תוכן שיווקי
בעקבות הכנס השנתי של דל טכנולוגיות ישראל

לא ידעתם שאתם חייבים את זה – DevEdgeOps

13:18
יואל יעקבסן, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-הייפר גלובל.

מאת: הילל יוסף

"בעולם הדיגיטלי כיום, התפשטות השימוש במחשוב קצה (Edge Computing) שינתה מהותית את האופן בו אנו מעבדים ומנהלים נתונים. עם זאת, התפתחות זו מביאה איתה אתגרים חדשים, ביניהם – ניהול מחזור החיים של תוכנה ו-AI במחשבי קצה, וניהול ותחזוקה יעילים של פריסות קצה רבות.

דל (Dell) מעודדת אימוץ של השיטות והתהליכים המכונים DevEdgeOps, ומשווקת מוצר מוביל בתחום –  Dell NativeEdge – המציע פתרון מקיף לאתגרים אלה", כך אמר יואל יעקבסן, CTO, הייפר גלובל.

יעקבסן התראיין בעקבות כנס הלקוחות והשותפים השנתי של דל ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה בגני התערוכה תל אביב, תחת הנושא "Accelerating AI-powered innovation". יעקבסן דיבר באירוע במסלול Conquer Edge AI Challenges with Dell Native Edge.

לדבריו, "Dell NativeEdge – המוצר המוביל לניהול מחשוב קצה, המפותח בישראל – מאמץ את גישת ה-DevEdgeOps. זו משלבת משימות תפעוליות כבר בזמן פיתוח המוצר, ומטפלת באתגרים הרלוונטיים בשלב מוקדם בשרשרת בניית המוצר ולא כ'משימה זרה', המונחתת על צוותי התפעול לאחר מעשה.

גישה זו מקלה על שיתוף הפעולה בין צוותי ה-IT וה-OT, ומייעלת את ניהול רכיבי הקצה, בשילוב עקרונות DevOps עם יכולות מחשוב קצה מתקדמות. DevEdgeOps מאפשרת לארגונים להאיץ את אספקת התוכנה, לבצע אותה ביעילות ובאמינות, ולתמוך בשיפור רציף של המוצר ולהפחית עלויות".

הוא ציין כי "אחד היתרונות העיקריים של DevEdgeOps הוא ביכולת להפוך משימות מורכבות להטמעה של מוצרי תוכנה מרובי רכיבים – לאוטומטיות, וכך לממש את חזון מחשוב הקצה המודרני. שיטות מסורתיות לניהול סביבות קצה מורכבות, כרוכות בהתערבויות ידניות, גוזלות זמן ונוטות לטעויות. הטמעה מבוססת אוטומציה יכולה לייעל תהליכים אלה, עם שימוש מושכל בתבניות הטמעה נפוצות ואף לאוטומציה של פעולות מתקנות. שימוש נרחב כזה באוטומציה מתוזמנת מהמרכז או מהענן, מפחית את הנטל על צוותי ה-IT, ממזער את הסיכון להשבתה ומשפר את אמינות המערכות".

גישה פרואקטיבית לניהול קצה

"השימוש באוטומציה ובתבניות יישומים בדוקות היטב וניתנות לשיחזור, מבוססות מכונות וירטואליות וקונטיינרים", אמר, "מאפשר לבדוק היטב את תהליכי ההטמעה והשדרוג, הרבה לפני הפצתם למכונות שבקצה. בדיקה מקיפה ומקדימה מקטינה באופן ניכר את הסיכונים בהפצת גרסאות חדשות ועדכונים של מודלי AI. עם זאת, הסיכוי לבעיות נדירות עדיין קיים. אימוץ התפישה של DevEdgeOps מאפשר לארגונים ליישם גישה פרואקטיבית בניהול מחשוב הקצה".

"ניתן להשתמש בכלי DevEdgeOps בלא תלות ביצרן ספציפי", ציין יעקבסן. "אימוץ מערכת הוליסטית, כמו Dell NativeEdge, הוא הדרך היחידה לניהול אחוד מקצה לקצה, המטפל במחזור החיים של החומרה, מערכת ההפעלה, ה-Hypervisor, תשתית הקונטיינרים וביישומים עצמם, לרבות היבטי אבטחת המידע. כשבוחרים בתשתית DevEdgeOps, מומלץ לשקול מוצר אחוד, המעניק פתרון מוכלל – מהחומרה והקושחה עד היישום".

"היתרונות של אוטומצית פעולות קצה עם DevEdgeOps גדולים והופכים במהירות ל-Best Parctice", סיכם יעקבסן. "על ידי מינוף השימוש בתבניות יישומים, שיפור ניהול פרואקטיבי, שילוב מוקדם בתהליכי הפיתוח ובדיקות קצה-לקצה בטרם הפצת גרסאות, ארגונים יכולים לממש את הפוטנציאל המלא של תפישת מחשוב הקצה. ככל שהנוף הדיגיטלי ממשיך להתפתח, אימוץ התפישה ושימוש בכלים של DevEdgeOps יהיה חיוני עבור ארגונים המעוניינים להישאר תחרותיים, זריזים ועמידים אל מול הדרישות המשתנות מהשוק ומלקוחותיהם".

אירועים קרובים