תוכן שיווקי
לקראת כנס Lynx Devcon, ה-30 בספטמבר, אקספו תל אביב

ה-DNA החדש של בזק בינלאומי: לא רק אינטגרציה – חברה יותר טכנולוגית

22/09/2024 13:06
משה פורת, מנהל פיתוח עסקי, חדשנות, מיזוגים ורכישות בבזק בינלאומי

מאת הילל יוסף

 

"המסר שלי לבאי הכנס הוא שהגוף בראשותי מוביל את החדשנות בבזק בינלאומי, ומייצר סוג של היצע חדש ללקוחות בזק בינלאומי ובכלל, עם DNA חדש: החברה היא כבר יותר מאשר 'רק' מי שעוסקת באינטגרציה, היא הופכת לחברה יותר טכנולוגית, ומעניקה ללקוחות הארגוניים חדשנות בענן, עם שירותי דאטה, פתרונות סייבר וגם גישה לפתרונות מעולמות הבינה המלאכותית (AI) ובינה מלאכותית יוצרת (GenAI)", כך אמר משה פורת, מנהל פיתוח עסקי, חדשנות, מיזוגים ורכישות בבזק בינלאומי.

פורת התראיין לקראת כנס Lynx Devcon, שייערך ב-30 בספטמבר, באולם אקספו תל אביב.

אתרע מזלו של פורת ויום עבודתו הראשון בבזק בינלאומי היה ב-8 באוקטובר. הוא פעיל בענף זה שלושה עשורים, החל בתפקידי פיתוח כמהנדס תוכנה ובחלוף 15 שנים עבר לתפקידים עסקיים: באמבלייז, קומברס, ג'וניפר ישראל ואמדוקס. בין לבין הוא בנה ארבעה מאיצים טכנולוגיים ושתי חממות עם לשכת המדען ראשי ורשות החדשנות.

"הגעתי לבזק בינלאומי", אמר פורת, "על מנת לייצר פעילות חדשה בחברה, בעולמות התוכנה כשירות, SaaS, בינה מלאכותית יוצרת ועוד. המשימה שלי היא למצוא ולבנות מנועי צמיחה חדשים עבור החברה, אשר ישתלבו בחזון שלנו: להפוך מחברת טלקו – לחברת היי-טק ו-IT".

בממשק עם בזק בינלאומי, ציין פורת, "פועלות שתי חברות ענן. קלאודוג'ו (Cloudojo), שהוקמה בסוף 2023 כפעילות עצמאית של בזק בינלאומי, והיא הזרוע של החברה ליישום והטמעת פתרונות ענן מקצה לקצה, אבטחה ו-FinOps בהתמחות בAWS. השניה היא קלאודאדג' (CloudEdge), זרוע הענן של בזק בינלאומי בעולמות של מיקרוסופט-Azure, הפעילה כבר יותר משבע שנים.  יחד אתן נסייע לחברות לפעול בעוד עולמות תוכן. לא זנחנו, ונמשיך בהשקעה בפתרונות תקשורת ואבטחה (שירותי סייבר מנוהלים) לעסקים. נמשיך לפעול בקישוריות בינלאומית המבוססת על הכבל התת ימי המהיר JONAH, הנמצא בבעלות מלאה שלנו מאז 2011 ומאפשר לנו להציע קישוריות מהירה ומאובטחת לכל נקודה בעולם. יחד עם הפעילות שלנו בעולמות חוות השרתים, שם יש לנו חמישה דאטה סנטרים ברחבי הארץ, נוכל להצעיד את החברה לבנות מנועי צמיחה בעולם מוכוון-טק ולהשתמש בתשתיות הדאטה סנטר שברשות החברה לטובת אירוח ומתן שירותים נוספים בקרקע".

באופן זה, הסביר פורת, "ובשל העובדה שעיקר העיסוק שלנו הוא בעולם ה-B2B, נפנה לשני סוגי לקוחות ומגזרים – האחד, אלפי לקוחות האנטרפרייז העובדים איתנו כבר עשרות שנים בשוק הישראלי, והסוג השני הוא חברות הזנק, חברות היי-טק יותר מבוססות ו-Hyperscalers – שם נציע להם אקוסיסטם של חדשנות וכניסה למוצרים ושירותים בעולמות הדאטה וה-AI".

"הכוח שלנו הוא בגודל, בלקוחות ובגישה לספקיות הענן הציבורי מצד אחד, ולחברות טלקו ענקיות בינלאומיות, דוגמת  Orange, AT&T ו-BT מצד שני. כך, נייצר היצע של טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך בעולמות ה-SaaS, הבינה המלאכותית ומחשוב קוואנטי".

"אנחנו פונים לשני סוגי קהלים ארגוניים", סיכם פורת, "האחד הם גופי הפיתוח וה-IT בארגוני האנטרפרייז המסורתיים. השני הם חברות ההזנק הצעירות. החיבור שלנו עם מתן פתרונות שונים בעולמות ה-On Prem, לצד היצע של גישה לפעילות הענן וכן לענן הציבורי – יניב לכלל הלקוחות הארגוניים שתי תועלות: האחת, זמן הגעה מהיר יותר לשוק (GTM) והשני – חיסכון בעלויות ההקמה, ההגירה, שירותי ערך נוספים ותחזוקה בעולמות הענן, וכן מתן שירותים בעולמות ה-AI. נביא משב רוח רענן לשוק".

אירועים קרובים