תוכן שיווקי

חברת נגה מתחדשת עם דאטאייקו כפלטפורמת Multi Persona Data Science

15:31
עודד נפתלי, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע ב-נגה.

נגה – החברה לניהול מערכת החשמל בישראל – השיקה שיתוף פעולה עם פלטפורמת דאטאייקו (Dataiku) עבור פעילויות החיזוי וניתוח הנתונים שלה, המשלבות בינה מלאכותית ו-GenAI.

באמצעות דאטאייקו, מתכננת נגה לשלב בתהליכים האנליטיים בעלי תפקידים שונים בתחומי ה-Data ומדעי הנתונים, החל משלב החיבור לנתונים, דרך חקר הנתונים, ביצוע פעולות הכנה והעשרה, מידול, ביצוע מודלים, ניטור ובחינת המודלים, העברה לייצור וכלה בהנגשת התוצרים בערוצים שונים ובאמצעות כלי BI. 

דאטאייקו תאפשר לעובדים בעלי יכולת כתיבת קוד, לכאלה אשר אינם מיומנים בכתיבת קוד ואף למשתמשי קצה בעלי מיומנות אנליטית, לייצר תוצרים אינטראקטיביים עבור היחידות העסקיות. 

דאטאייקו תשרת את אגף התפעול בשיתוף מחלקת סטטיסטיקה בשדרוג יכולות החיזוי, וניהול מודלי החיזוי במקום אחד על ידי פלטפורמה שמנהלת את כל מחזור החיים של המודל, משליפת הנתונים וניהול איכותם דרך ניהול המודל ועד הנגשת התוצאה. בנוסף, ישרת הפתרון את אגף התכנון בקבלה והטמעה של תוצרי מחקר ויישום אלגוריתמי מחקר בתוך נגה, על נתוני נגה וכן כדי לבדוק את איכות מחקרים אלו.

מתחדשת עם דאטאייקו כפלטפורמת Multi Persona Data Science. חברת נגה.

מתחדשת עם דאטאייקו כפלטפורמת Multi Persona Data Science. חברת נגה.

"הטכנולוגיה שבנינו מאפשרת לציבור הרחב תחרות באספקת החשמל"

עודד נפתלי, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע ב-נגה, הוסיף: "כחלק מהשינוי המשמעותי שחברת נגה מובילה בקידום תהליכים להפיכתה לחברה מכוונת מידע, בחרנו בפלטפורמת דאטאייקו. 

מהלך זה משתלב בתנופת העשייה שלנו, שכבר הובילה להישגים משמעותיים. הצלחנו תוך זמן קצר ביותר לבנות טכנולוגיה המאפשרת לציבור הרחב תחרות באספקת החשמל, מהלך שמוביל לחיסכון ביתי של עד 1,000 שקל. כעת, אנו מתקדמים גם בתחום המונים הבסיסיים, ממשיכים להכניס מוצרי דאטה בכל רבדי החברה, וכל זאת במטרה ליצור חיסכון נוסף לאזרחי ישראל".

לדבריו, "פלטפורמת דאטאייקו נבחרה בזכות יכולותיה המתקדמות באנליטיקה, והאפשרות ליצור שיתוף פעולה הדוק בין הגופים השונים בנגה. הפלטפורמה מאפשרת לאגפים העסקיים להביא את הצרכים והשימושים שלהם – החל מיישום אלגוריתמים למחקר באגף התכנון, דרך צרכי חיזוי באגף התפעול, ועד שיפור כלי הסחר וההתחשבנות באגף הסחר. כל זאת נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם מגזר הסטטיסטיקה, שמיישם את האלגוריתמים בכלי. הפלטפורמה השיתופית מאפשרת לכל הגופים לראות את התהליך מקצה לקצה, ובכך מייתרת את הצורך בריבוי כלים טכנולוגיים".

נפתלי סיכם באומרו כי "עבורנו באגף מערכות מידע, דאטאייקו היא כלי חשוב במימוש חזון החברה והיא מהווה צעד משמעותי נוסף בהפיכת נגה לחברה מכוונת מידע. אנו מצפים שהשימוש בפלטפורמה זו יתרום לשיפור התהליכים והביצועים בכל רחבי הארגון, ובסופו של דבר יאפשר לנו להמשיך ולהוביל מהלכים שיתרמו לחיסכון ולרווחת אזרחי ישראל".

ויז'ן.בי איי תהיה אמונה על הטמעת הפרויקט

פרויקט ההטמעה יבוצע וינוהל על ידי חברת ויז'ן.בי איי (Vision.bi), שהיא שותפה מובילה וותיקה של דאטאייקו בישראל, ובעלת ניסיון רב בהטמעת הפלטפורמה בארגוני אנטרפרייז בארץ.

סיגל לביד, שותפה ומנכ"לית ויז'ן.בי איי, הוסיפה: "אנחנו נרגשים מההזדמנות להעמיק את השותפות עם נגה בעקבות רכישת דאטאייקו. הפלטפורמה המתקדמת, בשילוב עם הניסיון והיכולות שצברנו בהטמעת פתרונות AI בקרב לקוחותינו, מאפשרים לנו להעניק ערך מוסף משמעותי לנגה. אנחנו משוכנעים כי שיתוף הפעולה הזה יאפשר לנגה לשפר תהליכים, למקסם יכולות קיימות ולפתח מודלים חדשים, התבסס על הפתרון של דאטאייקו כפלטפורמת AI/MLOPS לטווח הארוך. שביעות הרצון הגבוהה של לקוחותינו מהפלטפורמה רק ממחישה שוב ושוב את הפוטנציאל האדיר שיש בה לנגה וללקוחות אנטרפרייז נוספים".

דאטאייקו היא החברה המובילה בעולם בתחום פלטפורמות Multi Persona לאנליזה, בינה מלאכותית, ובינה מלאכותית יוצרת (GenAI). החברה פועלת מתוך מטרה לאפשר לכל משתמשי הארגון – ממהנדסי נתונים דרך אנליסטים, מדעני נתונים ומשתמשים עסקיים – להוביל ולהיות חלק מהתהליך האנליטי, בהתאם לרמת המומחיות שלהם (no-code/low-code/full-code), תוך ניתוק התלות בין שכבת הניהול וממשק העבודה לבין שכבת העיבוד (on-prem, cloud, hybrid) ותוך פיקוח וניטור בכל שלבי העבודה.

החברה ממוקמת במקום הראשון בכל קטגוריות הניתוח של גרטנר בדו"ח Critical Capabilities Core Data Science, ונחשבת כמובילת החזון על פי דו"ח Magic Quadrant (יוני 2024).

בישראל נחשבת דאטאייקו לחברה עם מידת הנוכחות והתמיכה הגבוהה ביותר בשוק (על פי סקר STKI – יוני 2024).

מלבד נגה, פעילה החברה בישראל בבנקים ובחברות פיננסיות גדולות, בארגונים בתחום הבריאות ובמשרדים ממשלתיים שונים.

אירועים קרובים