חשד: חדר למאגרי מידע של גופים ממשלתיים ומסחריים

נהג לחדור למאגרי מידע ולדלות פרטים אישיים של הקורבנות, ובכלל זה מצבם הכלכלי, הרפואי והמשפחתי, זאת תמורת תשלום ממי שהזמין את העבודה

חדר למאגרי מידע של גופים ממשלתיים ומסחריים על מנת להוציא משם מידע רגיש תמורת תשלום.

תושב המרכז חשוד בביצוע עבירות פגיעה בפרטיות, הונאה, מרמה והתחזות, על שחדר ועשה שימוש במאגרי מידע ממשלתיים – בניגוד לחוק.

אנשי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה במחוז מרכז, יחד עם יחידת החקירות של הרשות להגנת הפרטיות, ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה ומשולבת. החשוד, תושב רמת גן בשנות ה-50 לחייו, שימש, על פי החשד, כ"קבלן" עבור משרדי חקירות פרטיים. כך, הוא חדר למאגרי מידע של גופים ממשלתיים ומסחריים, לרבות בנקים, על מנת להוציא משם מידע רגיש תמורת תשלום.

הפרשייה החלה להיחקר בעקבות הצטברות של תלונות של אזרחים מכל רחבי הארץ. אלה זיהו שינויים בלתי מוסברים בפרטים האישיים שלהם ב"אזור האישי" באתרים שונים. בעקבות זאת, נפתחה חקירה פלילית, שבמסגרתה נעשה ניתוח ומיצוי ראיות מהרשת.

עם התפתחות החקירה התברר, כי החשוד נהג לחדור למאגרי מידע ולדלות פרטים אישיים של הקורבנות, ובכלל זה מצבם הכלכלי, הרפואי והמשפחתי. בעבור המידע הוא קיבל תשלום ממי שהזמין את העבודה. "באופן זה, לפי המשטרה והרשות להגנת הפרטיות, "פגע החשוד לכאורה בפרטיות עשרות קורבנות בצורה משמעותית".

עוד עלה, כי הוא נהג לפנות למוקדנים והתחזה בפניהם בתור האדם שעליו הוא זמם לאסוף מידע. כך הוא שכנע את המוקדנים השונים לשנות את פרטי המייל, או מספר הטלפון של הקורבן – באופן שסיסמת הגישה לאזור האישי תישלח ישירות למייל או לטלפון שלו. בדרך זו, המוקדנים נתנו לו גישה לאזור האישי של הקורבנות, שבו מופיע המידע האישי שלהם.

במקרים אחרים, הוא שכנע את המוקדנים לשלוח למספר פקס שמסר להם מסמכים המקושרים לאותו קורבן. הוא עשה זאת על ידי התחזות לקורבן. גם בדרך זו ובמקרים אלה, הוא הצליח להשיג מידע אישי רגיש – מתוך מאגרי המידע של אותו גוף.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בלשי יל"פ שפלה במשטרה והרשות להגנת הפרטיות עצרו את החשוד וערכו חיפוש במשרדו. הם תפסו במסגרת החיפוש מחשבים, טלפונים, כרטיסי SIM רבים והקלטות שיחות של האיש עם המוקדנים – בעת שהוא התחזה לאחרים.

הממצאים והראיות של החקירה הועברו למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שם יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו.

ברשות להגנת הפרטיות ובמשטרה אמרו, כי "אנו מדגישים בפני הציבור, כי שימוש במידע אישי מתוך מאגרי מידע הינו פגיעה חמורה בפרטיות ומהווה עבירה פלילית חמורה. הסנקציה בגינה היא עונש מאסר בפועל. הציבור מתבקש להפגין ערנות במקרה של שינוי בפרטים אישיים באתרים בשהם נכלל מידע אישי שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים