"יותר ממחצית מהארגונים מתקשים להטמיע AI – אבל זו הזדמנות"

ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל: "מחקר שערכנו העלה, כי 57% ממנהלי ה-IT בישראל ובעולם מעידים שהם מתקשים לעמוד בקצב ההתקדמות ונמצאים רק בתחילת המסע להטמעת ה-AI"

ליאור פוני, מנכ''ל דל ישראל.

"בכוחן של הטכנולוגיה והחדשנות להוביל לעולם טוב יותר. אנחנו עדים לתחילת עידן טכנולוגי חדש, המביא איתו מהפכות, שמשנות את הדרך בה אנחנו חיים, לומדים ועובדים. אבל שאלת מיליון הדולר היא: עד כמה היא באמת תשנה את החיים שלנו? את זה אנחנו עדיין לא יודעים, אבל אנו כן יודעים לומר – מי שלא יפעל כדי לאמץ ולהטמיע אותה היום – עתיד להישאר הרחק הרחק מאחור. רבים מהארגונים כבר יודעים זאת, אבל אחרים עדיין לא עושים מספיק. מחקר שערכנו על הטמעת AI בארגונים, בקרב מנהלי IT בעולם וגם בישראל, העלה שלוש תובנות. אחת מהן היא ש-57% מהם מעידים שהם מתקשים לעמוד בקצב ההתקדמות ונמצאים רק בתחילת המסע להטמעת ה-AI ואנו פה לטובת השינוי", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל (Dell Technologies) ישראל.

פוני דיבר בפתח Dell Technologies Forum 2024. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') בהשתתפות כ-2,000 לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית ה-IT.

"מייסד ומנכ"ל החברה, מייקל דל, ציין לאחר אירועי השבעה באוקטובר, כי החברה הישראלית מתאפיינת במילים חוסן וכושר התאוששות", אמר פוני, "והוא צודק – אנו בולטים בחוזק הפנימי שלנו למול מציאות מורכבת ומאתגרת".

התובנה הראשונה מהמחקר, ציין פוני, "היא שהטמעת ה-AI מהווה הזדמנות להצעיד את הארגון שלכם קדימה, ומי שכבר מוביל וישכיל לעשות זאת בזמן, ימשיך להוביל בתחומו. החדשות הטובות מהמחקר הן, ש-81% מהמנהלים כבר יודעים זאת. הם מאמינים שה-AI עתידה לשנות את התעשייה שלנו, לשפר את הגנת הסייבר בארגון, את חוויית המשתמשים ועבודת הצוותים".

אתגרי הארגונים בדרך למימוש AI, אמר פוני, "הם: מחסור משמעותי בטאלנטים, גישה מוגבלת לנתונים איכותיים, חשש מחדירה לפרטיות ופערים באסטרטגיה הניהולית".

"התובנה השנייה", ציין, "היא החשיבות בנקיטת גישת 'אנשים תחילה'. ה-AI לא תחליף אנשים, אלא תסייע להם. 79% מהארגונים בטוחים שה-AI תקפיץ את היכולת האנושית לגבהים חדשים – תוך ייעול תהליכי העבודה, הלימוד, הסקת מסקנות ותובנות. לכן, בקרוב מאוד לדרישות משרה יוכנסו המילים: 'דרוש ידע שוטף ב-AI'. משמע: עכשיו זאת החובה שלנו לפתח את הכישרונות האלו בארגון. זה הזמן".

התובנה השלישית מהמחקר, אמר פוני, "היא שככל שיהיו לארגון נתונים איכותיים יותר, כך יכולות ה-AI שלו יהיו משמעותיות יותר. נתונים הם הדלק המניע את הקידמה. אם נוכל לעבד את הנתונים בדרך היעילה ביותר, כך תהיה לנו יכולת להסיק מסקנות מהירה וממוקדת יותר. ויש דרך כזאת. אבל, המחקר גילה לנו נתון מדאיג: רק 33% מהמנהלים העידו שהם יכולים להפוך את הנתונים שלהם לתובנות בזמן אמת. משמע, היכולת קיימת, אבל הידע של הארגונים כיצד לעשות זאת – עדיין לא. מדובר בפער גדול מאוד, אבל הוא גם מהווה הזדמנות גדולה צמיחה. ופער, אגב, שארגונים מודעים אליו".

"כמעט כולם מודעים ומכירים ביכולות ה-AI להוביל להתייעלות ולשיפור דרך העבודה והגדלת הפוטנציאל העסקי שלהם", סיכם פוני, "בכוח ה-AI להוביל למהפכה תעשייתית של ממש. כאן אנחנו משתלבים עם חדשנות טכנולוגית והיצע מוצרים ושירותים מוכלל: מציוד מחשוב, דרך יכולות ענן וטרנספורמציה דיגיטלית ועתה גם AI. כך, יחד, נאיץ רעיונות לחדשנות ונחבר בין חדשנות לרווחים. ארגונים רבים נמצאים כעת בצומת דרכים. ההחלטות שיילקחו עכשיו ישפיעו על העתיד שלהם ועל שלנו. ה-AI כבר עברה את טבילת האש ומוכנה לצאת לדרך. עכשיו זה הזמן לעודד את המוחות בארגון, לפעול ביצירתיות, לקדם רעיונות שיובילו לפיתוחים חדשים, שישאירו אותם במרוץ, להטמיע וללמד AI. ואנחנו נהיה איתכם לאורך מסע ה-AI המשותף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים