משרד הבריאות יקים מאגר חיסונים לאומי

המאגר הממוחשב, שלפי המשרד יהיה מאובטח, יכלול מידע מכל ארגוני הבריאות וינגיש לכל אדם מידע על החיסונים שקיבל, לא רק מקופות החולים, אלא מכל הגורמים המחסנים

יתעדו במאגר הדיגיטלי המאובטח. כלל החיסונים שקיבל האזרח

משרד הבריאות יקים מאגר חיסונים לאומי, ממוחשב ומאובטח, וינגיש לכל אדם מידע על החיסונים שקיבל, לא רק מקופות החולים, אלא מכל הגורמים המחסנים, ובהם משרד הבריאות, טיפות החלב, צה"ל וארגונים הנותנים שירותי רפואת חירום.

ההחלטה כל כך התקבלה בישיבת מליאת הכנסת, ללא מתנגדים. לפי ההצעה, גורם מחסן יחויב לדווח למשרד הבריאות את הפרטים האמורים לגבי כל אדם שקיבל חיסון בתוך 72 שעות ממועד מתן החיסון.

על פי ההצעה, משרד הבריאות יאפשר לכל אחד לצפות בחיסונים שלו באופן דיגיטלי, ולקבל מידע באופן מרוכז, לרבות באופן דיגיטלי, בכלל החיסונים שניתנו לו על ידי הגורמים המחסנים, וכי קופת חולים תאפשר למבוטח לצפות בכלל החיסונים שקיבל באזור האישי שלו באתר האינטרנט של הקופה, בהתאם למידע מהמאגר שיועבר אל קופת החולים ממשרד הבריאות. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כחלק ממערך הרפואה המתקדמת, ניתנים חיסונים רבים לאדם במהלך חייו. כיום קיים במשרד הבריאות מאגר מידע חלקי בדבר חיסונים, אך הוא אינו מקיף את כלל החיסונים שניתנו. כדי לאפשר מתן טיפול רפואי מיטבי, יש חשיבות רבה לקיים מעקב אחר החיסונים שניתנו לכל אדם. נוסף על כך, כיום אין לאדם אפשרות לקבל מידע על כלל החיסונים שקיבל במהלך חייו". 

טרם הוחלט מי הגוף שיבצע את פיתוח המאגר והנגשתו לציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים