דיווחים: קוואלקום מתעניינת ברכישת אינטל

הדיווחים על התעניינותה של קוואלקום ברכישת אינטל אמנם הרימו מעט את המניה של ענקית השבבים המתמודדת עם קשיים לא פשוטים, אבל הרימו לא מעט גבות בקרב אנלסיטים, שלא רואים אפשרות מימוש של הרעיון

רוצה לרכוש את אינטל? קוואלקום.

קוואלקום, לפי דיווחים בעיתונות הכלכלית האמריקנית בסוף השבוע, לוטשת עיניה אל אינטל ורוצה לרכוש אותה. לפי דיווחים שמצטטים גורמים עלומים יודעי דבר, מדובר בגישושים ראשוניים מצידה של החברה ששולטת בשוק המעבדים לטלפונים חכמים, ואין הצעה קונקרטית, מצד אחד, ומצד שני כבר יש פרסומים שלפיהם מנכ"ל קוואלקום, כריסטיאנו אמון, מעורב בנושא באופן אישי.

הדיווחים הללו כבר גרמו לעלייה של כ-3.5% בשער המנייה של אינטל, כך שהם כבר עשו לה טוב, בעיקר כי מדובר בסוג של שרשרת אירועים חיוביים עבור ענקית השבבים. כזכור, בשבוע שעבר מנכ"ל החברה הוציא מכתב מפורט לעובדים, וכחלק מהמכתב הוא חשף את החוזה שסגרה החברה עם הפנטגון, שאמור להכניס לחברה יותר מ-3 מיליארד דולר, וכן את הסיכום לייצור שבבים עבור AWS – קצת מגמות חיוביות בתקופה הכלכלית הקשה שעוברת על החברה.

גם ההחלטה להפוך את חטיבת הייצור לחברה בת גרמה בפני עצמה לעלייה קלה בשער המניה של אינטל, אבל עדיין היא רשמה ירידה שנתית של כ-40% במחיר המניה שלה, וערך השוק שלה עומד כיום על כ-93 מיליארד דולר בלבד. במקביל, רשמה קוואלקום עלייה של 55% בערך המניה שלה, וערך השוק שלה עומד כיום על כ-169 מיליארד דולר.

עם ערך שוק שאפילו לא מכפיל את ערך השוק הנוכחי של אינטל, הביעו כבר אנליסטים תמיהה לגבי הרצון הזה של קוואלקום, שגם אם יתממש ייתקל בחומה בצורה של כל הגופים הרגולטוריים ברחבי העולם, ולא רק בסין.

אנליסטים כלכליים אף ציינו, שקשה לראות איך קוואלקום בכלל מסוגלת לגייס את הסכומים הנדרשים, שיהיו גבוהים כמעט ללא ספק מ-100 מיליארד דולר, וזאת לאור העובדה שצבר המזומנים הפנוי של קוואלקום עומד על כ-13 מיליארד דולר בלבד, ומצד שני יש לה חובות לטווח ארוך בסכום זהה. לאינטל עצמה יש חוב שכבר עולה כ-19 מיליארד דולר לטווח ארוך, צוין ברשת, כך שקצת קשה לראות את זה קורה.

אנליסט אחר ציין, שגם שולי הרווח הגולמי של החברות לא מצדיקים רכישה מבחינה כלכלית, כי הם עומדים על 35% בלבד של אינטל נכון להיום, מול יותר מ-75% של קוואלקום, והשוליים התפעוליים קדם מס של קוואלקום הם חיוביים מול אפס עד שליליים של אינטל.

זה המקום אולי לציין, כי ניסיון הרכישה הגדול הקודם של קוואלקום לא הצליח. ב-2016 היא ניסתה לרכוש את NXP תמורת 38 מיליארד דולר, ואז היה לה כסף בקופה, אבל הרגולציה שמה רגליים לעסקה – וזה רמז עבה לבאות, אם בכלל יהיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים