פרץ לביא, יו"ר המולמו"פ, סיים את תפקידו לאחר ארבע שנים

במהלך כהונתו קידם פרופ' לביא תהליכים רוחביים ולאומיים בתחום המחקר והפיתוח * שרת החדשנות, המדע והטכולוגיה, גילה גמליאל: בזכות מנהיגותו, המועצה הצליחה לגבש המלצות חשובות שאומצו על ידי הממשלה"

מימין: גילה גמליאל, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, פרופ' פרץ לביא - יו"ר המולמו"פ היוצא, וגדי אריאלי - מנכ"ל משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה.

נשיא הטכניון לשעבר, פרופ’ פרץ לביא, סיים את תפקידו כיו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי בתום כהונה מלאה של ארבע שנים. בטקס הפרידה בירכה שרת החדשנות, המדע והטכולוגיה, גילה גמליאל, את פרופ' לביא על תרומתו המשמעותית למחקר ולפיתוח המדעי בישראל, שסייע לחזק את מעמדה של ישראל כמרכז מצוינות מדעית וטכנולוגית. "בזכות מנהיגותו, המועצה הצליחה לגבש המלצות חשובות שאומצו על ידי הממשלה, ולחזק את מעמדה של ישראל כמעצמת חדשנות טכנולוגית", אמרה השרה גמליאל.

במהלך כהונתו קידם פרופ' לביא תהליכים רוחביים ולאומיים בתחום המחקר והפיתוח, הכוללים: מסמך ההמלצות לסדרי עדיפות לאומית להשקעות במחקר ופיתוח לחמש שנים, שאומץ על ידי ועדת שרים למדע וטכנולוגיה בשנת 2022. בנוסף, גיבש לאחרונה עבור שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה מסמך, שאומץ על ידי הממשלה ובו המלצות למימון פעילויות להתמודדות עם חרמות המדע על ישראל.

המועצה הלאומית למו”פ מורכבת מ-15 חברים, הנבחרים לתפקידם הציבורי על בסיס הרקע האקדמי, המחקרי, הכלכלי והארגוני, והיא משמשת כזרוע חשיבה אסטרטגית לממשלה בתחומי מו"פ אזרחי, ומתפקידה לבחון את מערכות המחקר והפיתוח הקיימות בישראל, למפות את צורכיהן ואת נקודות החוזק והתורפה שלהן.

פרץ לביא הודה למברכים ואמר: "אני חייב להודות שבעת שקיבלתי את המינוי מהנשיא ריבלין היו לי חששות וספקות רבים לגבי  מידת ההשפעה של המולמו"פ על המדיניות הממשלתית בנושאי מחקר ופיתוח. כיום, ולאחר ארבע שנים בתפקיד, מהסוערות והדרמטיות בתולדות המדינה, אני משוכנע בחשיבות המולמו"פ ובתרומתו לחוסן הלאומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים