אחרי הגשת כתב האישום: דורוב מודיע שטלגרם תשתף מידע עם ממשלות

הרשת החברתית, שנחשבת לכזו שלא משתפת מידע עם רגולטורים, הודיעה כי היא תעשה כן ● זאת, לאחר שהמייסד שלה, פאבל דורוב, נעצר על ידי הרשויות בצרפת והוגש נגדו כתב אישום

מייסד טלגרם, פאבל דורוב.

פאבל דורוב, מייסד טלגרם, שנעצר בחודש שעבר בצרפת והוגש נגדו כתב אישום, אמר אתמול (ב') כי הרשת החברתית תשתף מספרי טלפון וכתובות IP של משתמשים עם הרשויות, במקרים שבהם היא תתבקש. לדבריו, הרשת החברתית עדכנה את תנאי השימוש שלה, כך שהם מאפשרים כעת את שיתוף התוכן הזה עם הרשויות. כמו כן, מייסד טלגרם ציין כי הרשת נקטה בצעדים להסרת "תוכן בעייתי" מהפלטפורמה שלה.

הדברים נאמרו כחודש לאחר שהרשויות בצרפת הגישו נגד דורוב כתב אישום, בטענה כי הוא "שותף בניהול פלטפורמה מקוונת שמאפשרת עסקאות בלתי חוקיות על ידי קבוצה מאורגנת". כלומר, טלגרם אפשרה לקבוצות וארגוני פשע לפעול ברשת החברתית בלי הרבה הפרעה. אם יורשע בסעיף זה, דורוב עלול להישלח לכלא הצרפתי לתקופה של עד 10 שנות מאסר ולספוג קנס של חצי מיליון יורו.

בפוסט שכתב ברשת החברתית שייסד, שאחרי חשבונו בה עוקבים 13 מיליון משתמשים, ציין דורוב כי פיצ'ר החיפוש של טלגרם "נוצל על ידי אנשים שהפרו את תנאי השימוש שלה על מנת למכור מוצרים לא חוקיים". הוא הוסיף כי בשבועות האחרונים, הצוות של טלגרם סקר באופן נרחב את הפלטפורמה, באמצעות כלי בינה מלאכותית, כדי להסיר את התוכן הבעייתי.

"הבהרנו (בתנאי השימוש – י"ה) שייתכן שנסגר כתובות IP ומספרי טלפון של אלה שמפרים את הכללים שלנו לרשויות הרלוונטיות, כאשר הן יבקשו זאת". בתנאי השימוש נכתב במפורש כי "אם טלגרם תקבל צו ברור מרשויות משפטיות רלוונטיות, שמאשרות שאתה חשוד במקרים של השתתפות במעשי פשע שמפרים את תנאי השימוש שלה, נבצע ניתוח משפטי של הבקשה וייתכן שנסגיר את כתובת ה-IP ומספר הטלפון שלך לרשויות הרלוונטיות". מטלגרם נמסר כי נתונים אודות כך ייכללו בדו"ח השקיפות שלה.

"לא ניתן לשחקנים רעים להפר את היושרה של הפלטפורמה שלנו, שיש לה כמעט מיליארד משתמשים", הוסיף דורוב.

טלגרם מציגה: מהפך

טלגרם נוסדה ב-2013 על ידי האחים פאבל וניקולאי דורוב. המהלך הנוכחי הוא לא פחות ממהפך בגישה הרשמית של הרשת ומנוגד למוניטין שלה – היא נחשבת לרשת חברתית מוצפנת ולכזו שלא משתפת מידע עם מדינות. המוניטין הזה הביא להחשבתה כפלטפורמה נוחה לפעילות בלתי חוקית כגון סחר בסמים, ומנגד לפעילויות אזרחיות נגד ממשלות במדינות שונות. אלא שבמרוצת הדרך, ובמיוחד לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה, הועלה חשד שטלגרם משמשת סוס טרויאני ואמצעי ריגול בידי רוסיה. החשד הזה הביא את נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, לאסור על שימוש ברשת החברתית במכשירים של הממשלה בקייב.

מדובר במהלך שמכסה את טלגרם והפעילות שלה בהיבט הרגולטורי, אבל עלול להוריד את מספר המשתמשים בה: ייתכן שיהיו כאלה שיבחרו לעזוב אותה, לאחר שביטחונם שהפלטפורמה לא תשתף את המידע שלהם עם ממשלות יתערער.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים