טכנולוגיה שמפותחת בישראל "נוסעת" לבריטניה

Maeving Motorcycle הבריטית הטמיעה טכנולוגיה של PTC, שמיוצרת במרכזי הפיתוח בחיפה ובהרצליה, באופנוע החדש שלה ● העיצוב של כלי הרכב הוא בהשראת שנות ה-20 וג'יימס דין

מייד אין UK - עם עזרה מישראל.

חברת אמצעי התחבורה החשמליים הבריטית Maeving Motorcycle השיקה באחרונה דגם חדש של אופנוע חשמלי, בעיצוב קלאסי מיוחד, שתוכנן באמצעות תוכנה שפותחה בישראל.

האופנוע, שעיצובו שואב השראה משנות ה-20 של המאה הקודמת ומדמויות איקוניות שגילמו השחקנים המפורסמים ג'יימס דין וסטיב מקווין, תוכנן בתוכנת CAD של PTC, שמפותחת ברובה במרכזי הפיתוח של חברת התוכנה בהרצליה ובחיפה. התוכנה מאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לצפות בו בתלת ממד, לבחון כיצד כל מרכיביו משתלבים יחד, לאפשר ללקוחות ולספקים לבחון אותו בשלבי התכנון, ולעדכן אותו בקלות עוד בטרם הגיעו לשלבי הייצור.

"יכולות תכנון המשטחים המתקדמות של התוכנה שלנו סייעו לשפר את העיצוב האסתטי והמכני של אופנועי Maeving", הסביר זיו בלפר, מנכ"ל PTC ישראל ומשנה לנשיא עולמי למחקר ופיתוח בחברה. "אופנועים הם מוצר מעניין, מכיוון שהם מטבעם גופים מכניים מורכבים ביותר. על מנת להפוך אותם לקלי משקל, במיוחד כשמדובר באופנועים חשמליים, צריך, בזמן העיצוב והתכנון, להתייחס להיבט המכני. זאת, במיוחד כאשר האתגר הזה צריך להיות משולב עם עיצוב אסתטי ייחודי. כאן באות לידי ביטוי התכונות של התוכנה שלנו, שנותנות למהנדסים ולמעצבים תעשייתיים שליטה מלאה על אופן הפיתוח של משטחים, תוך כדי לקיחה בחשבון של משתנים כגון משקל, חומר וארגונומיה. יכולות אלה נותנות כוח גם למהנדסים שאחראים על התכנון ההנדסי של האופנוע, וגם לאלה שאחראים להפוך אותו ליפה ומעוצב".

Creo היא תוכנת הדגל של PTC, שכאמור, מרביתה מפותח במרכזי הפיתוח של החברה בחיפה ובהרצליה. התוכנה משמשת חברות ייצור אמצעי תחבורה וחברות טכנולוגיה מהגדולות בעולם, בהן טויוטה, ב.מ.וו., סקודה, קרלסברג, אינטל, פיליפס, איירבאס, היטאצ'י ו-דל.

Maeving היא יצרנית אופנועים שבסיסה בקובנטרי, אנגליה, והיא היצרנית הראשונה של אופנועים חשמליים בבריטניה. ה-Maeving RMS1 החדש הוא האופנוע החשמלי החזק ביותר של החברה עד כה. הוא בעל כוח כפול ומהירות מרבית גבוהה יותר – של 70 מייל לשעה (כ-113 קמ"ש). ההשראה העיצובית של Maeving – משנות ה-20 ועידן ה-café racer של שנות ה-60 וה-70 (ייצור אופנועים שמיועדים לנסיעות מהירות למרחקים קצרים) – משקפת את מורשת האופנועים הבריטית. לאופנוע החשמלי של Maeving יש סוללה שניתנת להסרה ושאפשר להטעין אותה בכל מקום שיש בו חשמל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים