תוכן שיווקי

דו"ח ה-ESG לשנת 2023 של קבוצת בזק: התחייבות לחברה, לסביבה ולעתיד טוב יותר

זו השנה החמישית שבזק מפרסמת את דוח האחריות התאגידית שלה

11:47
תומר ראב"ד, יו"ר קבוצת בזק.

קבוצת בזק פרסמה את דו"ח האחריות התאגידית (ESG)  לשנת 2023, אשר מציג הישגים, אתגרים ויעדים בתחומים חברתיים, סביבתיים ומגדריים. הדו"ח, שנחשף בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל", מדגיש את מחויבותה של הקבוצה לחבר את ישראל לא רק דרך תשתיות התקשורת, אלא גם בחזית החברתית והסביבתית.

יו"ר קבוצת בזק, תומר ראב"ד: "קבוצת בזק גאה לפרסם את דו"ח ה-ESG החמישי של החברה, שנועד להציג את פעילותנו בתחומי האחריות התאגידית ואת החשיבות שאנו רואים בהתעצמות המגמה בשנים האחרונות. כקבוצת התקשורת הגדולה בישראל, בעודנו בעיצומה של המלחמה, אנו רואים בעצמנו חלק בלתי נפרד ממאמצי התקומה הישראלית, ונמשיך לפעול ללא לאות בתחומי פעילותנו כדי לחבר את כולם ובכל מקום"

קבוצת בזק ב"חרבות ברזל"

קבוצת בזק מדגישה את תפקידה המרכזי בזמן המלחמה הנוכחית, עם מגוון פעולות שנעשו לטובת הציבור הרחב והקהילות הנפגעות. אחת הפעולות המרכזיות היא חיבורם של יותר מ-1,000 מקלטים בצפון הארץ לרשת אינטרנט אלחוטי חינם, לצד חיבור מאות דירות של מפוני קיבוצים בדרום, כמו רעים וכיסופים, לאינטרנט. בנוסף, yes סיפקה חינם מנויים לכוחות הביטחון ולמפונים מקיבוצים בדרום, וסייעה לבסיסי צה"ל.

כחלק מהמאמץ החברתי של הקבוצה, הוקם חמ"ל מיוחד על ידי פלאפון ו-yes, המעניק תמיכה לכוחות הביטחון והמפונים. פלאפון הקימה ניידות שירות ותיקונים שסייעו לעשרות אלפי חיילים, והחברה גם בחרה לאמץ את חטיבת גבעתי במסגרת "לוחמים באהבה".

מעורבות קהילתית וחברתית

הדו"ח מציג גם את ההישגים החברתיים של בזק בשגרה. החברה הקימה מרכזי מחשב לילדים בגנים ולבני הגיל השלישי, תרמה אלפי מכשירים לקהילות נזקקות והקימה 20 מרכזי ידע טכנולוגיים בשיתוף עם עמותת תפוח. אחת היוזמות המובילות היא פרויקט "דוקו יאנג" של yes, שבו נערים ונערות מ-6 פנימיות יוצרים סרטים דוקומנטריים בתמיכה וליווי מקצועי.

כמו כן, בזק בינלאומי TECH הובילה יוזמות חינוכיות בבתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, ואימצה את ילדי בית הספר ממ"ד שלום בפתח תקווה. בנוסף, החברה השתתפה ביום המעשים הטובים, שהורחב השנה לחודש שלם של פעילויות קהילתיות והתנדבותיות של עובדי החברה.

שוויון מגדרי, גיוון וסביבה

בזק מציבה יעדים שאפתניים לשיפור הייצוג המגדרי והגיוון בחברה. היעד הוא להגדיל את שיעור הנשים בתפקידי ניהול ל-50% עד שנת 2030, ואת ייצוג העובדים מאוכלוסיות מגוונות ל-20%. בנוסף, מתכננת הקבוצה להגיע לייצוג של 40% נשים בדירקטוריון החברה.

כחלק ממחויבותה לסביבה, בזק מתכננת להגיע לאפס פליטות פחמן (Net Zero) עד שנת 2050. מדובר ביעד שאפתני, שמשקף את החזון הירוק של החברה, המשלב בין חדשנות טכנולוגית לבין מזעור ההשפעה הסביבתית.

תמיכה בעמותות ובקהילות בכל רחבי הארץ

הקבוצה מקדישה משאבים רבים לתמיכה בעמותות וקהילות ברחבי הארץ. בזק סיפקה שירותי תקשורת ל-630 עמותות בשווי מצטבר של כ-4.8 מיליון שקלים, ואף הקימה חדרי מחשב קהילתיים בשיתוף החברה למתנ"סים. בנוסף, פלאפון תרמה חדר מוזיקה לילדים עם צרכים מיוחדים.

החברות בקבוצה ממשיכות לשים דגש על חינוך טכנולוגי, כשהן מקימות מעבדות תקשוב בבתי ספר ומרכזים טכנולוגיים לנוער ברחבי הארץ. בזק מאמצת את גימנסיית הרצוג בחולון, שם הקימה מעבדת תקשוב לתלמידי כיתת הבגרות.

הדו"ח השנתי של בזק לשנת 2023 מציג את מחויבות הקבוצה לחברה הישראלית ולסביבה, תוך שאיפה לצמצם את הפער הדיגיטלי, לקדם שוויון מגדרי וגיוון תעסוקתי, ולמזער את ההשפעה הסביבתית. בזמן שבו ישראל מתמודדת עם משברים ביטחוניים וחברתיים, בזק ממשיכה לחבר את ישראל לעתיד טוב יותר – הן דרך תשתיות התקשורת והן דרך מעורבות חברתית ופעילות למען הקהילה.

אירועים קרובים