נשים ומחשבים: טל סלוני, PTC

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טל סלוני, מנהלת מוצר ב-PCT

טל סלוני, מנהלת מוצר בקבוצת הפיתוח של תוכנת Creo - תוכנת הדגל של PTC.

שם ותפקיד: טל סלוני, מנהלת מוצר בקבוצת הפיתוח של תוכנת Creo – תוכנת הדגל של PTC.

נשואה פלוס שלושה (17,14,11) ומעבר לעבודה אוהבת לרקוד ולטייל.

תפקידים קודמים: עובדת ב-PTC כבר 16 שנים. לפני PTC עבדתי חמש שנים בתעשייה האווירית כמתכננת מכאנית.

השכלה ושירות צבאי: בצבא שירתי כמש"קית חינוך וידיעת הארץ, ובהשכלתי אני מהנדסת אווירונאוטיקה מהטכניון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד היתה לי משיכה לתחום וכבר בתיכון למדתי פיזיקה וכימיה. לשמחתי, כילדה צעירה, אבא שלי, שהוא מהנדס מכונות, לימד אותי יסודות במתמטיקה, פיזיקה ואפילו מעט תכנות.

כאשר נרשמתי לטכניון התלבטתי בין פיזיקה ו-מכונות, ובסופו של דבר בחרתי בפקולטה לאווירונאוטיקה, בגלל היותה קטנה ואינטימית. עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד באופן טבעי בתעשייה האווירית, ולאחר כמה שנים, כאשר רצינו להתקרב להורים, התקבלתי לעבודה במרכז הפיתוח והמחקר של PTC בחיפה.

להכשרה שלי כמהנדסת אווירונאוטיקה והנסיון שלי כמתכננת יש קשר ישיר לתפקיד הנוכחי, שבו אני מביאה לתהליך פיתוח התוכנה את נקודת המבט והצרכים של משתמש הקצה בתוכנת ה-CAD.

כמו בעולם התעופה, שבו החלה דרכי המקצועית, כך בתחומים רבים אחרים, תוכנת ה-CAD של PTC, מסייעת לחברות ייצור בכל העולם לנהל את מחזור חיי המוצרים שלהן, לרבות תכנון, סימולציה, ייצור, תפעול ותחזוקה. בין לקוחותינו חברות כמו נאס"א, טויוטה, BMW, ג'ון דיר ועוד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? אני לא יכולה לדבר על כל הענף כולו, אלא רק מהנסיון שלי. אני לא נתקלתי באפליה שכזו. אנשים אצלנו מוערכים בהתאם לכישרונותיהם ותרומתם לחברה.

לשמחתי רואים יותר ויותר נשים בתפקידי ניהול פיתוח, תכנות ו-QA. הנשים שיוצא לי לעבוד איתן הן מאוד מקצועיות, ונעים לעבוד לצידן.

האם נתקלת באפליה בענף נגדך אישית, על רקע היותך אישה? כאמור, אני אישית לא נתקלתי באפליה במהלך שנותיי ב-,PTC וגם לא בתקופה שעבדתי בתעשייה האווירית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים