ניצחון לגוגל באירופה: בית המשפט ביטל קנס של 1.5 מיליארד אירו שהוטל עליה

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי פסק כי יש לבטל קנס הגבלים עסקיים של כ-1.5 מיליארד אירו שהוטל עליה על ​​ידי הרגולטורים, שטענו כי פגעה בתחרות בשוק הפרסום המקוון

ניצחון לגוגל באיחוד האירופי.

בית המשפט הכללי באיחוד האירופי פסק אתמול (ד') כי יש לבטל קנס הגבלים עסקיים של כ-1.5 מיליארד אירו, שהוטל על גוגל על ​​ידי הרגולטורים בטענה שפגעה בתחרות בתחום הפרסום המקוון.

הפרשה החלה בשנת 2019, כאשר הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, טענה שגוגל שבבעלות אלפאבית ניצלה את הדומיננטיות שלה בשוק ביחס למוצר החיפוש בשם AdSense, שמאפשר לבעלי אתרים להציג בתוצאות החיפוש בדפים שלהם תוצאות ממומנות מרשת הפרסום של גוגל.

הוועדה טענה, שגוגל ניצלה לרעה את דומיננטיות שלה בשוק על ידי קביעת כמה סעיפים מגבילים בחוזים עם אתרי צד שלישי, שבסופו של דבר מנעו ממתחרים להציב את מודעות החיפוש שלהם באתרים אלה.

הנציבות קנסה אז את גוגל בכ-1.5 מיליארד אירו. גוגל ערערה ושלחה את התיק לבית המשפט הכללי של האיחוד האירופי.

בית המשפט הכללי ציין בהחלטתו, כי הוא "מכיר ברוב הממצאים", אך "מבטל את ההחלטה של הנציבות על הטלת הקנס של כמעט 1.5 מיליארד אירו. עוד הוסיף בית המשפט, כי הוועדה "לא לקחה בחשבון את כל הנסיבות הרלוונטיות בהערכתה בנוגע למשך סעיפי החוזה", שהחשיבה אותם כפגעניים.

גוגל הגיבה וציינה, כי "המקרה הזה עוסק בתת קבוצה מצומצמת מאוד של מודעות חיפוש לטקסט בלבד, הממוקמות במספר מצומצם של אתרי אינטרנט של מפרסמים. ביצענו שינויים בחוזים שלנו בשנת 2016 כדי להסיר את ההוראות הרלוונטיות, עוד לפני החלטת הנציבות. אנו שמחים שבית המשפט זיהה טעויות בהחלטה המקורית וביטל את הקנס", אמר הדובר.

דובר הנציבות אמר כי  כי היא שמה לב לפסק הדין ותשקול את הצעדים הבאים האפשריים.

הנציבות תוכל לערער על החלטה זו, שתשלח אותה לבית המשפט האירופי לצדק – בית המשפט העליון של האיחוד האירופי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים