וואווי מציגה: טלפון שהוא גם טאבלט

לא רק אפל - גם וואווי ערכה השבוע אירוע הכרזה של טלפון שהמכירה שלו תתחיל באותו תאריך ● Mate XT הוא הטלפון הראשון בעולם שמתקפל פעמיים, כך שכשהוא פתוח לחלוטין, הוא יוצר מחשב לוח

מתקפל - ושוב מתקפל. Mate XT - טלפון טאבלט (או טלה-טאבלט).

אפל היא אחד הסמלים הטכנולוגיים של ארצות הברית. וואווי, לעומת זאת, היא חברה שממש לא אהודה על הממשל האמריקני. שלא במקרה, החברה הסינית ערכה השבוע, במקביל לאירוע ההכרזה המדובר של הענקית האמריקנית, אירוע הכרזה משלה, שבו היא הציגה חידוש טכנולוגי אמיתי: הטלפון הראשון בעולם שמתקפל פעמיים, ולא רק פעם אחת, כך שכשהוא פתוח לחלוטין, הוא יוצר טאבלט, וכשהוא סגור לחלוטין, הוא מחולק לשלושה חלוקים שנמצאים זה מעל זה עם מסך חיצוני אחד.

הטלפון החדש הזה, Mate XT שמו, מציע, בפתיחה מלאה, מסך בגודל של 10.2 אינץ' – אבל אפשר לפתוח רק שני חלקים ולא שלושה, אם רוצים, ואז המסך מגיע לגודל של 7.9 אינץ', והתצוגה יודעת להתאים את עצמה. מה שמדהים אף יותר הוא שהרזולוציה של הטלפון במסך מלא היא 3K. כשהוא סגור לחלוטין, המסך הוא בגודל של 6.4 אינץ'. הפאנל הוא מסוג OLED, והוא תומך בקצב ריענון של 120 הרץ.

זהו גודל של טאבלט לכל דבר ועניין, ובוואווי בהחלט מקדמים את רעיון השימוש הזה, כשהם מציעים למי שרוצה לרכוש גם מקלדת אלחוטית שכוללת משטח שליטה, כדי להשתמש במכשיר כמחשב נייד.

התמונות, ואפילו טיזר רשמי ששחררה החברה, לא הרסו לוואווי את החשיפה המלאה, שבה התגלה, בין השאר, שעוביו של הטלפון, כשהוא פתוח לחלוטין, עומד על 3.6 מ"מ בלבד. למרות זאת, בחברה טוענים שהוא עמיד יותר לעומת טלפונים מתקפלים אחרים בשוק. בחברה אף מבטיחים זמן עבודה ארוך עם סוללת 5,600 מילי-אמפר/שעה, ותמיכה בטעינה בהספק של עד 66 וואט. המשקל צנוע יחסית ועומד על 226 גרם – וזה מעט כשמדובר על טלפון מתקפל.

מה עוד?

יש ב-Mate XT גם שלוש מצלמות מאחור: ראשית עם חיישן 50 פיקסל, עם מייצב תמונה אופטי ותמיכה ב-PDAF, מצלמת רוחב עם חיישן 12 מגה-פיקסל ומצלמת פריסקופ, שגם לה יש חיישן 12 מגה-פיקסל, והיא תומכת בזום אופטי של 5.5x. מצלמת הסלפי מצוידת בחיישן 8 מגה-פיקסל.

מערכת ההפעלה של המכשיר היא HarmonyOS 4.2 – כי בעקבות החרם האמריקני, גוגל מנועה מלאפשר לוואווי שימוש באנדרואיד. מחירו המינימלי של המכשיר עם 16 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-256 גיגה-בייט זיכרון אחסון יהיה לא פחות מ-2,800 דולר – אם הוא בכלל יוצע מחוץ לסין. בהיבט הזה, וואווי שומרת את הקלפים קרוב מאוד לחזה.

ועוד אנקדוטה, לסגירת המעגל: המכירה הרשמית שלו תתחיל ב-20 בספטמבר – בדיוק ביום שבו אפל תתחיל למכור בחנויות את האייפונים החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים