, הפכו להיות פרטיות, ביניהן KnowBe4, Proofpoint, SailPoint ו-Ping Identity.

עוד כמה ספקיות אבטחה אחרות, ביניהן Darktrace, טנאבל (Tenable) וטרנד מיקרו (Trend Micro) – מועמדות להיות פרטיות גם הן.

רכישתה הניבה ל-דל חובות. EMC.

רכישתה הניבה ל-דל חובות. EMC. צילום: Shutterstock

הכל בגלל EMC

דל רכשה את EMC תמורת 67 מיליארד דולרים בסוף 2015. הייתה זו עסקת הרכישה הגבוהה ביותר אי פעם בעולם היי-טק. הרכישה יצרה "מפלצת IT" עם היצע מחשוב מגוון ללקוחות הארגוניים. 

מאז רכישת EMC, דל סחבה על גבה חוב של כ-50 מיליארד דולר, ושילמה מדי רבעון מיליארדים לצמצום החוב. בעקבות הרכישה, דל נפטרה מלא מעט מנכסי ה-IT שלה.

במרץ 2016 דל ביצעה את המכירה הראשונה: תאגיד התקשורת היפני NTT רכש את פרו סיסטמס – שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת הייתה NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT. דל רכשה את פרו סיסטמס ב-2006, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים.

בספטמבר 2016 דל מכרה ל-OpenText את חטיבת התוכן הארגוני של EMC, כולל פתרון ניהול המידע הארגוני Documentum, שמהווה תחרות ישירה לפתרונות התוכנה שמציעה OpenText בעצמה לשוק. היקף העסקה עמד על 1.62 מיליארד דולר.

ביוני 2016 דל מכרה חלק מנכסי התוכנה שלה. היקף המכירה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו כי הסכום עמד על שני מיליארד דולר. קרנות ההון סיכון הפרטיות Francisco Partners ו-Elliott Management רכשו חלקים מחטיבת התוכנה של דל, הכוללת את קווסט ואת סוניקוול (SonicWall). שתי החברות הנרכשות פעלו באותו שוק של דוקומנטום  – מערכת ניהול התוכן של EMC – שנמכרה כמה חודשים לאחר מכן. דל רכשה את קווסט ביולי 2012 תמורת כ-2.4 מיליארד ד'.

בפברואר 2020 דל מכרה את RSA Security לקרן ההון הפרטית STG (ר"ת Symphony Technology Group), תמורת 2.08 מיליארד דולר.

באפריל 2021 הודיעה דל על היפרדות מ-VMware – שהיא אוחזת בבעלות של 81% ממנה, מאז רכשה אותה כחלק מרכישת הענק של EMC. בנובמבר 2023, ברודקום (Broadcom) רכשה את VMware ב-69 מיליארד דולר. במאי 2021 דל מכרה את פלטפורמת Boomi שלה תמורת 4 מיליארד דולרים במזומן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים