טראמפ השיק את מטבע ומיזם הקריפטו World Liberty Financial

מדובר במיזם עסקי-משפחתי, שבו מעורבים בניו, דונלד ג'וניור טראמפ, אריק טראמפ ואפילו בארון טראמפ בן ה-18 בלבד ● מה ידוע עד כה על המהלך ויעדיו?

השיק את מטבע הקריפטו World Liberty Financial. דונלד טראמפ.

כפי שהבטיח, אתמול (ב') השיק הנשיא לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ, לצד בניו דונלד ג'וניור, אריק ובארון טראמפ, את המיזם החדש שלהם – מטבע הקריפטו World Liberty Financial (ר"ת WLF). השקת המטבע הדיגיטלי היא שינוי משמעותי בעמדתו של טראמפ בנוגע לתחום הקריפטו, שבעבר נהג להפגין כלפיו סקפטיות רבה.

ההשקה, שהתרחשה במהלך אירוע חי ששודר באינטרנט, הציגה בפני העולם את היוזמה ששמה World Liberty Financial – פרויקט קריפטוגרפי פיננסי מבוזר (DeFi – שירותים פיננסיים המוצעים באמצעות בלוקצ'יין ציבורי) – שנועדה להוות פלטפורמה פיננסית בה אנשים יכולים להשתמש במטבעות וירטואליים בדרכים שונות, למשל לצורך הלוואות ו/או השקעות. הפלטפורמה תשתמש בסוג חדש של אסימון דיגיטלי בשם WLFI. אסימון זה, כך הובהר, דומה לכסף וירטואלי, שאנשים יכולים לקנות ולהשתמש בו באמצעות הפלטפורמה.

במהלך ההשקה, טראמפ הסביר שדעתו על מטבעות קריפטוגרפיים השתנתה לאחר שראה כמה אנשים השתמשו בכסף דיגיטלי כדי לקנות את כרטיסי המסחר ב-NFT שלו, שהם סוג של פריט אספנות דיגיטלי. טראמפ אמר שהופתע ממידת הפופולריות של המטבעות הקריפטוגרפיים בקרב תומכיו. הוא גם הזכיר שבנו הצעיר, בארון בן ה-18, הבקי למדי במטבעות הדיגיטליים, היה מי שסייע והשפיע על החלטתו להשתלב במיזם החדש הזה. בדבריו ציין הנשיא לשעבר כי "בארון יודע כל כך הרבה על זה, והוא בחור צעיר, אבל הוא יודע". טראמפ המשיך וסיפר כי בארון "מדבר על הארנק שלו, יש לו ארבעה ארנקים או משהו, הוא יודע את זה כל כך טוב. זה כמעט כאילו שצעירים יודעים את זה הרבה יותר מאנשים מבוגרים", הוסיף טראמפ שהבהיר כי עם זאת "יש לי הרבה כבוד אליהם", בהתייחסו לבחירה לשתף פעולה עם בארון בגין גילו הצעיר.

מה עוד ידוע על המיזם?

אסימוני ה-WLFI יחולקו באופן הבא: 20% יעברו לאנשים שיזמו והחלו את הפרויקט, כולל לבני משפחת טראמפ, 17% ישמשו לתגמול של משתמשי הפלטפורמה, ו-63% הנותרים יהיו זמינים לרכישה עבור כלל הציבור. לאסימון לא יהיו מכירות מוקדמות או מבצעים מיוחדים שיופנו אל לקוחות נבחרים אלא שלכולם תהיה אותה הזדמנות לרכוש את המטבעות הללו.

אירוע ההשקה היה משמעותי לא רק בהיבטים העסקיים שלו אלא גם בגלל שהוא נקשר לקמפיין הנשיאותי של טראמפ, לקראת הבחירות הקרבות ובאות שיתרחשו בארה"ב ב-5 בנובמבר הקרוב. לפי פרשנים, טראמפ משתמש בהפגנתיות בכניסתו לעולם הקריפטו על מנת להראות את תמיכתו בטכנולוגיות פיננסיות חדשות וחדשניות. זהו, כך נכתב במדיה העולמית, ניסיון של המועמד הרפובליקני להמיר את התדמית שלו ממישהו מבוגר ומיושן, שהיה סקפטי לגבי מטבעות דיגיטליים, למנהיג עם חזון שמאמץ קריפטו כחלק מהעתיד. בשל היות המהלך כזה, עוד בטרם ההשקה אמר טראמפ כי מדובר במיזם שיסייע להתקדמות אל מערכות פיננסיות אלטרנטיביות ומוצלחות יותר.

טראמפ העלה בשבוע שעבר ציוץ ב-X עם סרטון וידיאו, בו הוא נראה מביע את התלהבותו מהפרויקט, ומדגיש את מחויבותו לאמץ עתיד בו לקריפטו יהיה חלק בעולם הפיננסי. בנוסף, הוא אף אמר בסרטון, כאמור, שהוא תולה במיזם תקוות שישאיר מאחור את מערכת הבנקאות המסורתית.  לדבריו, "אנחנו מחבקים עתיד עם קריפטו ומשאירים את הבנקים הגדולים האיטיים והמיושנים מאחור".

על אף שההשקה של ה-World Liberty Financial עוררה בחלקים מהציבור האמריקני התרגשות, המהלך עורר גם כמה מחלוקת וחששות – המבקרים מודאגים מכך שטראמפ יכול להשתמש במיזם החדש הזה כדי לקדם את עצמו ואת המותג האישי שלו ולמען טובתו האישית.

בנוסף, כפי שדיווחנו בתחילת השבוע, במיזם חברים גם מספר גורמים עסקיים שנחשבים כ"מפופקים" לכאורה, ומעורבותם זו מעוררת אף היא דאגה מפני תרמיות והונאות שיקשרו ביוזמה.

אירוע ההשקה גרר גם תרומות בולטות של דמויות כמו סטיב ויטקוף, חבר ותיק ותורם פוליטי, שלדבריו מילא תפקיד מרכזי בהכנסת משפחת טראמפ לתחום הקריפטו. ויטקוף הדגיש כי מטרת הפרויקט לטפל בהכללה פיננסית ובחסרי השירות, והדגיש את תפקידו של מימון מבוזר (DeFi) במשימה זו. הוא תיאר כיצד ההיכרות של בנו עם שני יזמי קריפטו הובילה להקמת הפרויקט, והדגיש את המאמץ המשותף שעומד מאחורי World Liberty Financial.

למרות החששות הללו, טראמפ וצוותו מתקדמים עם התוכניות שלהם, ומבטיחים פרטים נוספים על הפלטפורמה בעתיד לבוא. נמתין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים