סיילספורס רוכשת את זומין הישראלית ב-450 מיליון דולר

לפני כשבועיים רכשה ענקית הטק האמריקנית את Own הישראלית בסכום העתק 1.9 מיליארד ד', כך שהרכישה הנוכחית היא השמינית של חברה ישראלית, או שמקורה בישראל, שסיילספורס מבצעת ● זומין מתמחה בניהול דאטה עבור AI

שוב רוכשת חברה ישראלית. סיילספורס.

סיילספורס (Salesforce) – ענקית הטק האמריקנית המתמחה ב-AI CRM – הודיעה על הסכמתה הסופית לרכישת זומין (Zoomin), חברת סטארט-אפ ישראלית המתמחה בניהול דאטה עבור בינה מלאכותית. העסקה, ששוויה כ-450 מיליון דולר, צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2025.

זומין – שנוסדה ב-2016 על ידי גל אורון, ג'ו גלב וחנן זלצמן – מעסיקה כ-130 עובדים בארץ ובארה"ב, ואלו ישתלבו בפעילות ענן הדאטה של סיילספורס (Salesforce Data Cloud).

המומחיות של זומין טמונה בעיבוד נתונים לא מובנים, כדי להפוך אותם לנגישים יותר למודלים ולמערכות של בינה מלאכותית. על ידי מינוף היכולות של הנרכשת, סיילספורס שואפת לשפר את ענן הנתונים שלה , ולאפשר את פתיחת הנעילה של נתונים לא מובנים, כדי להניע סוכני AI לאינטראקציות מותאמות אישית ומודעות יותר להקשר עם הלקוחות. המהלך אמור להביא רמות חדשות של אינטליגנציה ל-Agentforce של סיילספורס, ולאפשר תגובות ופעולות מבוססות-נתונים בזמן אמת, המותאמות לצרכיו האישיים של כל לקוח ולקוח.

"רכישת זומין תזרז את החדשנות של ה-Data Cloud"

גל אורון, מייסד-שותף ומנכ"ל זומין. צילום: זומין

גל אורון, מייסד-שותף ומנכ"ל זומין. צילום: זומין

ראול אוראדקר, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל Unified Data Services & Einstein ב-סיילספורס, הביע את מחויבותה של החברה לאפשר ללקוחות לרתום את הערך של הנתונים שלהם ל-AI CRM מוביל, באמצעות Data Cloud. הוא הדגיש כי רכישת זומין מדגישה מחויבות זו, ותזרז את החדשנות של ה-Data Cloud, מה שיאפשר ללקוחות להפיק ערך טוב יותר מ-Agentforce.

גם מנכ"ל זומין, אורון, הביע התרגשות מהרכישה, והצהיר כי המשימה המשותפת של זומין עם סיילספורס היא לתמוך בארגונים בשינוי ה-AI הארגוני שלהם, ולהבטיח שה-AI לא תתקל בקיר הנתונים. 

אורון צוטט בהודעתה הרשמית של סיילספורס על הרכישה כאומר: "אנחנו מלאי ענווה ונרגשים לאחד כוחות עם סיילספורס. זוהי התקדמות טבעית של השותפות ארוכת השנים והמתפתחת שלנו".

לדבריו, "כחלק מ-#1 AI CRM, נאפשר ללקוחות למנף את הנתונים הארגוניים הקיימים שלהם בדרכים שהם מעולם לא דמיינו שאפשר".

סיילסופרס – רכשה כבר שמונה חברות ישראליות 

יצוין כי מדובר ברכישה השמינית במספר של חברה ישראלית, או שמקורה בישראל, שסיילספורס מבצעת. הרכישה הנוכחית מגיעה בעקבות עסקת ענק נוספת של סיילספורס עם חברה ישראלית – Own, המתמחה בגיבוי נתונים בענן – אותה רכשה סיילסופרס לפני שבועיים בלבד ב-1.9 מיליארד דולר.

לפי אנליסטים, מספר הרכישות הישראליות הגבוה מוכיח שלענקית ה-CRM יש עניין מובהק בהשקעה בטכנולוגיה ישראלית.

עם הטכנולוגיה של זומין, סיילספורס יכולה להציע שימושים חדשים ללקוחותיה במספר שירותים, ובמיוחד היא צפויה להועיל ללקוחות Service Cloud, בזכות הפעלת אוטומציה של אינטראקציות שירות ושיפור הסיוע של Agentforce לנציגי השירות.

נזכיר כי סיילפורס קיימה בשבוע שעבר את כנס Dreameforce השנתי שלה בסן פרנסיסקו, כפי שדיווח בהרחבה משם שליחנו שהשתתף באירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים