TSMC תוצרת אמריקה

יצרנית השבבים הודיעה כי החל שלב ההרצה הראשון של המפעל שהקימה באריזונה – וכרגע מיוצרים בו מעבדי 16A שמיועדים למכשירי ה-iPhone 14 Pro

מבט מהאוויר על המפעל הענק של TSMC שנבנה בפניקס, אריזונה.

אחד ההיבטים של חוק ה-CHIPS, מעבר לניסיון להעביר בחזרה לארצות הברית את הבכורה בתחום ייצור השבבים, היה קיצור שרשראות האספקה. לפי הדיווחים במקרה של חלק מהמעבדים המיוצרים עבור אפל, זה כבר קורה.

TSMC, שהחלה לבנות מפעל באריזונה כבר ב-2020, ולא ממש חיכתה לחוק ה-CHIPS כדי להתחיל בבנייה, הודיעה כי המפעל התחיל לעבוד. היא החלה לבצע הרצות שרובן מיועדות לבחון את הייצור של מעבדים עבור מכשירי ה-iPhone  של אפל.

זהו השלב הראשון בהרצה של המפעל, המכונה Fab 21, ו-TSMC מייצרת בו מעבדי A16 שמיועדים למכשירי ה-iPhone 14 Pro אפל שעדיין מיוצרים על ידי החברה.

המעבדים מיוצרים בליתוגרפיה של N4P שבה משתמשים במפעלים בטאיוון עבור אותם מעבדים של אינטל, וכאמור מדובר בהרצה של התפעול. ב-TSMC מעריכים שהמפעל יגיע לכושר ייצור מלא במהלך המחצית הראשונה של 2025 – או נכון יותר קצב הייצור שהחברה מצפה לו.

לא ברור האם Fab 21 החדש מיועד כרגע לייצור של מעבדים למכשירים של אפל בלבד, והאם זה אומר שבעתיד החברה תרכז את הייצור שלה בארצות הברית ותוביל בעקבותיו גם את הרכבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים